• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

ورزش تی آر ایکس برای خانم ها

  • کد خبر : 26208
  • 07 مهر 1399 - 17:19
ورزش تی آر ایکس برای خانم ها

با توجه به این که بانوان عزیز تصمیم پرحجم کردن عضلات را ندارند و صرفا به دنبال تناسب اندام هستند ورزش تی آر ایکس نسبت به ورزش بدنسازی بسیار موثر تر است. زیرا در ورزش بدنسازی و کار با دستگاه مقصود پرحجم و درشت کردن عضلات می باشد در صورتی که رشته تی آر ایکس متمرکز بر فرم دهی و چربی سوزی میباشد.

فواید و عوارض ورزش تی آر ایکس

مجله زیبایی سبز:با توجه به این که بانوان عزیز تصمیم پرحجم کردن عضلات را ندارند و صرفا به دنبال تناسب اندام هستند ورزش تی آر ایکس نسبت به ورزش بدنسازی بسیار موثر تر است. زیرا در ورزش بدنسازی و کار با دستگاه مقصود پرحجم و درشت کردن عضلات می باشد در صورتی که رشته تی آر ایکس متمرکز بر فرم دهی و چربی سوزی میباشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،چنانچه به دنبال لاغری و فرم دهی به بدن هستید رشته تی آر ایکس مناسب شماست. اگر به دنبال افزایش تعادل و انعطاف هستید ورزش یا تی آر ایکس مناسب شماست.

تی آر ایکس چیست؟

ورزش تی آر ایکس کوتاه شده Total Resistance Exercise میباشد و به معنی مجموعه تمرین های مقاومتی است که نخستین بار توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا ابداع گردید، این تمرینات بر پایه وزن بدن میباشد که با طناب مخصوص آن انجام می شود.

ورزش تی آر ایکس ورزشی است که با وزن بدن و ایجاد تعادل استقامت و تناسب اندام را بهمراه می آورد. تی آر ایکس ورزش رو به رشدی است که در سال های گذشته با استقبال بسیاری روبرو شده است. این ورزش که از محبوبیت چشم گیری برخوردار است، برای چربی سوزی، رسیدن به اندام مطلوب و حتی اماده سازی نیروهای نظامی و آتش نشانی هم استفاده می شود.

trx exercise ladies 2 1

ورزش تی آر ایکس

به چه دلیل دستگاه تی آر ایکس برای خانم‌ها عالی است؟

هنگامی که ورزش trx را با دیگر ورزش ها و تمرین های لاغری مقایسه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که ورزش trx و لاغری فواید بسیاری برای خانم‌ها دارد. مقصود خانم‌ها از ورزش بطور کلی لاغری و تناسب اندام است.

مطالب خواندنی:  تاثیر پیلاتس و باراسل بر زنان دارای کمردرد مزمن

این ورزش تمام بدن را درگیر می کند و سبب چربی سوزی و سوزاندن کالری می شود و به این ترتیب به شما کمک می کند تا علاوه بر این که راحت تر به بدن ایده‌ال خویش برسید، بدنی قدرتمند تر و سالم تر هم داشته باشید. فراموش نکنید که ورزش trx مقاومت بدن شما را بسیار بالا برده و به شما قدرت کنترل این مقاومت را خواهد داد. تمرین های تی آر ایکس به شما اجازه می دهد تا قدرت بدنی خویش را به چالش بکشید و مرکز قدرت بدن خود را نسبت نوع چالش تغییر دهید.

ورزش تی آر ایکس، ورزشی کاملاً اقتصادی است. شما نیازی به تهیه ماشین های گران قیمت بدنسازی نخواهید داشت. قیمت سازه این ورزش گران نیست و چنانچه امکان نصب آنرا در منزل ندارید، میتوانید تنها با تهیه کش آن و نصب آن به سقف یا در اتاق آغاز به انجام این ورزش بکنید. برای انجام این ورزش شما حتی نیازی به تهیه دستکش یا کفش مناسب با این ورزش ندارید. شما میتوانید هر نوع کفش و لباس ورزشی برای انجام تمرین های trx بپوشید.

مزایای TRX برای زنان چیست؟

TRX برای بانوان فواید و مزایای مخصوصى دارد که باعث برتری آن در مقایسه با دیگر ورزش ها می شود:

– تمرین های TRX تمام بدن را درگیر می کند، کالری و چربی های اضافی را می سوزاند، به این ترتیب شما را به اندام ایده‌ال تان نزدیک می کند. این تمرینات نه تنها چربی های بدن را کاهش می دهد، بلکه به حفظ سلامتی و استقامت بدن هم کمک می کند.

مطالب خواندنی:  ورزش به پیشگیری از افسردگی کمک می کند

– انجام تمرین های TRX از نظر اقتصادی به صرفه است، زیرا نیازی به تجهیزات و دستگاه های ورزشی ندارد. تنها چیزی که بدان احتیاج دارید، کش یا باند TRX است. به این ترتیب با هزینه کمی میتوانید فعالیت ورزشی کارامد و مؤثری داشته باشید.

– تمرین های TRX به شما توانایی کنترل قدرت و مقاومت بدنی را می دهد. در این تمرینات میتوانید به سادگی، وضعیت بدن تان را تغییر دهید یا شدت فعالیت را کم یا زیاد کنید. به همین علت تمرین های TRX برای هر شخصی در سطحی از امادگی جسمانی مناسب است.

– تمرین های TRX را میتوانید بدون استفاده از دستکش یا کفش ورزشی انجام دهید. نیازی به حضور در باشگاه یا سالن ورزشی ندارید. تنها کافی است کش را به درب اتاق آویزان کنید و تمرین های خویش را شروع کنید.

– TRX وزرشی مؤثر و کارآمد است که باعث هماهنگ سازی عصب و عضله، بالا بردن تعادل ذهنی و فیزیکی، استقامت و انعطاف پذیری می شود.

– برنامه های تخصصی برای ورزشکاران حرفه ای و رشته های ورزشی تخصصی

عوارض ورزش تی آر ایکس

در قبال فایده های ویژه ای که هر ورزش میتواند داشته باشد مضراتی هم باتوجه به توانایی های اشخاص در انجام تمرین های آن ورزش ممکن است بوجود آید. تمرین های تی آر ایکس چون با بندهای مخصوص انجام می شود در صورت نداشتن اطلاعات کافی در خصوص کار با آن ها و این که این طناب ها بدن را درحالت تعلیق قرار میدهند ممکن است سبب ایجاد آسیب دیدگی در اشخاص شود.

افردی که سابقه ورزش کردن ندارند برای آغاز تی آر ایکس از ورزش های سبک تر بهتر است اقدام کنند و بعد با ایجاد امادگی لازم برای بالا بردن مقاومت بدن این ورزش را انجام دهند. افردی که از نظر قدرت بدنی بسیار ضعیفند و یا سابقه آسیب دیدگی های مفصلی دارند در انجام تمرین های تعلیقی با لوازم trx باید دقت لازم را نموده و زیر نظر مربی حرفه ای باشند

مطالب خواندنی:  ورزش بتل روپ چیست و چه فوایدی دارد؟

نکات پیش از سخت ترین حرکات تی آر ایکس

– قبل از آغاز به انجام هر کدام از تمرین های تی آر ایکس به خوبی گرم کنید.

– این کار به آماده شدن بدن برای انجام کار جدید کمک نموده و خطر هر گونه اسیب را کاهش می دهد.

– قبل از استفاده اطمینان حاصل کنید که بند به خوبی به در، دیوار یا سقف محکم شده است.

– از کفش و لباس‌های مناسبی استفاده کنید که انجام حرکات بدن را به صورت ازادانه ممکن می سازند.

– می توانید با افزایش فاصله از نقطه اتکاء شدت تمرینات را افزایش دهید.

– برای درگیر کردن تمام قسمت مرکزی بدن اطمینان حاصل کنید که بدن به خوبی در موقعیت مناسب قرار دارد.

– بیش از حد توان به خودتان فشار وارد نکنید. به خاطر داشته باشید که(( روم یکروزه ساخته نشده است)) بنابراین اگر حس خستگی می کنید قدری استراحت کنید.

– برای دوری از آسیب دیدن از تماس مستقیم پوست با بند های تی آر ایکس جلوگیری کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.