• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

تسلا بیش از ۱۰۰۰ ونتیلاتور را به بیمارستان‌ها اهدا کرده است

  • کد خبر : 15472
  • 07 اردیبهشت 1399 - 18:10
تسلا بیش از ۱۰۰۰ ونتیلاتور را به بیمارستان‌ها اهدا کرده است

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا، در توئیتی بیان داشت که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ ونتیلاتور را به ۵۰ بیمارستان مختلف ارسال کرده است، بیمارستان‌هایی در ایالاتی از جمله کالیفرنیا، نیوجرسی، پنسیلوانیا، واشنگتن و نیویورک مشمول این تسهیلات قرار گرفته‌اند که به عنوان مرکز درمانی بیماری کووید-۱۹ ایالات متحده معرفی شده‌اند. ماسک […]

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا، در توئیتی بیان داشت که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ ونتیلاتور را به ۵۰ بیمارستان مختلف ارسال کرده است، بیمارستان‌هایی در ایالاتی از جمله کالیفرنیا، نیوجرسی، پنسیلوانیا، واشنگتن و نیویورک مشمول این تسهیلات قرار گرفته‌اند که به عنوان مرکز درمانی بیماری کووید-۱۹ ایالات متحده معرفی شده‌اند.

ماسک که متعهد شده بود تولید ونتیلاتورها را از ماه گذشته آغاز کند، اعلام کرد که ۱,۱۶۵ مورد از این دستگاه یعنی بخشی از «لیست جزئی» بیمارستان‌ها را به آن‌ها ارائه داده است. علاوه بر آمریکا، تجهیزاتی به تعدادی از بیمارستان‌های کشورهایی مانند اسپانیا نیز اهدا گشته که طبق توئیت مدیرعامل تسلا بیشترین محموله اهدایی (۵۹ دستگاه ونتیلاتور) به بیمارستان‌های شهر نیویورک اختصاص داشته است.

او همچنین در این توئیت اضافه کرد:

این‌ موارد بر اساس درخواست‌های مستقیم در بخش‌های ICU و همچنین با توجه به مشخصات دقیق هر بخش که از قبل ارائه شده، بوده است.

ونتیلاتورها ابزاری اساسی در درمان کووید-۱۹ هستند که ناشی از ویروس کرونا بوده و می‌تواند باعث مشکلات شدید تنفسی شود. هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون مورد تأیید شده‌ی این بیماری در سطح جهان وجود دارد که بیش از ۶۴۱,۰۰۰ نفر آن مربوط به ایالات متحده تا روز پنجشنبه گذشته است.

با این حال، در روز پنجشنبه گزارش شد که چند بیمارستان‌ در کالیفرنیا، ونتیلاتور‌های تسلا را دریافت نکرده‌اند و از دستگاه‌های فشار هوای همواره یا مداوم مثبت (Continuous positive airway pressure) برخوردارند. کریستینا قالی (Christina Ghaly)، مدیر گروه خدمات بهداشتی و درمانی لس آنجلس، به San Francisco Chronicle گفت:

این دستگاه‌ها برای تنفس و پشتیبانی از مجراهای هوایی استفاده می‌شود و نیاز بیماران خاص برای تهویه مکانیکی (تنفس مصنوعی) را کاهش می‌دهد.

بنا به گزارش‌ها، به بیمارستان دیگری نیز واحدهای فشار هوای مداوم مثبت اهدا شده است. بهداشت عمومی ایالت لس آنجلس و تسلا به درخواست اظهارنظر در این‌ باره پاسخ نداده‌اند.

مطالب خواندنی:  خودروی تسلا مدل ۲ ممکن است تا سال آینده عرضه شود

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=15472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.