• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

سلول خورشیدی شفاف ساخته شد

  • کد خبر : 27214
  • 19 دی 1399 - 22:25
سلول خورشیدی شفاف ساخته شد

دانشمندان نوعی سلول خورشیدی شفاف طراحی کردند که می‌تواند تحولی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کند. به گزارش آنا، درحالی که همچنان سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی به طور گسترده‌ در جهان استفاده می‌شود دانشمندان ثابت کرده‌اند انرژی خورشید قابل اعتمادترین و فراوان‌ترین منبع انرژی در دنیاست. در همین راستا به تازگی گروهی از محققان […]

دانشمندان نوعی سلول خورشیدی شفاف طراحی کردند که می‌تواند تحولی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کند.

به گزارش آنا، درحالی که همچنان سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی به طور گسترده‌ در جهان استفاده می‌شود دانشمندان ثابت کرده‌اند انرژی خورشید قابل اعتمادترین و فراوان‌ترین منبع انرژی در دنیاست. در همین راستا به تازگی گروهی از محققان نوعی سلول خورشیدی با قابلیت‌های ویژه را طراحی کردند. این سلول خورشیدی کاملاً شفاف است و می‌توان از آن در محل‌های مختلفی استفاده کرد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،آنچه این سلول خورشیدی را از سایر صفحه‌های خورشیدی متمایز می‌سازد امکان استفاده از آن در پنجره‌ها، نمای ساختمان و حتی نمایشگر گوشی‌های هوشمند و تبلت است. البته سلول‌های خورشیدی شفاف پیش‌تر ساخته شده بودند ولی هیچکدام از آن‌ها ویژگی‌های محصول کنونی را نداشتند.

محققان این نوع سلول خورشیدی را از نوعی شیشه خاص، الکترودهای اکسید فلز و نانوسیم‌های نقره ساخته‌اند. استفاده از این سلول خورشیدی علاوه بر اینکه کیفیت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را افزایش می‌دهد امکان ذخیره‌سازی انرژی در مدت استفاده از دستگاه را فراهم می‌کند. یعنی بعد از نصب این سلول خورشیدی روی نمایشگر گوشی می‌توان برای همیشه با اتمام شارژ باتری خداحافظی کرد.

بررسی‌ها نشان داده است این سلول خورشیدی در آینده کاربردهای فروانی در فناوری‌های مختلف استفاده خواهد شد و بازدهی آن در دستگاه‌های الکترونیکی متفاوت به مراتب بیشتر از باتری‌های کنونی است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.