• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

ته چین مرغ در فر

  • کد خبر : 16431
  • 25 اردیبهشت 1399 - 17:11
ته چین مرغ در فر

انواع پخت ته چین مرغ ته چین مرغ یکی از غذاهای سنتی و مجلسی خوشمزه ای است که به صورت های متفاوت پخته می شود. می توانید ته چین را در فر یا قابلمه یا قالب و یا داخل تابه های رژیمی بپزید. مواد لازم برای ته چین مرغ :  مرغ  ۲ تکه ماست پرچرب […]

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/fo4004.jpg

انواع پخت ته چین مرغ

ته چین مرغ یکی از غذاهای سنتی و مجلسی خوشمزه ای است که به صورت های متفاوت پخته می شود. می توانید ته چین را در فر یا قابلمه یا قالب و یا داخل تابه های رژیمی بپزید.

مواد لازم برای ته چین مرغ :

 مرغ  ۲ تکه
ماست پرچرب  ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۲ عدد
زعفران  به مقدار لازم
دارچین به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع  به مقدار لازم
برنج  ۲ پیمانه

طرز تهیه ته چین مرغ :

برای پخت ته چین، ابتدا مرغ را با یک عدد پیاز و نمک و فلفل و زعفران بپزید.

برنج را خیس کنید آب برای برنج داخل قابلمه بریزید، و اجازه بدهید بجوشد. مرغ های پخته شده را ریش کنید و کنار بگذارید. برنج را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید برنج بجوشد برنج را کمی زنده تر بردارید و آبکش کنید.

تخم مرغ را درون ظرفی بشکنید و ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس زعفران و نمک و فلفل سیاه و دارچین و وغن مایع را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید.

اگر خواستید برنج تان ۲ رنگ شود مقدار کمی از برنج را سفید کنار بگذارید و مقداری از مایه ی ماستی کنار بگذارید و بقیه ی برنج را داخل تخم مرغ و زعفران بریزید و هم بزنید.

کف قابلمه ی تفلون تان را چرب کنید و از برنج و ماست و تخم مرغ را داخل آن بریزید و فشار بدهید. سپس مرغ های ریش شده را روی آن پخش کنید و برنج سفید را روی آن بریزید و فشار بدهید. بعد در آخر از مایه به اطراف برنج و دور تا دور آن بریزید.

مطالب خواندنی:  طرز توپک سیب‌زمینی پنیری؛ برای جوان‌ترها

سپس در قابلمه دمی بگذارید و در آن را ببندید. و زیر شعله را زیاد کنید، زمانی که بخار کرد زیر آن را کم کنید و اجازه بدهید تا دم بکشد. در آخر آن را به صورت قالبی برگردانید.

هرگز زیر برنج را زودتر از زمان سرو خاموش نکنید زیرا ته دیگ و دور تا دور آن نرم می شود.

chinate1 chicken oven1

طرز تهیه ته چین در فر

طرز تهیه ته چین مرغ برای ۶ نفر در فر :

برای پخت ته چین مرغ در فر، برای ۶ نفر باید مواد لازم بالا را ۲ برابر کنید. و سپس همان مراحل بالا را انجام بدهید، فقط در زمان پختن به جای قابلمه از ظروف پیرکس یا قالب استفاده کنید. تابه ی پیرکس تان را چرب کنید و از برنج زعفرانی کف تابه بریزید و آن را پهن کنید، سپس با قاشق آن را فشار بدهید بعد مرغ های ریش شده را بریزید و روی آن برنج ساده بریزید و فشار بدهید مایه ی زعفرانی را با قاشق دورتادور آن را بریزید.

و روی آن را فویل بکشید و چند سوراخ بزنید فر را روشن کنید و در دمای ۱۸۰ درجه قرار بدهید ظرف تان را داخل فر قرار بدهید، اجازه بدهید زیر آن طلایی شود سپس فویل را از روی آن بردارید و داخل ظرف سرو برگردانید.

chinate1 chicken oven2

ته چین قالبی در فر

طرز تهیه ته چین قالبی :

برای طرز تهیه ته چین قالبی، لازم نیست از برنج سفید استفاده کنید. قالب را چرب کنید و برنج زعفرانی بریزید و سپس مرغ ها را بریزید و فشار بدهید و روی آن ها برنج زعفرانی بریزید و فشار بدهید، سپس روی قالب را فویل بکشید و چند سوراخ بزنید و در دمای ۱۸۰ درجه قرار بدهید زمانی که اطراف آن طلایی شد می توانید فویل را بردارید و روی آن را روشن کنید تا کمی طلایی شود. سپس آن ها را داخل ظرف برگردانید.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/05/chinate1-chicken-oven3.jpg

طرز تهیه ته چین مرغ در فر

نکته برای پخت ته چین مرغ :

مطالب خواندنی:  فوت و فن مرغ ترش مازندرانی؛ طعمی به یادماندنی

از موادتان (ماست و زرده تخم مرغ و …) قبل از اینکه برنج اضافه کنید مقداری نگه دارید و در آخر اطراف برنجتان در ظرف بریزید تا ته چین تان قالبی در بیاید.

اگر دوست دارید برنج ته چین تان به هم بچسبد می توانید از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

اضافه کردن دارچین بوی زخم مرغ و تخم مرغ را می گیرد.

می توانید از ماهیتابه رژیمی دوطرفه برای پخت ته چین استفاده کنید فقط بعد دم کشیدن برنج در آن را باز بگذارید تا زیر آن سرخ شود و آن را برگردانید و باز در آن را باز بگذارید تا طرف دیگر هم سرخ شود. اگر در آن را ببندید سرخ می شود اما خشک نمی شود و نرم می ماند.

برای پخت ته چین در فر، را می توانید هم از قالب استفاده کنید هم از ظروف پیرکس.

برای پخت ته چین مرغ در ظرف پیرکس در فر نسبت به بقیه ی روش ها به زمان بیشتری نیاز دارید.

منبع: بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=16431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.