• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

اینتل سرعت پیشرفت تراشه های خود را افزایش می دهد

  • کد خبر : 29395
  • 01 مرداد 1400 - 18:01
اینتل سرعت پیشرفت تراشه های خود را افزایش می دهد
اینتل اخیراً در مورد معرفی نسخه‌های جدیدتر معماری تراشه‌های پیشرفته خود با مشکلات متعددی مواجه شده است، اما این موضوع ممکن است به زودی تغییر کند.

اینتل اخیراً در مورد معرفی نسخه‌های جدیدتر معماری تراشه‌های پیشرفته خود با مشکلات متعددی مواجه شده است، اما این موضوع ممکن است به زودی تغییر کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،مدیر عامل شرکت اینتل یعنی پت گلسینگر امروز در مورد فراخوان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ اینتل اعلام کرد که معماری ۷ نانومتری به خوبی در حال پیشرفت است و این شرکت در حال آماده‌سازی مقدمات مربوط به چگونگی تسریع روند سالانه نوآوری خود با پیشرفت‌های جدید در فرآیند نیمه هادی و بسته‌بندی تراشه‌های خود است. خبر مربوط به این فراخوان در روز دوشنبه ۴ مرداد (۲۶ جولای) منتشر خواهد شد.

این اعلامیه همراه با درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ اینتل است، جایی که این شرکت نیمه هادی موفق به کسب عملکردی فراتر از حد انتظارات و درآمد ۱۸٫۲ میلیارد دلاری شد که ۲ درصد بیشتر از سال گذشته است. اینتل نیز نسبت به آینده بسیار خوشبین است. این شرکت چشم انداز ۲۰۲۱ خود را با ۱ میلیارد دلار اضافی به ۷۳٫۵ میلیارد دلار افزایش داد و اکنون انتظار دارد که رشد درآمد سال به سال و در کل درآمدی بیشتری را در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به دست آورد.

علی رغم تأخیر‌های مکرر و عدم تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری و ۷ نانومتری، درآمد اینتل طی چند فصل گذشته روند افزایشی داشته است. این رشد با افزایش تقاضا برای رایانه‌های شخصی و تراشه‌های مرکز داده در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا است که میلیون‌ها نفر را وادار کرده است تا به منظور خرید لپ تاپ و رایانه جدید برای کمک به کار و آموزش از راه دور، از تراشه‌های اینتل استفاده کنند. البته اعتماد بیشتر به خدمات ابری نیز باعث شده است تا از تراشه‌های اینتل در این بخش‌ها استفاده شود.

مطالب خواندنی:  تاریخ برگزاری کنفرانس انویدیا در CES 2022 مشخص شد

Intel e1626573040655

اینطور به نظر می‌رسد که اینتل همچنان سوار بر این موج افزایش درآمد به خاطر ویروس کرونا است و ۱۰٫۱ میلیارد دلار درآمد برای گروه محاسبات مشتری خود ثبت کرده است (۶ درصد نسبت به سال دیگر و رکورد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برای شرکت). علی رغم کمبود نیمه هادی جهانی، اینتل عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. گلسینگر در طی تماس اظهار داشت که انتظار دارد کمبود‌ها در نیمه دوم سال کاهش یابد، اما یک تا دو سال دیگر طول می‌کشد تا صنعت بتواند کاملاً پاسخگوی تقاضا باشد.

این افزایش برای گروه محاسباتی مشتری همچنین به اینتل کمک کرد تا درآمد کمتری را که از گروه مرکز داده خود به دست آورده بود، جبران کند که با ۶٫۵ میلیارد دلار درآمد نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته بود. نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد رشد چشمگیر بخش رایانه‌های شخصی در حال کند شدن است.

آی دی سی و گارتنر اظهار داشتند که رشد فروش کامپیوتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی کند شده است، که می‌تواند نشان دهد که در ماه‌های آینده افزایش فروش در آن زمان کاهش می‌یابد.

سال گذشته برای اینتل سال پر تلاطمی بود. تابستان سال گذشته، این شرکت مجبور شد اعتراف کند که معماری ۷ نانومتری آینده را برای پردازنده‌های نسل بعدی خود برای مدت زیادی به تأخیر میاندازد. به دنبال این خبر، استعفای رئیس سخت‌افزار شرکت، دکتر ونکاتا (مورتی) رندوچینتالا و جایگزینی مدیرعامل این شرکت یعنی باب سوان با پت گلسینگر (دفتر ارشد فناوری و مهندس سخت‌افزار سابق این شرکت) در تلاش برای بهبود شرایط اینتل، نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد تا وضعیت نابسامان خود را جبران کند.

مطالب خواندنی:  اپل احتمالاً در آی مک ۲۰۲۱ از پردازنده‌های اینتل استفاده کند

جلسینگر در تلاش برای ایجاد تغییراتی برای احیای مجدد اینتل، هیچ وقتی را از دست نداده و در ماه مارس از ابتکار جدید آی دی إم ۲. ۰ خبر داد که هدف آن بازگشت اینتل به عنوان یک رهبر صنعت در تولید تراشه است. به عنوان بخشی از این برنامه، این شرکت تولید محصولات موجود در هسته اصلی محاسبات اینتل را از سال ۲۰۲۳ به رقبا مانند تی اس إم سی و سامسونگ واگذار خواهد کرد.

اینتل همچنین در تلاش است تا شاخه جدیدی از تجارت خود را با نام اینتل فاوندری سرویس راه‌اندازی کند که این شرکت پروژه‌های تولیدی را برای شرکت‌های شخص ثالث از جمله سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای گسترش امکانات تولیدی خود در آریزونا انجام خواهد داد.

با توجه به تقاضای قریب به اتفاق برای تولید بیشتر تراشه‌ها با توجه به کمبود جهانی نیمه هادی، اینتل فاوندری سرویس می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای این شرکت باشد. اینتل امروز اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ مشتری بالقوه علاقه‌مند به این سرویس دارد و روز دوشنبه خبر‌های بیشتری در مورد ابتکار جدید وعده داده است، اما هنوز مدتی طول می‌کشد تا تجارت رونق بگیرد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.