• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

توشیبا رسماً از بازار لپ تاپ خارج شد

  • کد خبر : 24671
  • 21 مرداد 1399 - 21:02
توشیبا رسماً از بازار لپ تاپ خارج شد

شرکت توشیبا هفته گذشته بی سر و صدا از بازار و تجارت لپ تاپ خارج شد و با انتقال سهم ناچیز باقی‌مانده خود در تجارت رایانه‌های شخصی به شارپ (Sharp) رسماً به فعالیت ۳۵ ساله خود در این بازار خاتمه داد. دو سال پیش، شرکت توشیبا ۸۰٫۱ درصد از سهم تجارت رایانه‌های شخصی (PC) خود […]

شرکت توشیبا هفته گذشته بی سر و صدا از بازار و تجارت لپ تاپ خارج شد و با انتقال سهم ناچیز باقی‌مانده خود در تجارت رایانه‌های شخصی به شارپ (Sharp) رسماً به فعالیت ۳۵ ساله خود در این بازار خاتمه داد. دو سال پیش، شرکت توشیبا ۸۰٫۱ درصد از سهم تجارت رایانه‌های شخصی (PC) خود را به ارزش ۳۶ میلیون دلار به شرکت شارپ فروخت و شارپ نیز نام این بخش را به دینابوک (Dynabook) تغییر داد. شارپ در ژوئن میلادی امسال تلاش کرد تا ۱۹٫۱ درصد سهم باقی‌مانده توشیبا را نیز تصاحب کند و توشیبا نیز با انتشار بیانیه‌ای در روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه (۴ آگوست) رسماً اعلام کرد که این معامله به پایان رسیده است.

توشیبا در بیانیه‌ای اظهار داشت:

در نتیجه این انتقال، دینابوک کاملاً تحت تملک شرکت شارپ قرار گرفته است و شرکت تابعه آن محسوب می‌شود.

این شرکت نخستین لپ تاپ رایانه‌ای خود را در سال ۱۹۸۵ میلادی ساخته است: لپ تاپ T1100 دارای باتری‌های قابل شارژ داخلی، یک فلاپی درایو ۳٫۵ اینچی و حافظه ۲۵۶K بود. به نقل از مجلات قدیمی، توشیبا نسبت به عرضه رایانه قابل خیلی مطمئن نبود اما سرانجام لپ تاپ T1100 را با قیمت ۲۰۰۰ دلار روانه بازار کردند و توانست نخستین موفقیت‌های خود در این بازار را کسب کند.

در طی دو دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ میلادی شرکت توشیبا در زمره برترین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی بازار قرار داشت اما با افزایش تعداد بازیگران اصلی این حوزه و عدم ویژگی‌های منحصر به فرد در محصولات توشیبا، این شرکت به مرور محبوبیت خود را از دست داد. بر اساس گزارش رویترز، زمانی که توشیبا سهم خود را به شرکت شارپ فروخت، سهم توشیبا از بازار رایانه‌های شخصی از اوج خود در سال ۲۰۱۱ میلادی با تعداد ۱۷٫۷ میلیون دستگاه به ۱٫۴ میلیون رایانه شخصی در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده بود.

مطالب خواندنی:  گرافیک‌های قدرتمند GeForce RTX 40 SUPER انویدیا از راه می‌رسند

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.