• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

تولید آیفون ۱۲ مینی به دلیل تقاضای کم کاهش می یابد

  • کد خبر : 27965
  • 20 اسفند 1399 - 23:32
تولید آیفون ۱۲ مینی به دلیل تقاضای کم کاهش می یابد

به نظر می‌رسد که امروزه کاربران اپل و محصولات محبوب آن، آیفون در تلاش هستند که بهترین‌ها و البته بزرگ‌ترین‌ها را تصاحب کنند. طبق یک گزارش جدید اپل به دلیل عدم استقبال کاربران از آیفون ۱۲ مینی،‌ تولید آن را کاهش می‌دهد. وب‌سایت Nikkei در آخرین گزاش خود افشا کرده است که اپل با اطلاع […]

به نظر می‌رسد که امروزه کاربران اپل و محصولات محبوب آن، آیفون در تلاش هستند که بهترین‌ها و البته بزرگ‌ترین‌ها را تصاحب کنند. طبق یک گزارش جدید اپل به دلیل عدم استقبال کاربران از آیفون ۱۲ مینی،‌ تولید آن را کاهش می‌دهد.

وب‌سایت Nikkei در آخرین گزاش خود افشا کرده است که اپل با اطلاع به تامین‌کنندگان اصلی خود در ایالات متحده، از آن‌ها خواسته است که تولید آیفون ۱۲ مینی را برای نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش دهند. به نظر می‌رسد برخلاف انتظارها، تقاضا برای محصولات مجهز به نمایشگرهای ۵.۴ اینچی این شرکت رو به کاهش است. در حالی که تولیدکنندگان مذکور مجبور هستند که برنامه تولید خود را باری دیگر تنظیم کنند، انتظار می‌رود که تا ماه ژوئن آتی حدود ۷۵ میلیون آیفون دیگر نیز ساخته شوند.

در واقع این مقدار حدود ۲۰ درصد از پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده در ماه دسامبر گذشته کمتر به شمار می‌آید که قسمت عظیمی از آن به دلیل کاهش تقاضا برای آیفون ۱۲ مینی است. از طرفی منبع مذکور ادعا کرده است که آیفون ۱۲ پرو با وجود قیمت بالای خود هنوز هم محبوب‌ترین گوشی این سری اپل است.

گفتنی است با آن که نسخه‌های مینی به یک باره از بازار ناپدید نخواهند شد اما منابع در نظر گرفته شده برای آن‌ها با یک تغییر جهت منطقی، برای مهیا ساختن محموله‌های مدل‌های دیگر آیفون در سه‌ماهه اول و دوم سال جاری میلادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/03/4-Apple-iPhone-12-mini.jpg

به هر حال اگرچه این موضوع می‌تواند یک ناامیدی بزرگ برای اپل باشد اما نمی‌توان چندان از وقوع آن متعجب شد. امروزه گوشی‌های هوشمند نازک و بزرگ به‌طور عجیبی مورد علاقه کاربران قرار گرفته‌اند و آیفون ۱۲ مینی تنها با برچسب قیمت ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از برادران بزرگ‌تر خود، مقدار قابل توجهی از ابعاد نمایشگر آن‌ها را فدا کرده است.

مطالب خواندنی:  بتای آی او اس ۱۴٫۵ به پردازنده آیپد پرو جدید اشاره می‌کند

البته شاید این سوا مطرح شود که چرا فروش آیفون SE در سال گذشته میلادی با نمایشگر ۴.۷ اینچی موفقیت‌آمیز و قانع کننده بود؟ در واقع آیفون SE 2020 با قیمت ۳۹۹ دلاری خود تقریباً ۲ برابر از آیفون ۱۲ مینی ارزان‌تر است و این موضوع به آسانی می‌تواند موفقیت اپل در فروش آن محصول را توضیح دهد. اما باید توجه داشته باشید که SE 2020 خیل یاز موارد را کاملاً فدا کرده است.

برای مثال در حالی که آیفون SE 2020 به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی مجهز شده است، آیفون ۱۲ مینی دارای یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۴ اینچی است که البته باز هم با توجه به استانداردهای روز شاید چندان عظیم به نظر نرسد. اپل موفق شده است که با افزایش نسبت ابعاد (حدود ۱۹.۵:۹ برای آیفون ۱۲ مینی و ۱۶:۹ برای آیفون SE) اندازه حاشیه‌های این دو گوشی هوشمند را کاهش دهد و در نتیجه بدنه آن‌ها را کوچک‌تر طراحی کند.

اما تفاوت‌های موجود در نمایشگر این دو دستگاه فراتر از این‌ها است. اگرچه نمایشگر هر دوی آن‌ها به روشنایی حدود ۶۰۰ نیت مجهز هستند اما آیفون SE از یک پنل LCD IPS رتینا استفاده می‌کند. از آن سو آیفون ۱۲ مینی از یک پنل به شدت باکیفیت‌تر XDR OLED رتینا بهره می‌برد. اکنون شما می‌توانید تصور واضحی از نمایشگر آیفون SE داشته باشید اما هنوز هم فضا برای ارائه جزئیات بیشتر باقی است. نمایشگرهای OLED افزون بر ضخامت بیشتر، دارای رنگ‌های پرطراوت‌تر، کنتراست بالاتر و سیاهی‌های عمیق‌تری هستند.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/03/Apple-iPhone-12-mini1.jpg

نمایشگر آیفون ۱۲ مینی نیز به لطف رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۷۶ ppi بسیار جذاب به نظر می‌رسد. متاسفانه آیفون SE تنها قادر به ارائه رزولوشن ۷۵۰ × ۱۳۳۴ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۲۶ ppi است.

مطالب خواندنی:  خریداران ویژن پرو از ترک خوردن شیشه این هدست خبر می‌دهند

این دو محصول شاید تنها حدود ۶ ماه از لحاظ عرضه به بازار تفاوت داشته باشند اما مشخصات سخت‌افزاریشان نیز به انداه یک نسل کامل متفاوت است. برای مثال آیفون SE از پردازنده A13 Bionic استفاده می‌کند که در خانواده آیفون ۱۱ استفاده شده بود اما آیفون ۱۲ مینی از یک پردازنده کاملاً تازه‌نفس A14 Bionic بهره‌مند است.

در حال حاضر جدای از موارد مذکور، پتانسیل‌های بیشتری برای آیفون ۱۲ مینی وجود دارد که وقوع آن‌ها در یک الی دو سال آینده بسیار بعید است. بنابراین به غیر از این مورد به‌خصوص، تمام اپلکیشن‌ها از بازی‌های سه بُعدی گرفته تا اپ‌های پردازش تصویر، همه روی هر دو دستگاه به آسانی اجرا می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری می‌توان به برتری آیفون ۱۲ مینی نسبت به آیفون SE به واسطه شبکه ۵G اشاره کرد. در حالی که هنوز هم بسیاری از کشورها از این شبکه پشتیبانی نمی‌کنند اما اگر در محل مناسب به استفاده از فناوری شبکه ۵G بپردازید، سرعت‌های دانلود پیشین برای شما زننده به نظر خواهند رسید ولی آیا صرف پول بیشتر برای دسترسی به چنین موردی،‌ منطقی است؟

اگر هیچ‌گونه انگیزه اقتصاد خاص و البته از همه مهم‌تر، دستان کوچکی نداشته باشید، خرید آیفون ۱۲ مینی در حال حاضر هیچ دلیل منطقی ندارد و با هر شرایطی، تنها عضو قوی‌تر این خانواده مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

در نهایت با توجه به این موضوع که امروزه تماشای وب‌سایت‌های استریم ویدیو مانند یوتیوب به شدت همه‌گیر و محبوب شده است، نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ اپل فرسنگ‌ها جذابیت بیشتری از نسخه مینی و حتی آیفون SE 2020 این خانواده ایجاد می‌کند اما قیمت کمتر آیفون SE، قیمت‌گذاری و عرضه آیفون ۱۲ مینی را تبدیل به یک درس بزرگ برای این شرکت آمریکایی می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.