• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
4

آیا نوزادان در رحم مادر گریه می کنند؟

  • کد خبر : 42349
  • 08 مهر 1402 - 21:48
آیا نوزادان در رحم مادر گریه می کنند؟
ممکن است کودک نتواند به همان معنایی که در خارج از رحم گریه می کند، گریه کند، به خصوص به این دلیل که رحم پر از مایع آمنیوتیک است اما یک نوزاد در رحم قطعا در حال واکنش و پردازش محرک ها است که شامل رفتار گریه نیز می شود. آیا نوزادان در رحم مادر گریه می کنند؟

آیا نوزادان در رحم مادر گریه می کنند؟

ممکن است کودک نتواند به همان معنایی که در خارج از رحم گریه می کند، گریه کند، به خصوص به این دلیل که رحم پر از مایع آمنیوتیک است اما یک نوزاد در رحم قطعا در حال واکنش و پردازش محرک ها است که شامل رفتار گریه نیز می شود.
آیا نوزادان در رحم مادر گریه می کنند؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز ، بسیاری از والدین این شانس را دارند که از طریق غربالگری اولتراسوند در دوران بارداری به نوزاد خود نگاه کنند. آنها اغلب از دیدن فرزند کوچک خود در زمان واقعی، نشان دادن مهارت های جدید مانند لگد زدن، تکان دادن یا مکیدن انگشتش لذت می برند.

امروزه والدین بیش از هر زمان دیگری می توانند شاهد رشد کودک خود در رحم باشند و این امر باعث می شود که بسیاری از آنها بپرسند که یک نوزاد در حالی که هنوز در رحم است چه کارهایی می تواند انجام دهد. ما می دانیم که نوزادان می توانند در حالی که در رحم هستند مکیدن را تمرین کنند و می توانند قورت دهند. اما آیا نوزادان در رحم گریه می کنند؟

نحوه واکنش نوزادان در رحم

محققان کنجکاو شدند که بدانند وقتی نوزاد پس از تولد به صدای مادر پاسخ می دهد، زمانی که هنوز در شکم اوست نیز می تواند عکس العملی داشته باشد؟دانشمندان تعجب کردند که آیا نوزادان صدای مادران خود را در رحم یاد می گیرند یا به طور خودکار می دانستند که مادرشان ذاتاً چه کسانی هستند؟

می دانیم که نوزادان در حالی که در رحم هستند شروع به یادگیری و پاسخ دادن به دنیا می کنند. مطالعات به ما نشان داده است که نوزادان در واقع خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رود واکنش نشان می‌دهند.

مطالب خواندنی:  درمان ریزش مو با چند روش خانگی

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اولین پاسخ کودک به صدا در رحم ۱۶ هفته بود که در واقع قبل از رشد کامل گوش است. این مطالعه همچنین نشان داد که صحبت کردن و لمس کردن نوزاد در رحم مستقیماً روی جنین تأثیر می گذارد و در نتیجه جنین ها بیشتر لگد می زنند و بیشتر حرکت می کنند، به ویژه در سه ماهه سوم.

نوزادان داخل رحم می توانند مبهوت شوند، حرکت کنند، ادرار کنند و یک رقص انجام دهند. به نظر می رسد تشخیص این که آیا نوزاد واقعاً در رحم گریه می کند، مشکل باشد، با این حال، محققان تشخیص داده‌اند که نوزادان در حال رشد علائم گویای دیگر رفتار گریه، از جمله لرزش چانه، حرکت دهان، و الگوهای تنفسی سنگین‌تر را نشان می‌دهند.

وقتی نوزاد گریه می کند چه اتفاقی می افتد؟

اگرچه ممکن است گریه را به عنوان عملی بسیار ساده تصور کنید، اما در واقع چیزهای زیادی در گریه کردن وجود دارد. برای اینکه کودک بتواند گریه کند، باید هماهنگی زیادی بین سیستم های مختلف بدن از جمله عضلات صورت، تنظیم راه های هوایی و تنفس وجود داشته باشد.

اصلی‌ترین چیزی که برای گریه کردن نوزاد باید بیفتد، نوعی عمل صدا کردن است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ نشان داد که گریه کردن شامل هر دو جزء غیر آوازی و صوتی است. بنابراین، هنگامی که کودک در رحم شروع به یادگیری نحوه گریه کردن می کند، جنبه غیر صوتی گریه را نشان می دهد.

پس گریه خیلی بیشتر از عمل اشک و صداست. یک گریه در واقع نشان می دهد که کودک شما قادر به:

  • تشخیص نوعی از محرک های بیرونی است که اتفاق می افتد
  • پردازش اینکه محرک هامضر یا تهدید کننده و در نتیجه یک محرک منفی هستند
  • واکنش به محرک ها از طریق مجموعه ای از مسیرهای متعدد، از دور شدن فیزیکی تا تلاش برای صداگذاری تا آگاهی حسی مغز هستند.
مطالب خواندنی:  تمام زیر و بم‌های حمام بردن نوزاد | چطور کودکمان را به تنهایی بشوییم؟

در واقع گریه یک مکانیسم زنده ماندن است. این اطمینان را ایجاد می کند که کودک می تواند به مراقبت کننده پیام بدهد که به کمک نیاز دارد، در مضیقه است یا باید از یک موقعیت تهدیدآمیز خارج شود.

گریه نوزادان در رحم

پاسخ کوتاه این است که بله، نوزادان در رحم گریه می کنند. با این حال، دانشمندان مطمئن نیستند که در چه درجه ای دقیق هستند، زیرا بدیهی است که گریه در داخل رحم با گریه نوزاد یکسان نیست.

همین مطالعه در سال ۲۰۰۵ بیشتر توسعه یافت و رفتارهای یک نوزاد در خارج از رحم را با رفتارهای یک نوزاد در داخل رحم مقایسه کرد. آنها در مجموع ۵ حالتی را که یک نوزاد دارد شناسایی کردند:

  • بیدار و فعال
  • فعال
  • گریان
  • خواب آرام
  • بیدار و ساکت

از این پنج حالت، تنها چهار حالت اول تصور می‌شد که در داخل رحم نیز وجود دارند. با این حال، این مطالعه در واقع چیزی را ثبت کرد که به نظر می رسید یک نوزاد در رحم گریه می کند.

گریه درون رحمی

محققان خاطرنشان کردند که نوزاد رفتارهایی از خود نشان داد که با گریه خارج از رحم مرتبط بود:

  • نوزاد نفسش را بیرون داد و در حالی که زبانش پایین می رفت دهانش را باز کرد.
  • سپس نوزاد سه نفس تقویت شده را از خود نشان داد.
  • سومین و آخرین نفس شامل مکثی در دم و بازدمی طولانی بود.

محققان همچنین شواهدی از رفتار گریه کردن در حداقل ۱۰ نوزاد دیگر نیز یافتند. جالب اینجاست که یکی از نوزادان بلافاصله پس از شروع زایمان مادر، رفتار گریه را از خود نشان داد.

مطالب خواندنی:  چگونه بزرگ‌ترین منابع استرس در خانه را کنترل کنیم؟

گریه نوزاد

گریه جنین شباهت های زیادی با گریه نوزاد خارج رحمی دارد که از جمله آنها می توان به موارد مشابه زیر اشاره کرد:

  • حرکات بدن
  • اخم کردن
  • الگوهای دم و بازدم
  • عملکرد اجزای فیزیکی

پس چه چیزی این دو نوع گریه را متفاوت می کند؟ تفاوت اصلی این است که کودک هنوز قادر به تولید صدا نیست.

چه زمانی نوزادان در رحم شروع به گریه می کنند؟

پزشکان می‌دانند که نوزادان تمام پیش‌نیازهای لازم برای گریه کردن را در هفته بیستم بارداری کسب می‌کنند. در این مرحله، جنین حرکات تنفسی خود را هماهنگ کرده، می تواند فک خود را باز کند، چانه خود را تکان دهد و زبان خود را دراز کند؛ همچنین می تواند قورت دهد.

از آنجایی که نوزادان اغلب نارس به دنیا می آیند، پزشکان می دانند که در اوایل هفته ۲۴، نوزادان می توانند صداهای گریه تولید کنند و به سر و صدا در محیط خود پاسخ دهند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.