• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
1

ال جی اعلام کرد سیگنال‌های ۶G را با موفقیت ارسال کرده است

  • کد خبر : 29828
  • 29 مرداد 1400 - 18:22
ال جی اعلام کرد سیگنال‌های ۶G را با موفقیت ارسال کرده است
ال جی می‌گوید موفق به ارسال داده‌های ۶G تتراهرتز (۶G THz) در یک فاصله ۱۰۰ متری شده است. این موفقیت می‌تواند یک گام رو به جلو برای توسعه شبکه ۶G و ارسال داده‌های تتراهرتز باشد.

ال جی می‌گوید موفق به ارسال داده‌های ۶G تتراهرتز (۶G THz) در یک فاصله ۱۰۰ متری شده است. این موفقیت می‌تواند یک گام رو به جلو برای توسعه شبکه ۶G و ارسال داده‌های تتراهرتز باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،مشکلی که تابه‌حال در مورد داده‌های ۶G تتراهرتز وجود داشته، افت بسیار سریع آن‌ها بوده است که حالا ال جی توانسته این مشکل را با استفاده از یک امپلی‌فایر انرژی که آن را با همکاری شرکت Fraunhofer HHI و موسسه Fraunhofer Institute for Applied Solid State Physics توسعه داده است حل کند. ال جی می‌گوید که این امپلی‌فایر می‌تواند یک سیگنال پایدار ۱۵ دسی‌بل-میلی‌وات در فرکانس‌های بین ۱۱۵ و ۱۷۵ گیگاهرتز تولید کند.

ال جی همچننی اضافه کرده است که شبکه ۶G باید تا سال ۲۰۲۵ تبدیل به یک استاندارد جهانی بشود. این در حالی است که برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند این فناوری احتمالاً تا سال ۲۰۲۹ آن‌هم فقط در بخش تجاری توسعه خواهد یافت. سامسونگ نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ فناوری ۶G را با حداکثر سرعت دانلود ۱ گیگابیت‌برثانیه عرضه کند.

بد نیست بدانید که سیگنال‌های ۶G تتراهرتز برای ارسال، مشکلاتی مشابه سیگنال‌های ۵G mmWave دارند. سیگنال‌های ۵G mmWave هرچند در حال حاضر سریع‌ترین سرعت‌ها را ارائه می‌کنند، اما برد آن‌ها به قدری کوتاه است که اپراتورها مجبورند کل یک منطقه را با آنتن‌های مخصوص آن پوشش دهند و درواقع به همین‌خاطر است که این فناوری در مراکز اصلی شهری کاربرد چندانی ندارد. ضمن اینکه این سیگال‌ها به‌راحتی می‌توانند توسط ساختمان‌ها یا شرایط آب‌وهوایی دچار اختلال بشوند و در نتیجه سرعت آن‌ها از ۵G به ۴G کاهش یاید.

مطالب خواندنی:  شایعه: شیائومی Mi Band 5 با سنسور SpO2 ارائه خواهد شد

ایجاد بهبودهای بیشتر در شبکه‌های ۵G و ۶G بستگی زیادی به توسعه بیشتر تکنولوژی‌هایی مانند فناوری واقعیت افزوده، جراحی از راه دور یا خودروهای بدون‌سرنشین دارد. همه این فناوری‌ها نیاز به کاهش تاخیر در ارسال سیگنال‌ها دارند که انجام چنین کاری با استفاده از شبکه‌های سلولی موجود کار بسیار سختی است.

منبع: Android Authority

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.