• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

بهترین زمان برای چربی سوزی و لاغری

  • کد خبر : 26112
  • 02 مهر 1399 - 17:57
بهترین زمان برای چربی سوزی و لاغری

مجله زیبایی سبز:مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد بهترین زمان روز برای ورزش کردن با مقصود چربی سوزی و عضله سازی چه وقت است، به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،ولی زمان تنها یکی از عواملی است که بر عملکرد تمرینی تان اثر می گذارد. عوامل دیگری مثل شدت و مدت زمان […]

مجله زیبایی سبز:مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد بهترین زمان روز برای ورزش کردن با مقصود چربی سوزی و عضله سازی چه وقت است،

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،ولی زمان تنها یکی از عواملی است که بر عملکرد تمرینی تان اثر می گذارد. عوامل دیگری مثل شدت و مدت زمان ورزش هم نقش بسیار مهمی دارند و نباید از آن ها غافل شد. در ادامه درباره بهترین زمان مناسب برای چربی سوزی بهتر صحبت خواهیم کرد.

the best time for fat fire 2

هترین ساعت چربی سوزی

زمان مناسب و بهترین ساعت روز برای لاغری

لاغری با ورزش سریعتر اتفاق می افتد ولی برای این که نتیجه ی بهتری از حرکات ورزشی بگیرید باید بدانید که بدن در چه ساعاتی از روز بهتر کالری می سوزاند. بسیاری از اشخاص اصرار دارند نخستین کاری که باید صبح هنگام انجام داد، ورزش کردن است زیرا اعتقاد دارند که ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بسیار مؤثر است.

برخی دیگر اعتقاد دارند که عرق حاصل از ورزش باید پیش از خواب باشد. بدین ترتیب نمی توان زمان دقیقی را برای این مسئله تعیین کرد.

فواید تمرین صبحگاهی

در یک تحقیق افرادی که در ورزش صبحگاهی شرکت نموده بودند با تمرکز و انرژی بیشتری کار روزانه خویش را انجام دادند.

تحقیقات طولانی مدت نشان داده اند افرادیکه در ورزش صبحگاهی شرکت می کنند احتمال این که عادت به ورزش کردن را کنار بگذارند نسبت به افرادیکه در ساعتهای دیگری از روز ورزش می کنند، بسیار کم تر است.

برای بسیاری از اشخاص ورزش صبحگاهی بسیار مناسبتر است برای این که احتمال این که پس از پایان ساعت کاری خسته باشند و از ورزش کردن چشم پوشی کنند بسیار زیاد است.

در یک تحقیق که به تازگی در روزنامه The New York Times به چاپ رسید، پیشنهاد می کند که ورزش در صبح پیش از خوردن صبحانه به سرعت کاهش وزن کمک می کند و سطح انرژی دردسترس بدن را در طول روز برای چربی سوزی ارتقاء می دهد.

یکی از دلایلی که سبب می شود ورزش در صبح زود منجر به کاهش وزن یا حتی ثبات وزن شود این است که بدن را مجبور به استفاده از ذخایر چربی بعنوان منبع انرژی دردسترس می کند که این امر خود سبب سوزاندن انرژی به دست آمده از غذاهایی می شود که جدیدا مصرف نموده اید.

مطالب خواندنی:  تقابل امباپه با بارسلونا؛ تکرار بازی رئال مادرید و منچسترسیتی

در یک پژوهش که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، ۲۸ مرد جوان ۶ هفته در یک برنامه رژیمی سنگین که شامل ۳۰ درصد کالری بیشتر و ۵۰ درصد چربی بیشتر نسبت به قبل بود، شرکت کردند. جمعی از آنان تنها رژیم غذایی را دریافت کردند و جمعی دیگر علاوه بر رژیم غذایی تمرین مرتب روزانه را هم انجام می داند.

از این دسته تمرین روزانه که به دو دسته تقسیم شده بودند، نصف آنان نخستین کاری که هرروز صبح انجام می دادند ورزش کردن بود. نصف دیگر این دسته پس از صرف صبحانه پر کربوهیدرات ورزش می کردند. جمعی که صبح زود ورزش می کردند همین صبحانه را ولی پس از پایان تمرین مصرف می کردند.

بعد از پایان دوره پژوهش، گروهی که فقط رژیم غذایی را دریافت نموده بودند، افزایش وزن قابل توجهی پیدا کردند. گروهی که بعد از صرف صبحانه ورزش می کردند، افزایش وزن ناچیزی پیدا کردند. در مقایسه با این دو گروه، گروهی که پیش از صرف صبحانه ورزش می کردند، هیچگونه افزایش وزنی پیدا نکردند. آنها حتی قادر بودند غذای بیشتری نسبت به دو گروه دیگر در روز مصرف کنند، بدون این که دچار افزایش وزن شوند.

مطالعات و تئوری های مختلف موثر است و میتوانید برای کسب اگاهی در مورد بهترین زمان پیاده روی و تمرین از آن ها بهره ببرید ولی باید بدانید تشخیص بهترین زمان برای شما به عهده ی شخص شماست.

در این بخش درباره ی نکته هایی صحبت می کنیم که در این تصمیم گیری به شما کمک می کنند:تلاش کنید صبح ها قدری ورزش هوازی انجام دهید( به طور مثال ۱۰ دقیقه پیاده روی ) و ببینید نتیجه چگونه است و چه حسی دارید. اگر فکر می کنید می توانید برای مدت طولانی انجامش دهید، تلاش کنید دوی آهسته را هم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به برنامه تان اضافه کنید. اگر با معده ی خالی ورزش کردید و حس خستگی یا ضعف داشتید، اول صبحانه بخورید و بعد ورزش کنید. تلاش کنید یاد بگیرید چه طور قند خون تان را با غذا کنترل کنید.

مطالب خواندنی:  مزایا و نحوه استفاده از بادکش برای لاغری

بهترین زمان ورزش برای افزایش چربی سوزی و عضله سازی

بهترین زمان برای ورزش برای دستیابی به چربی سوزی و عضله سازی بیشتر، ساعتهای نخستین صبح است. دلیل اصلیِ آن هم، به موارد زیر برمیگردد :

در ساعتهای نخستین صبح، سطح قند خونِ بدن کم تر از حد طبیعی است؛ همین سبب می شود که بدنتان برای تأمین انرژی موقع انجام تمرین های ورزشی، به دنبال منبع های دیگری باشد. در همین زمان است که سلول های چربی تبدیل به سوخت برای تمرین های ورزشی خواهد شد.

نکته دیگر این است که ابتدای صبح سطح کورتیزول خون( سرعت دهنده چربی سوزی) بیش از ساعتهای دیگر است؛ در نتیجه میتوانید توقع چربی سوزیِ بیشتری از بدنتان داشته باشید.

ورزش کردن برای سلامتی و کاهش وزن اضافی اهمیت دارد و شما باید قسمتی از روزتان را به ورزش کردن اختصاص دهید، چه صبح و چه بعدازظهر. بعضی افراد صبح ها را ترجیح می دهند چون انگیزه ی بیدار شدن پیدا می کنند و در طول روز پرانرژی تر هستند اما برای همه اینگونه نیست. بررسی کنید ببینید ورزش کردن در چه زمانی از روز برای شما مناسبتر است و چند هفته به آن پایبند بمانید تا نتیجه اش را ببینید. در آخر فراموش نکنید که طبق توصیه ی دپارتمان سلامت ایالات متحده آمریکا ، بزرگ سالان باید در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی باشدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش باشدت بالا انجام بدهند.

مقصود شما از ورزش کردن چیست؟

به این معنی که اگر به دنبال کاهش وزن و سوزاندن کالری هستید تحقیقات نشان می دهد که بهترین زمان برای این مسئله وجود ندارد و در هر ساعتی از روز میتوانید این کار را انجام دهید.

بهترین زمان برای لاغری و چربی سوزی دقیقاً هنگامی که است که شما انرژی لازم برای ورزش کردن را داشته باشید. شما باید به صدای بدن خویش گوش دهید و بهترین زمان برای ورزش کردن خود را متوجه شوید. تلاش کنید همیشه یک ساعت پیش از تمرین غذا یا بین وعده سبکی بخورید تا انرژی لازم برای فعالیت را داشته باشید.

مطالب خواندنی:  خواص زنجبیل – ۱۴ خاصیت زنجبیل تازه برای سلامتی

بهترین زمان ورزش برای افزایش انرژی:

ولی چنانچه به دنبال کسب احساسات بهتر و انرژی های بیشتر برای طول روز خود هستید تأکید می کنیم که بهترین زمان انجام ورزش همان ساعتهای نخستین صبح است.

ولی بطور کلی ورزش کردن در ساعات اولیه روز به شما کمک می کند که بیشتر به انجام آن تمایل پیدا نموده و راحت تر به یک روال دائمی در زندگی شما مبدل شود.

بدین ترتیب باتوجه به نوع تمریناتی که میخواهید انجام دهید بایستی زمان مناسب را پیدا کنید. اگر فعالیت هایی مانند پیاده روی و یا دویدن را در نظر دارید بهتر است که همان ساعت های نخست صبح را به این کار اختصاص دهید.

بهترین زمان ورزش بدنسازی:

ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که تمرین های حرفه ای بدنسازی مانند ورزش های قدرتی، تمرینات HIIT، تمرینات بوت کمپ و … را دنبال می کنید، پیشنهاد می کنیم بعد از بیدار شدن از خواب قدری صبر کنید. البته بسته به دیگر برنامه های روزانه شما امکان دارد که این زمان بندی امکان پذیر باشد یا نباشد. ولی چنانچه زمان کافی در اختیار دارید یک یا دو ساعت بعد از صرف صبحانه به انجام این تمرین های سنگین ورزشی بپردازید.

حتی این امکان وجود دارد که صبح هنگام بعد از بیدار شدن از خواب چند ورزش سبک هوازی انجام دهید و انجام تمرین های سنگین تر و حرفه ای تر را به ساعت پس از ناهار و یا پس از پایان کار روزانه اختصاص دهید.

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی:

اگر تصمیم تقویت عضلات و فرم دهی به آنها را دارید میتوانید این تمرینات را به ساعتهای پایانی عصر موکول کنید. چرا‌که در این ساعات روز سطح هورمون های شما بالاتر است به ویژه تستوسترون و این هنگامی است که قدرت بدن میتواند به اوج خود برسد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.