• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

به‌روزرسانی بتای اندروید ۱۱ دردسر کاربران پیکسل ۴

  • کد خبر : 22713
  • 27 تیر 1399 - 19:22
به‌روزرسانی بتای اندروید ۱۱ دردسر کاربران پیکسل ۴

هفته گذشته، گوگل دومین بتای اندروید ۱۱ را منتشر کرد. اگرچه این بخشی از برنامه بتای عمومی اندروید است، ولی ما پیش‌تر به شما توصیه کردیم که نرم‌افزار بتا را روی دستگاه مورداستفاده خود نصب نکنید، چون پتانسیل وجود باگ در این بتا بسیار بالاست. نصب بتا روی یک پیکسل ۲ (Pixel) بی‌استفاده که در […]

هفته گذشته، گوگل دومین بتای اندروید ۱۱ را منتشر کرد. اگرچه این بخشی از برنامه بتای عمومی اندروید است، ولی ما پیش‌تر به شما توصیه کردیم که نرم‌افزار بتا را روی دستگاه مورداستفاده خود نصب نکنید، چون پتانسیل وجود باگ در این بتا بسیار بالاست. نصب بتا روی یک پیکسل ۲ (Pixel) بی‌استفاده که در کشوی کمد خاک می‌خورد یک چیز است و نصب آن روی یک دستگاه پیکسل ۲ یا دستگاه‌های جدیدتر که روی آن حساب می‌کنید تا بتوانید با خانواده، مشتریان و یا رئیس خود در ارتباط باشید چیز دیگر.

در اینجا به یک مثال واضح اشاره می‌کنیم از مشکلاتی که نصب بتا می‌تواند به وجود آورد. چندین نفر از صاحبان پیکسل ۴ در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) از وجود یک باگ خبر داده و شکایت دارند که باعث لرزش صفحه‌نمایش گوشی هوشمندشان شده است.

اول از همه باید گفت که به‌روزرسانی منتشر شده، باعث حذف قابلیتی می‌شود که به کاربران اجازه می‌داد که نرخ فریم را روی ۹۰Hz نگه‌دارند حتی زمانی که نرخ فریم به‌طور خودکار تا ۶۰Hz کاهش می‌یافت. این تغییر نرخ فریم باعث همان لرزشی می‌شود که کاربران را دلخور کرده است.

یکی از کاربران می‌گوید:

در اپلیکیشن واتس‌اپ، نرخ فریم بین ۶۰ و ۹۰ جابجا می‌شود و نتیجه آن یک لرزش تصویر بد است.

یکی دیگر از کاربران ردیت نوشته است:

بله درست است، به نظر می‌رسد آنها نرخ فریم را روی ۶۰Hz  می‌گذارند اگر برای چند فریم تغییری انجام نشود و هر زمانی که تغییری صورت گیرد نرخ فریم به ۹۰Hz افزایش می‌یابد. در زمانی که من مشغول نوشتن این متن هستم، هر زمانی که نشانگر ظاهر و یا محو می‌گردد، صفحه‌نمایش دچار لرزش می‎شود. امیدوارم گوگل هرچه زودتر گزینه‌ای را برای غیرفعال کردن آن اضافه کند.

این مشکلات در زمان انتشار بتا کاملا معمول است، اما کاربران پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL از این موضوع احساس خوشحالی نخواهند کرد. با غیرفعال کردن گزینه صفحه‌نمایش روان (Smooth Display)، لرزش یادشده از بین خواهد رفت. اما این بدان معنی است که کاربران باید قید نرخ فریم ۹۰Hz را زده و با نرخ فریم ۶۰Hz قدیمی بسازند. در شکل سابق، صفحه‌نمایش در هر ثانیه ۹۰ بار تازه‌سازی می‌شد، در حالی که این تعداد تازه‌سازی در هر ثانیه به ۶۰ بار کاهش خواهد یافت. هرچه نرخ فریم بالاتر باشد، کار کردن با صفحه‌نمایش روان‌تر بوده و انیمیشن‌های بازی‌های موبایلی با کیفیت بهتری اجرا می‌شوند.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل شد

پیکسل ۴ قابلیت صفحه‌نمایش روان را برای کاربران به ارمغان آورد تا به آنها اجازه بدهد نرخ فریم سریعتر را فعال کنند، مگر در زمان‌هایی که نرخ فریم سریعتر برای تجربه کاربران ضروری نیست. این امر برای حفظ بیشتر عمر باتری صورت گرفته بود که کاربران پیکسل ۴ آن را یک ویژگی سطح بالا می‌دانند.

احتمالا گوگل این مشکل را با انتشار یک به‌روزرسانی برای دستگاه برطرف کند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=22713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.