• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

اگر از زردچوبه زیاد استفاده کنید، این ۱۰ اتفاق برایتان می‌افتد

  • کد خبر : 24352
  • 18 مرداد 1399 - 18:18
اگر از زردچوبه زیاد استفاده کنید، این ۱۰ اتفاق برایتان می‌افتد

شاید پیش از این درباره فواید زردچوبه خوانده باشید؛ اما آیا با فواید بیشتر استفاده کردن آن آشنایی دارید؟ زردچوبه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، آیا می‌دانید این خاصیت در بدن ما چه فوایدی خواهد داشت؟ با «ایرنا زندگی» همراه باشید تا در این‌باره بیشتر بخوانید. شاید نظر شما را درباره این ادویه […]

شاید پیش از این درباره فواید زردچوبه خوانده باشید؛ اما آیا با فواید بیشتر استفاده کردن آن آشنایی دارید؟

زردچوبه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، آیا می‌دانید این خاصیت در بدن ما چه فوایدی خواهد داشت؟ با «ایرنا زندگی» همراه باشید تا در این‌باره بیشتر بخوانید. شاید نظر شما را درباره این ادویه عوض کند و آن را بیشتر در سبد غذایی خود قرار دهید.

۱. سرعت‌بخشی به کاهش وزن

قطعا زردچوبه به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست؛ ولی اگر شما در رژیم لاغری باشید یا برنامه ورزشی لاغری داشته باشید، زرد چوبه می‌تواند در سوخت و ساز بیشتر بدن شما را یاری دهد و موجب کاهش وزن بیشتر شود.

157293165

۲. آرتریت یا التهاب مفاصل بهبود می‌بخشد

در زردچوبه، پلی‌فنال وجود. پلی‌فنال نوعی آنتی اکسیدان‌ است که موجب کاهش التهابات در بدن می‌شود. التهابات مفاصل یکی از دردهای رایج است که درصد پیدایش آن در افراد کهنسال یا برخی از جوانان بیشتر است. استفاده بیشتر از زردچوبه این خاصیت را دارد که این التهابات را تا حد زیادی درمان کند و درد را کاهش یابد.

۳. ضد افسردگی

گفتیم که پلی‌فنال موجود در زردچوبه موجب کاهش التهابات بدن می‌شود. پلی‌فنال در مورد حالات روحی ما نیز اثر دارد و تا حد بسیاری با افسردگی مقابله می‌کند. طبق مقاله‌ای که مجله نقد غذا و علوم تغذیه در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است، زردچوبه علائم بیماری‌های اضطرابی و افسردگی را کاهش می‌دهد.

۴. کمک به کاهش قند خون

طبق گرازش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از بزرگسالان در آمریکا، پیش زمینه دیابت یا به بیماری دیابت مبتلا هستند. ۲ نوع دیابت وجود دارد؛ یکی به دیلایل ژنتیکی در ما به وجود می‌آید و دیگری به علت سبک زندگی اشتباه. پژوهشگران دریافتند که زردچوبه می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند و از آسیب به کلیه و سیستم عصبی جلوگیری کند.

مطالب خواندنی:  چند راهکار طبیعی برای درمان خشکی پوست دست

۵. ضد آلزیمر

طبق گزارش ریدرز دایجست، مردمی که در هند زندگی می‌کنند نرخ آلزایمر کمتری نسبت به مردم اروپا و آمریکا دارند. به همین علت پژوهشگران قرص‌های مکملی از زردچوبه تهیه کرده و به بیمارانی که در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند تجویز می‌کنند.

۶. ضد سرطان

سرطان تجمع غیرعادی سلول‌های بدن است که ممکن است هر جای از بدن اتفاق بیافتد. در این راستا سیستم ایمنی بدن وارد عمل شده و سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. خاصیت آنتی اکسیدان بودن زردچوبه از پیری و تکثیر غیرعادی آنها جلوگیری می‌کند. در واقع سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ضد سرطان خواهد بود.

۷. جلوگیری از کیست تخمدان

این ادویه پر فایده، در واقع خاصیت آنتی‌باکتریال نیز دارد و از عفونت‌های قارچی رحم جلوگیری می‌کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک به واسطه‌ی یک اختلال در غدد درون‌ریز به وجود می‌آید. ماده کورکومین موجود در زردچوبه خاصیت ضو موتاژن دارد که موجب برطرف ساختن این اختلالات در زنان می‌شود و همچنین هادت ماهانه را نیز منظم می‌کند.

۸. ضد کلسترول خون

زردچوبه با تری‌گلیسرید خون مقابله کرده و موجب کاهش سطح کلسترول خون می‌شود. این نوع چربی در خون به علت استفاده بیش از حد از چربی به وجود می‌آید. چربی‌هایی که ما می‌خوریم ولی نمی‌سوزانیم. خوراک ما باید بر اساس فعالیت‌مان نتظیم شود.

۹. کاهش بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی بیشترین علت مرگ در سرتاسر جهان است. کورکومین موجود در این ادویه، موجب بهبود عملکر عضلات قلب شده و از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند. با مصرف بیشتر این ادویه، شما احتمال بروز مشکلات قلبی و عروقی را کاهش داده و از بیماری‌هایی مانند سکته قلبی دوری می‌کند.

مطالب خواندنی:  گردش در دل طعم‌های جادویی جنوب

۱۰. مبارزه با مولکول‌های رادیکالی

کورکومین موجود در زرد چوبه باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد که شامل مولکول اکسیژن هستند از بین بروند. این مولکول‌های رادیکالی در بدن، تعادل و خنثی بودن بقیه مولکول‌های را برهم زده و آسیب‌های زیادی از جمله مشکلات کبدی، پیری زودرس و بزرگ شدن تومور را به وجود می‌آورند.

منبع: د هلثی  , ایرنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24352

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.