• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

اپل ویژگی حریم خصوصی جدیدی به iOS می‌افزاید

  • کد خبر : 27469
  • 09 بهمن 1399 - 21:53
اپل ویژگی حریم خصوصی جدیدی به iOS می‌افزاید

انتظار نداریم که iOS 15 تا ماه سپتامبر عرضه شود اما این بدان معنا نیست که این سیستم‌عامل به‌روزرسانی دیگری دریافت نمی‌کند، زیرا اپل تأیید کرده است که به‌زودی در iOS 14.5 یک ویژگی مهم و جدید برای حفظ حریم شخصی کاربران ارائه می‌دهد. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،این شرکت […]

انتظار نداریم که iOS 15 تا ماه سپتامبر عرضه شود اما این بدان معنا نیست که این سیستم‌عامل به‌روزرسانی دیگری دریافت نمی‌کند، زیرا اپل تأیید کرده است که به‌زودی در iOS 14.5 یک ویژگی مهم و جدید برای حفظ حریم شخصی کاربران ارائه می‌دهد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،این شرکت اعلام کرده است که رهگیری برنامه در به‌روزرسانی بتای بعدی iOS در دسترس خواهد بود و با توجه به این که iOS 14.4 اکنون در دسترس است، احتمالاً نسخه بتا برای نسخه iOS 14.5 در نظر گرفته شده است. این ویژگی که ظاهراً در اوایل بهار (احتمالاً ماه مارس) عرضه می‌شود، برنامه‌ها را قبل از ردیابی فعالیت و داده‌ها در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف، مستلزم دریافت مجوز از کاربر می‌سازد. پس از انتشار این ویژگی، هنگام راه‌اندازی برنامه‌ای که معمولاً داده‌های شما را ردگیری می‌کند، از شما سوال می‌شود که اجازه می‌دهید یا خیر. همچنین اگر دسترسی این نوع برنامه‌ها را به ردیابی فعالیتتان قطع کنید، اپل امکان استفاده کامل از آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

این تغییر به‌ویژه سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک که اطلاعات کاربر را با شرکت‌های غیره به اشتراک می‌گذارد تا امکان تبلیغات شخصی‌سازی شده را فراهم کند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع فیس‌بوک در گذشته ادعا کرده است که این اقدام به کسب و کارهای کوچک آسیب خواهد رساند. اما مطمئناً به‌نظر می‌رسد که این ویژگی به کاربران امکان کنترل بیشتر داده‌ها و حریم خصوصی آن‌ها را می‌دهد. ویژگی شفافیت رهگیری برنامه برای دو سیستم‌عامل iPadOS 14 و tvOS 14 نیز عرضه خواهد شد و برنامه‌ها و سرویس‌های خود اپل نیز از آن استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.