• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

تراشه‌های FastConnect کوالکام با وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ رسما معرفی شدند

  • کد خبر : 18154
  • 10 خرداد 1399 - 23:20
تراشه‌های FastConnect کوالکام با وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ رسما معرفی شدند

اوایل سال جاری، FCC اجازه استفاده از باند ۶ گیگاهرتزی برای وای‌فای را داد و با نام وای‌فای ۶E نام‌گذاری شد. اکنون تراشه‌های FastConnect کوالکام با وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ رسما معرفی شدند. این تراشه‌ها با هدف استفاده در موبایل‌ها معرفی شده‌اند. پشتیبانی از وای‌فای ۶E می‌تواند تقریبا از طیف ۱۲۰۰ مگاهرتز استفاده کند […]

اوایل سال جاری، FCC اجازه استفاده از باند ۶ گیگاهرتزی برای وای‌فای را داد و با نام وای‌فای ۶E نام‌گذاری شد. اکنون تراشه‌های FastConnect کوالکام با وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۲ رسما معرفی شدند. این تراشه‌ها با هدف استفاده در موبایل‌ها معرفی شده‌اند.

پشتیبانی از وای‌فای ۶E می‌تواند تقریبا از طیف ۱۲۰۰ مگاهرتز استفاده کند که گسترش قابل توجهی از آنچه قبلا در دسترس بود، به شمار می‌رود. با این حال، حتی خبر بهتر اینکه این طیف، تازه است و این یعنی هیچ دستگاه قدیمی مجهز به آن نیست. این همچنین بدان معنی است که طیف پیوسته است (لازم نیست چیزهای قدیمی را بپیمایید)، بنابراین می‌تواند هفت کانال ۱۶۰ مگاهرتزی را در خود جای دهد، در حالی که باند ۵ گیگاهرتزی فقط دو فضا دارد.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/d8aad8b1d8a7d8b4d987e2808cd987d8a7db8c-fastconnect-daa9d988d8a7d984daa9d8a7d985-d8a8d8a7-d988d8a7db8ce2808cd981d8a7db8c-dbb6e-d988-d8a8d984_5ed2a29d30f02.jpeg

این بدان معنا نیست که ما ۵ گیگاهرتز را استفاده نمی‌کنیم. تراشه کوالکام FastConnect 6900 از عملکرد دو باند همزمان (جریان ۲×۲ + ۲×۲) Dual Band (DBS) پشتیبانی می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا یک اتصال ۲ در ۲ سطح ۶ گیگاهرتزی را با یک اتصال ۲ در ۲ سطح ۵ گیگاهرتزی ترکیب کند.

نتیجه حداکثر سرعت ۳.۶ گیگابیت در ثانیه است و می‌تواند ۵G را برای هزینه‌ای که پرداخته‌اید، بدست آورد. تراشه کوالکام FastConnect 6700 فاقد حالت DBS است، اما هنوز هم بسیار سریع است و از لحاظ تئوری می‌تواند به سرعت‌های ۲.۹ گیگابیت بر ثانیه برسد.

کوالکام وعده ارتباط با تأخیر بسیار کم با وای‌فای ۶E را می‌دهد. ما درباره تاخیر زیر ۳ میلی ثانیه صحبت می‌کنیم که این یک مزیت برای برنامه‌های بی‌سیم VR و AR خواهد بود. این امر تا حدودی به لطف داشتن باند ۶ گیگاهرتزی عاری از تداخل و تا حدودی به لطف فناوری‌های توسعه‌یافته کوالکام است.

مطالب خواندنی:  فیسبوک در نظر دارد تا دکمه لایک را حذف کند

دو مودم FastConnect همچنین نوید بهبودهای بازی را با بلوتوث ۵.۲ ارائه می‌دهند. هر دو از تنظیمات آنتن بلوتوث دوگانه برای افزایش قابلیت اطمینان و سرعت پشتیبانی می‌کنند.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/3-80.jpg

با وجود سازگاری aptX، صدای بلوتوث می‌تواند تا ۹۶ کیلوهرتز افزایش یابد، که این شرکت معتقد است کیفیت معادل هدفون‌های سیمی را ارائه می‌دهد. همچنین صدای aptX Voice وجود دارد که پهنای باند ۳۲ کیلوهرتز را ارائه می‌دهد (صدای فعلی HD Voice نیمی از آن یعنی ۱۶ کیلوهرتز را دارد).

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/4-48.jpg

کوالکام اواخر امسال نمونه‌هایی از تراشه‌های FastConnect 6700 و ۶۹۰۰ را به تولید‌کنندگان ارائه می‌کند و انتظار می‌رود اولین گوشی‌های استفاده شده از آن‌ها را در اوایل سال ۲۰۲۱ ببینید. البته شما برای داشتن تلفن‌های جدید به روتر وای‌فای ۶E احتیاج دارید، شرکت کوالکام تراشه‌هایی را نیز برای آن‌ها دارد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=18154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.