• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

تحقیقات مایکروسافت الگوریتم ترمیم عکس شگفت‌انگیزی را توسعه می‌دهد

  • کد خبر : 21859
  • 16 تیر 1399 - 20:14
تحقیقات مایکروسافت الگوریتم ترمیم عکس شگفت‌انگیزی را توسعه می‌دهد

تیم تحقیقاتی مایکروسافت یک الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بازیابی عکس‌های قدیمی که از تخریب شدید رنج می‌برند با رویکرد استفاده از یادگیری عمیق توسعه داده است. بر خلاف کارهای مرمت مرسوم که از طریق یادگیری نظارت‌شده قابل انجام است اما تخریب در عکس‌های واقعی پیچیده است و شکاف دامنه بین تصاویر […]

تیم تحقیقاتی مایکروسافت یک الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بازیابی عکس‌های قدیمی که از تخریب شدید رنج می‌برند با رویکرد استفاده از یادگیری عمیق توسعه داده است.

بر خلاف کارهای مرمت مرسوم که از طریق یادگیری نظارت‌شده قابل انجام است اما تخریب در عکس‌های واقعی پیچیده است و شکاف دامنه بین تصاویر مصنوعی و عکس‌های قدیمی واقعی، باعث می‌شود که نتوانیم از این شبکه برای همه‌ی عکس‌ها استفاده کنیم.

تکنیک جدید آن‌ها یک شبکه‌ی سه‌گانه‌ی ترجمه‌ی دامنه‌ را ارائه می‌دهد که با استفاده از عکس‌های واقعی و به همراه جفت‌های تصویری مصنوعی کار مرمت را انجام می‌دهد. به طور خاص آن‌ها دو رمزگذار خودکار متغیر (VAE) را تعلیم می‌دهند تا به ترتیب عکس‌های قدیمی و عکس‌های تمیز را به دو فضای نهفته تبدیل کنند و ترجمه بین این دو فضای نهفته با داده‌های جفت‌شده‌ی مصنوعی یادگرفته می‌شود.

Ai for image figure 9 1024x309 1

این ترجمه به طور کلی برای عکس‌های واقعی استفاده می‌شود زیرا شکاف دامنه در فضای نهفته‌ی فشرده، بسته است. برای پرداختن به تخریب‌های چندگانه‌ی ترکیب شده در یک عکس قدیمی، آن‌ها یک شاخه‌ی سراسری به همراه یک بلوک غیرمحلی جزئی را طراحی کرده‌اند که نقص‌های ساختاری مانند لکه‌های گرد و غبار را هدف قرار می‌دهد و همچنین یک شاخه‌ی غیرمحلی را نیز طراحی کرده‌اند که نقص‌های غیرساختاری مانند اختلال‌ها و تاری را هدف قرار می‌دهد. این دو شاخه با هم در یک فضای نهفته ادغام شده‌اند که باعث بهبود قابلیت مرمت عکس‌های قدیمی دارای چندین نقص می‌شود. روش پیشنهادی برای ترمیم عکس‌های قدیمی از لحاظ کیفیت بصری از بقیه‌ی روش‌ها برای این کار بهتر است.

مطالب خواندنی:  کروم کماکان محبوب ترین مرورگر جهان است

متأسفانه مایکروسافت سایتی را برای استفاده‌ی آزمایشی این فناوری در نظر نگرفته است اما امیدواریم که این کار را انجام دهد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.