• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

ابراز تمایل ایلان ماسک برای سفر خود به مریخ

  • کد خبر : 4122
  • 07 آذر 1397 - 18:56
ابراز تمایل ایلان ماسک برای سفر خود به مریخ

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت SpaceX، در مصاحبه‌‌ای اعلام کرد که به‌‌احتمال ۷۰ درصد، شخصاً در سفر به سیاره‌‌ی مریخ شرکت خواهد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌‌ایکس در اظهاراتی تازه، اعلام کرده است که شخصاً به مریخ سفر خواهد کرد. ماسک ۴۷ ساله، در مصاحبه‌‌ای با تلویزیون HBO گفت بر این باور است که سفر اکتشافی […]

ce089926 a4fd 4929 9742 3020eb5e7da4

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت SpaceX، در مصاحبه‌‌ای اعلام کرد که به‌‌احتمال ۷۰ درصد، شخصاً در سفر به سیاره‌‌ی مریخ شرکت خواهد کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌‌ایکس در اظهاراتی تازه، اعلام کرده است که شخصاً به مریخ سفر خواهد کرد. ماسک ۴۷ ساله، در مصاحبه‌‌ای با تلویزیون HBO گفت بر این باور است که سفر اکتشافی به مریخ، چیزی بیشتر از یک رویای تجملی در ذهن ثروتمندانی است که به سفرهای فضایی به‌‌مثابه یک راه خروج اضطراری نگاه می‌‌کنند. او افزود:

احتمال مرگ در مریخ بسیار بیشتر از زمین است. این شرایط سخت خواهد بود. مسلماً وقتی در یک اتاقک حلبی در عمق فضا باشید، شانس مرگ شما بالا خواهد بود.

ما فکر می‌کنیم که امکان بازگشت از این سفر وجود دارد؛ اما چندان مطمئن نیستیم. با این شرایط، آیا هنوز هم فکر می‌‌کنید که این سفر، یک راه خروج اضطراری برای ثروتمندان است؟

5faff2d7 b124 45cc ac3e 4221aba28b2e

ماسک می‌‌گوید با اینکه پرواز به مریخ دشوار است؛ فرود روی سیاره‌‌ی سرخ احتمالاً با چالش‌‌های بیشتری همراه خواهد بود. او می‌‌گوید:

ممکن است بتوانید با موفقیت فرود آیید که در این صورت نیز باید بی‌‌وقفه کار کنید تا بتوانید پایگاه را [در سیاره] مستقر کنید. بنابراین زمان زیادی برای استراحت وجود ندارد و حتی پس از اینکه توانستید از عهده‌‌ی تمام این امور برآیید، باز هم محیط سیاره بسیار خشن است؛ بنابراین شانس مردن در آنجا زیاد است.

با این حال ماسک می‌گوید که پیشرفت‌ فناوری ممکن است شرایط پرواز به مریخ را در عرض هفت سال فراهم کند؛ قیمت بلیت این سفر نیز حدود دویست هزار دلار خواهد بود. علی‌رغم تمامی مخاطرات چنین سفری، ماسک تاکید می‌‌کند که برای رفتن، تردیدی به خود راه نخواهد داد. او ادامه می‌دهد:

مطالب خواندنی:  تولید دوچرخه برقی بادی که در کوله جا می‌شود

مردم زیادی هستند که از قله‌‌ها صعود می‌‌کنند. همواره نیز مردمی هستند که در راه صعود از اورست، جان خود را از دست می‌‌دهند. آن‌ها این کار را انجام می‌‌دهند چراکه از چالش آن لذت می‌‌برند.

ماسک اغلب از کلونی‌‌سازی مریخ توسط شرکت خود، اسپیس‌‌ایکس، سخن گفته است و نگرانی خود در را درمورد لزوم وجود یک طرح پشتیبان بالقوه برای بشریت ابراز کرده است تا چنانچه زمین نهایتاً به محلی غیرقابل‌سکونت تبدیل شد، بتوان از این طرح بهره برد.

دیو موشر، از اعضای بخش تجاری شرکت، یک جدول زمانی فرضی را درمورد نحوه‌‌ی سفر اکتشافی مریخ ارائه کرده است.

dfbeb9f1 789e 451a a5b4 d551b118f34f

بیش از یک دهه است که اسپیس‌‌ایکس در حال توسعه‌‌ی سامانه‌‌های فضایی چشمگیری بوده است: فالکون ۱، اولین راکت درون مداری؛ گرس‌‌هوپر، یک راکت آزمایشی کوچک باقابلیت فرود؛ فالکون ۹،یک حامل پرتاب درون مداری باقابلیت استفاده‌‌ی مجدد؛ دراگون، یک سفینه‌‌ی فضایی برای ارسال محموله‌‌ (و به‌‌زودی اعزام فضانوردان ناسا) و فالکون هوی، یک حامل پرتاب باقابلیت حمل بسیار سنگین

هفته‌‌ی گذشته، واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد که ناسا بررسی ایمنی تجهیزات اسپیس‌‌ایکس و بوئینگ را آغاز خواهد کرد؛ ناسا با این دو شرکت برای اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی قرارداد بسته است.

این اقدام به‌‌دنبال حضور جنجال‌‌آمیز ماسک در برنامه‌‌ی جو روگان در ماه سپتامبر انجام گرفته است؛ برنامه‌‌ای که به‌‌خاطر پخش تصاویر ماسک در حال مصرف ماری‌‌جوانا و نوشیدن ویسکی سروصدای زیادی به پا کرد.

منبع:zoomit.ir

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=4122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.