• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
4

ازدواج به خاطر فرار از تنهایی درست است یا خیر؟

  • کد خبر : 27322
  • 27 دی 1399 - 19:04
ازدواج به خاطر فرار از تنهایی درست است یا خیر؟

 ازدواج به خاطر فرار از تنهایی ازدواج به خاطر فرار از تنهایی در بسیاری از اشخاص جزء دلیل اصلی ازدواج است. برای ازدواج کردن باید علل درست و قانع کننده ای داشت، یعنی زوجیت، شریک پیدا کردن، رشد و تکامل فردی و اجتماعی. بسیاری از جوانان تنها برای فرار از تنهایی و تجربه زندگی مشترک، […]

 ازدواج به خاطر فرار از تنهایی

ازدواج به خاطر فرار از تنهایی در بسیاری از اشخاص جزء دلیل اصلی ازدواج است. برای ازدواج کردن باید علل درست و قانع کننده ای داشت، یعنی زوجیت، شریک پیدا کردن، رشد و تکامل فردی و اجتماعی. بسیاری از جوانان تنها برای فرار از تنهایی و تجربه زندگی مشترک، ازدواج نموده و معیارهای اساسی در انتخاب همسر را نادیده می گیرند. در چنین ازدواج هایی معمولاً افراد در آینده دچار چالش ها و مشکلاتی می شوند.

تنهایی یک پدیده طبیعی برای تمام بشر است و ما باید بپذیریم این پدیده را تجربه خواهیم کرد و بسیاری از دوران زندگیمان تنها سپری خواهد شد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،در واقع در کنار کسب تجربیات با اطرافیان، تجربه فردی هم افزایش پیدا می کند چرا‌که دنیای ذهنی هر کدام از ما با بقیه تفاوت دارد و این که هر لحظه تجربه هایی که ما از بچگی تا به امروز کسب کرده ایم دنیای ذهنی ما را می سازد، طبیعتا هیچ دنیایی برای دو نفر یکسان نیست و آن چیزی که در ذهن ما است با فرد دیگر اختلاف دارد و در واقع ما تنهایی را خودمان تجربه خواهیم کرد.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/01/marriage-escaping-loneliness-2.jpg

ازدواج فقط به خاطر فرار از تنهایی ممنوع

انسان موجودی اجتماعی است و در وجود وی تعامل با سایرین در ارضای نیازهای انسانی سهم شایسته ای دارد. به همین خاطر، بسیاری از افرادی که بنا به علل گوناگون، تنها زندگی می کنند و یا در عین حال که با خانواده خویش زندگی می کنند، حس تنهایی می نمایند. گاهی برای کنار امدن با این خلأ احساسی، به فکر تشکیل زندگی مشترک می افتند.

مطالب خواندنی:  همسرتان را کنترل نکنید!

بطور قطع ازدواج راهی به طرف تعامل، تبادل احساسات، هم دلی و هم دردی به حساب می آید و این فرآیند به ایجاد رضایت در انسانها از زندگی کردن باهم می افزاید. چنانچه حس تنهایی، ناشی از ضعف مهارت های اجتماعی شخص در تعامل با افراد دیگر باشد و یا علل شخصیتی و ابتلا فرد به اختلال های روانی باعث بوجود آمدن چنین حالتی در وی شده باشد، در چنین شرایطی ازدواج راه حلّ مناسبی برای کنار امدن با این حس نیست.

مضرات ازدواج به خاطر فرار از تنهایی

ازدواج از روی تنهایی سه ضرر مهم دارد که امکان دارد شرایط شما را در چند سال آینده حتی از شرایط حالایتان هم بدتر کند:

انتخاب غلط

شاید برایتان پیش آمده باشد که به عنوان مثال در یک عصر جمعه پاییزی که دلتان هم حسابی گرفته است از منزل خارج شده باشید و یکی دو ساعت بعد با یک بغل پر از خرت و پرت که خریده اید به منزل بازگشته باشید. احتمالاً هنگامی که دارید لباستان را عوض می کنید از خریدهایی که نموده اید حس خشنودی می کنید. ساعتی بعد هنگامی که پای تلویزیون می نشینید به فکرتان میرسد که ای کاش فلان چیز را با فلان رنگ خریده بودید. اندکی بعدتر، سر سفره شام هنگامی که اولین لقمه را به دهان می گذارید به این فکر می کنید که حالا این خرت و پرت ها را کجا جا بدهید؟ و بالأخره هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید با خودتان می گویید« ای بابا، پولم رو خرج چه چیزهایی کردم».

مطالب خواندنی:  با اقدامات پزشکی پیش از ازدواج آشنا شوید

این مثال اشنا یک نمونه ساده و کم زیان از تصمیماتی است که خیلی از اشخاص بخاطر گریز از وضعیت نامناسب روانی شان می گیرند و طبق آن اقدام می کنند. اکنون حسابش را بکنید که چنانچه به جای یک عصر دلگیر جمعه، حس تنهایی شما باشد و به جای تصمیم به خرید، تصمیم شما به ازدواج باشد، چه قدر احتمال دست زدن شما به یک انتخاب نادرست بیشتر خواهد بود؟ و پیامدهای آن اشتباه هم چه مقدار تلخ تر خواهد بود؟

افزایش احتمال کشمکش

تازه اگر موردی که برای ازدواج انتخاب نموده اید ، مناسب هم از آب در بیاید باز هم مشخص نیست که با ازدواج احساس تنهایی از جان شما رخت بربندد. چرا‌که شما در دوران پیش از ازدواج زمان زیادی را با این حس زندگی نموده اید و از همسری که بتواند تنهایی تان را پر کند برای خودتان کلی رویا بافته اید.

در چنین شرایطی کافی است تنها یک بار رؤیایتان محقق نشود تا شما همسر بیچاره تان را به باد انتقاد نامهربانی بگیرید و این شروع یک ماجرای پرکشمکش در زندگی مشترک شما خواهد بود.

افزایش احتمال طلاق

وقتی که شما حس تنهایی می کنید، حس می کنید قسمتی از وجودتان خالی است. در اغلب موارد این حس خلاء با ازدواج پر نمی شود. زیرا شما در درون حس کمبود می کنید.

با این اوضاع شما امادگی کافی برای رساندن زندگی مشترکتان به سر منزل مقصود یعنی« ما شدن» را نخواهید داشت. و از آنجایی که وقتی زن و شوهر نتوانند به نقطه« ما» برسند، احتمال این که به مشکلات اساسی بربخورند زیاد است در نتیجه احتمال این که کار زندگیتان به طلاق ختم شود هم زیاد خواهد بود.

مطالب خواندنی:  راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از فروپاشی خانواده به دلیل مسائل مالی

والدین برای تنهایی فرزند چه کاری میتوانند انجام دهند؟

والدین همواره زمینه ای را در خانه و خانواده آماده کنند تا فرزندشان حس تنهایی نداشته و برای پر کردن این احساس خود به دوستی های خیابانی و ازدواج های اجباری پناه نبرد.

کارهایی که برای رها شدن از تنهایی باید انجام داد:

برای این که از این احساس تنهایی و روزمرگی خلاص شوید میتوانید برنامه های ورزشی و همینطور گردشی را چیده و برای فرار از این حس راههای دیگر را امتحان کنید.

برای مقابله با ترس تنهایی و شناخت آن بهتر است از مشاور کمک بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.