• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
5

تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ رونمایی شد

  • کد خبر : 30114
  • 15 شهریور 1400 - 18:10
تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ رونمایی شد
هیوندای و بخش خودروهای بدون راننده‌ی این شرکت با نام موشنال (Motional) از تاکسی رباتی آیونیک 5 رونمایی کردند.

هیوندای و بخش خودروهای بدون راننده‌ی این شرکت با نام موشنال (Motional) از تاکسی رباتی آیونیک ۵ رونمایی کردند. به‌ادعای هیوندای، این خودرو که موفق به دریافت گواهینامه سطح ۴ SAE شده، در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،موشنال نتیجه‌ی همکاری دو شرکت هیوندای و اپتیو (Aptiv) در سال ۲۰۲۰ بود. این همکاری منجر به ترکیب قدرت مالی هیوندای و نرم‌افزار اپتیو شد. این شرکت تا به حال چندین تاکسی رباتی را در ایالت نوادا عرضه کرده اما برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای، راننده‌ها نیز در پشت فرمان این خودروها حضور پیدا می‌کنند.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/09/hyundai-ioniq-5-robotaxi-is-coming-soon-e1630901571600.webp

هیوندای اعلام کرده که آیونیک ۵ به بیش از ۳۰ حسگر از جمله دوربین، رادار و لیدار مجهز شده که تصاویری باکیفیت را فراهم کرده و اشیای موجود در فواصل دور را شناسایی می‌کنند. این تاکسی رباتی از فناوری بدون راننده‌ی موشنال بهره برده که شامل سیستم‌های یادگیری ماشینی پیشرفته می‌شود و امکان حرکت خودرو در شرایط دشوار و چالش‌برانگیز جاده‌ای را فراهم می‌سازد.

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری به تولید خودروهای برقی و بدون راننده‌ روی آروده‌اند و انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ بیشتری به ساخت محصولاتی مشابه دست بزنند. ساخت تاکسی‌های رباتی بدون راننده توسط ایلان ماسک نیز پیشنهاد داده شده بود اما به‌نظر می‌رسد که هیوندای در تولید این نوع از خودروها از تسلا پیشی گرفته است.

نظر شما در مورد تاکسی رباتی هیوندای آیونیک ۵ چیست؟ آیا در آینده شاهد عرضه خودروهای مشابه بیشتری خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب خواندنی:  ۲۵،۰۰۰ واحد ریلمی بادز Q در روز اول فروش فروخته شد

منبع: Motor1

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.