• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

خودروی ID 5 کوپه‌ی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد شد

  • کد خبر : 27796
  • 05 اسفند 1399 - 21:41
خودروی ID 5 کوپه‌ی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد شد

شرکت فولکس‌واگن تایید کرد که خودروی برقی بعدی این شرکت، ID 5 کوپه، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ در کشور آلمان تولید خواهد شد. این شرکت در آخرین توییت خود اعلام کرد که تولید اولین مدل از این خودروها هم‌اکنون شروع شده است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،ID 5 مدل […]

شرکت فولکس‌واگن تایید کرد که خودروی برقی بعدی این شرکت، ID 5 کوپه، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ در کشور آلمان تولید خواهد شد. این شرکت در آخرین توییت خود اعلام کرد که تولید اولین مدل از این خودروها هم‌اکنون شروع شده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تک فارس،ID 5 مدل کوپه‌ی خودروی ID 4 کامپکت SUV است که در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی در اروپا، چین و آمریکای شمالی به فروش می‌رسید. ID 4 اولین خودروی فولکس‌واگن است که با استفاده از معماری الکتریکی MEB این شرکت ساخته و در آمریکا عرضه شده است. مدل قدیمی‌تر این خودرو، ID 3 هاچ‌بک تنها در کشورهای اروپایی به‌فروش می‌رسد.

احتمال دارد که خودروی ID 5 برای کشور آمریکا فرستاده نشود چرا که سخنگوی شرکت فولکس‌واگن اعلام کرد:

فعلاً برنامه‌ای برای فروش این خودرو در کشور آمریکا نداریم.

لاین‌آپ خودروهای برقی فولکس‌واگن شامل طرح‌های اولیه برای یک SUV بزرگ (ID  Roomzz)، دون باگی (ID Buggy) و نسخه‌ی جدیدتر میکروباس معروف این شرکت (ID Buzz)، که فولکس‌واگن قول ساخت مدل‌های متفاوت‌تر آن را داده، می‌شود. تمام این خودروها براساس معماری MEB ساخته خواهند شد.

سری ID اولین خودروهای الکتریکی شرکت فولکس‌واگن نیست. خودروی e-Golf در سال ۲۰۱۲ عرضه شد اما به دلیل تمرکز شرکت بر روی ساخت خودروهای با معماری MEB، خط تولید آن در سال ۲۰۲۰ متوقف شد. خودروی تایکان (Taycan) محصول شرکت پورشه که زیرگروه شرکت فولکس واگن به حساب می‌آید، در سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار شد. خودروی E-Tron که اولین خودروی برقی شرکت آئودی بود در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد (آئودی یکی از زیرگروه‌های شرکت فولکس واگن است). ساخت تمام این خودروها عزم شرکت فولکس‌واگن برای کنترل بازار خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

مطالب خواندنی:  فناوری که در ۱۵ دقیقه موبایل را ۱۰۰ درصد شارژ می کند

این کار همچنین باعث برگرداندن ورق به نفع شرکت فولکس‌واگن، پس از رسوایی دیزل‌گیت (Dieslgate) که ۶ سال پیش اتفاق افتاد، خواهد شد. در آن زمان فولکس‌واگن به نصب غیرقانونی برنامه بر روی ۱۱ میلیون خودروی دیزلی برای دستکاری نتایج تست آلایندگی خودرو، متهم شده بود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.