• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

اینستاگرام برنامه‌ای برای ساخت اپلیکیشن مخصوص آیپد ندارد

  • کد خبر : 30316
  • 22 شهریور 1400 - 19:35
اینستاگرام برنامه‌ای برای ساخت اپلیکیشن مخصوص آیپد ندارد
مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرده که این پلتفرم فعلا برنامه‌ای برای انتشار نسخه‌ی مخصوص آیپد ندارد.

مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرده که این پلتفرم فعلا برنامه‌ای برای انتشار نسخه‌ی مخصوص آیپد ندارد.

مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اگر از دارندگان آیپد نیستید احتمالاً نمی‌دانید که اینستاگرام برای این تبلت اپلیکیشن اختصاصی منتشر نکرده است. البته این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست زیرا واتساپ نیز به‌تازگی توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی پیام‌رسان خود را برای آیپد آغاز کرده است.

آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به این سوال که چرا اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام برای آیپد منتشر نشده، اینگونه توضیح داده است:

من فقط زمانی که در حین پرواز بودم مدت کوتاهی با آیپد کار کردم، اما همچنان اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام برای این تبلت وجود ندارد. البته انجام این کار خوب به نظر می‌رسد اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و فعلا اولویتی برای انتشار اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام برای آیپد نداریم.

این پاسخ برای بسیاری از دارندگان آیپد منطقی نیست. در ماه ژوئن اینستاگرام امکان انتشار پست جدید از طریق رایانه را در دسترس کاربران قرار داد. پس از اینکه آیپد اواس ۱۵ منتشر شود، تغییر جدیدی در این سیستم‌عامل اعمال خواهد شد که امکان اجرای اپلیکیشن‌های آیفون که نسخه‌ی مخصوص آیپد آنها منتشر نشده را در حالت افقی فراهم می‌کند.

با انتشار آیپد اواس ۱۵ امکان اجرای تمام صفحه‌ی نسخه‌ی آیفون اینستاگرام فراهم خواهد شد و در واقع می‌توان این اپلیکیشن را در تبلت‌های اپل در حالت افقی اجرا کرد.

اینستاگرام نسخه مخصوص آیپد ندارد و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد انتشار این اپلیکیشن باشیم

در سال ۲۰۱۰ و هنگامی که آیپد هنوز یک محصول جدید محسوب می‌شد، اپل قصد داشت تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های مخصوص آیفون که برای آیپد بهینه‌سازی نشده‌اند را روی این دستگاه فراهم کند.

مطالب خواندنی:  تصاویر جدیدی از طراحی آیفون ۱۲ منتشر شد

بدین ترتیب کاربران آیفون می‌توانستند یک آیپد خریداری و از اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی خود روی این دستگاه نیز استفاده کنند. البته در آن زمان، اجرای اپلیکیشن‌های آیفون روی آیپد فقط در حالت عمودی امکان‌پذیر بود.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/09/ipad.jpg.webp

مدیرعامل اینستاگرام می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای انتشار نسخه‌ی مخصوص آیپد ندارد

در حال حاضر اینستاگرام چند اپلیکیشن مخصوص دوربین برای تبلت آیپد اپل منتشر کرده است. یکی از این اپلیکیشن ها هایپرلپس نام دارد که با استفاده از سیستم تثبیت‌گر تصویر اینستاگرام، امکان ساختن ویدیو‌های تایم‌لپس را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مورد بحث بدون نیاز به تجهیزاتی مثل سه پایه، ویدیوهای تایم‌لپس با کیفیت بسازند.

با استفاده از اپلیکیشن مورد اشاره می‌توان مراحل طلوع خورشید را فقط در یک ویدیو ۱۰ ثانیه‌ای تصویربرداری کرد. هایپرلپس امکان سریع‌تر کردن سرعت اجرای ویدیوها را تا ۱۲ برابر حالت معمولی دارد.

کاربران سپس می‌توانند ویدیوهای ساخته شده را به آسانی روی اینستاگرام یا فیسبوک به اشتراک گذاشته، یا آن‌ها را در حافظه‌ی دستگاه خود ذخیره کنند و سپس در صورت نیاز در پلتفرم‌های اجتماعی دیگر منتشر کنند.

اپلیکیشن دیگری که اینستاگرام برای تبلت آیپد توسعه داده، بومرنگ نام دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ویدیوهای ممتد و حلقه‌ای (Loop Video) تولید کنید.

در توضیحات این اپلیکیشن در فروشگاه اپ‌استور نوشته شده:

شیء یا شخصی که در حال حرکت است را پیدا کنید یا با استفاده از دوربین جلوی دستگاه یک ویدیو سلفی بسازید.

این اپلیکیشن فقط یک دکمه دارد. کاربر فقط روی این دکمه تپ کرده و اپلیکیشن بومرنگ تمام کارها را انجام خواهد داد. نحوه کارکرد بومرنگ اینگونه است که با سرعت زیاد ۱۰ عکس را ثبت کرده و سپس آن‌ها را به یک ویدیو کوتاه جذاب تبدیل می‌کند.

مطالب خواندنی:  ساعت هوشمند ریلمی واچ در عرض دو دقیقه بیش از ۱۵ هزار دستگاه فروخت

امکان اشتراک‌گذاری کلیپ‌های تولید شده با بومرنگ به طور مستقیم روی اینستاگرام و فیسبوک در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین می‌توان ویدیوهای ساخته شده را در حافظه‌ی دستگاه ذخیره کرد.

اینستاگرام ابتدا فقط یک اپلیکیشن برای فیلترگذاری روی تصاویر بود و حالا به یک شبکه‌ی اجتماعی چند رسانه‌ای بسیار محبوب در دنیا تبدیل شده است.

اکثر کاربران آیپد ترجیح می‌دهند یک اپلیکیشن اختصاصی برای استفاده از شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام روی دستگاه خود داشته باشند.

اگرچه فیسبوک و سرویس پیام‌رسان این شبکه‌ی اجتماعی نسخه‌های مخصوص آیپد هم دارند، اما سایر سرویس‌های این خانواده تا کنون نسخه‌ی مخصوص تبلت یاد شده را منتشر نکرده‌اند.

نسخه‌ی مخصوص آیپد پیام‌رسان واتساپ هنوز منتشر نشده و البته جای خالی اپلیکیشن اینستاگرام روی این تبلت به‌خوبی حس می‌شود.

فیسبوک در سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ قابل توجه ۲۱ میلیارد دلار اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ را خریداری کرد. این در حالی است که فیسبوک چند سال قبل از خرید واتساپ، با پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار اینستاگرام را هم خریداری کرده بود که باعث شد این خرید یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه‌ی فناوری باشد.

بنا به اعلام بلومبرگ اینستاگرام هم اکنون ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد و این یعنی فیسبوک سود بسیار خوبی از خرید این پلتفرم به دست آورده است.

همانطور که اشاره کردیم اینستاگرام در ابتدا یک اپلیکیشن ساده برای اعمال فیلتر روی تصاویر بود و حالا به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی چند رسانه‌ای و ارتباطی تبدیل شده است.

یکی از بهترین اقدامات اینستاگرام اضافه کردن قابلیت استوری بود که این ویژگی را پیش‌تر در اپلیکیشن اسنپ‌چت دیده بودیم. استوری روشی برای انتشار تصاویر و ویدیو‌های موقت است که فقط ۲۴ ساعت برای سایر کاربران قابل مشاهده بوده و پس از آن حذف خواهند شد.

مطالب خواندنی:  به‌روزرسانی One UI 2.1 برای گوشی‌های سری گلکسی ۹ به‌زودی عرضه می‌شوند

جالب این است که قابلیت استوری در اینستاگرام نسبت به این ویژگی در اسنپ‌چت محبوبیت بیشتری در بین کاربران به‌دست آورد. پس از اینستاگرام و اسنپ‌چت سایر پلتفرم‌های مشابه نیز وارد بازی شده و قابلیتی شبیه به استوری را به سرویس خود اضافه کردند.

منبع: PhoneA

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.