• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

تولید آفت‌کش زیستی با باکتری‌های خاک

  • کد خبر : 19097
  • 21 خرداد 1399 - 19:30
تولید آفت‌کش زیستی با باکتری‌های خاک

محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان با استفاده از باکتری‌های مفید موجود در خاک، آفت‌کش‌های زیستی را عرضه کردند که قابلیت جایگزینی با سموم شیمیایی‌ را دارد. محمد جواد اوستا، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مضرات استفاده از سموم شیمیایی، گفت: این در حالی است که در سال‌های اخیر قیمت سموم شیمیایی به […]

محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان با استفاده از باکتری‌های مفید موجود در خاک، آفت‌کش‌های زیستی را عرضه کردند که قابلیت جایگزینی با سموم شیمیایی‌ را دارد.

محمد جواد اوستا، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مضرات استفاده از سموم شیمیایی، گفت: این در حالی است که در سال‌های اخیر قیمت سموم شیمیایی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است به گونه‌ای که یک لیتر سم تا ۲ میلیون تومان قیمت دارد و خرید سم برای هر هکتار ممکن است تا ۸ میلیون تومان، هزینه در بر داشته باشد.

وی افزود: در این شرکت یک نمونه موثر از قارچ کش زیستی تولید شده است که با نرخی در حدود ۶۰ هزار تومان برای هر لیتر  به بازار عرضه می‌شود. این قارچ کش زیستی از باکتری‌های مفید موجود در خاک کشور به دست می‌آید و مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، اوستا با تاکید بر اینکه این محصول زیستی قابلیت جایگزین شدن با سموم شیمیایی را دارد،  اظهار کرد: عدم فرهنگ‌سازی و نا آشنایی کشاورزان با مزایای سموم زیستی از چالش‌های این محصولات در کشور است.

منبع:ایسنا،

مطالب خواندنی:  ۲ هزار گونه باکتری جدید در روده انسان شناسایی شدند
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.