• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

در اندروید ۱۲ ویژگی چیپ جایگزین بابلز خواهد شد

  • کد خبر : 29711
  • 24 مرداد 1400 - 18:43
در اندروید ۱۲ ویژگی چیپ جایگزین بابلز خواهد شد

بابلز (Bubbles) حین عرضه اندروید ۱۱ در سال گذشته میلادی یکی از ویژگی‌های اصلی این سیستم عامل بود اما ظاهراً در اندروید ۱۲ تغییر خواهد کرد. این ویژگی شباهت‌های بسیار زیادی با Chat Heads مسنجر فیس بوک دارد. به این ترتیب در اندروید زمانی که کاربر از صفحه شماره‌گیر خارج می‌شود، عملکرد آن در پس‌زمینه […]

بابلز (Bubbles) حین عرضه اندروید ۱۱ در سال گذشته میلادی یکی از ویژگی‌های اصلی این سیستم عامل بود اما ظاهراً در اندروید ۱۲ تغییر خواهد کرد. این ویژگی شباهت‌های بسیار زیادی با Chat Heads مسنجر فیس بوک دارد. به این ترتیب در اندروید زمانی که کاربر از صفحه شماره‌گیر خارج می‌شود، عملکرد آن در پس‌زمینه باقی می‌ماند و همچنین کاربر می‌تواند از طریق یک حباب به آن بازگردد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اعلان‌ها نیز به همین صورت می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. اگر اپلیکیشن‌ها از این ویژگی پشتیبانی کنند، سیستم عامل می‌تواند اعلان‌ها را روی سایر اجزای رابط کاربری به صورت حباب نمایش دهد.

اکنون با عرضه آخرین نسخه بتای اندروید ۱۲ برای گوشی‌های پیکسل طی آخر این هفته، توسعه دهندگان ملزم به ایجاد سازگاری اپلیکیشن‌هایشان با این ویژگی هستند. یکی از مواردی که در این نسخه به صورت دائمی تغییر خواهد کرد، تماس‌های در حال اجرا است. وب‌سایت Android Police در رابطه با بتای ۴ اندروید ۱۲ این مورد را گزارش کرده است که تماس‌های در حال اجرا از این پس نه به صورت حباب، بلکه به صورت «چیپ» (Chip) نمایش داده خواهند شد.

چیپ‌ها، آیکون‌های رنگی شبیه به قرص هستند که درون نوار وضعیت، فعالیت یا فرایندی که در پس‌زمینه در حال اجراست (مانند ضبط صفحه نمایش) را به کاربر نشان می‌دهند. به این ترتیب با توجه به گزارش‌های جدید، از این پس این چیپ‌ها حین برقراری تماس در نوار وضعیت ظاهر خواهند شد تا زمان سپری شده از تماس را نمایش دهند. اعلان مربوط به خود تماس نیز در این نسخه از سیستم عامل اندروید با دکمه‌های بزرگ‌تر و ملموس‌تر به‌روز شده است.

مطالب خواندنی:  گوگل کروم ۴ قابلیت جدید دریافت می کند

با وجود توجه و تمرکز گوگل روی این ویژگی، به نظر نمی‌رسد که حباب‌ها به زودی از اندروید حذف شوند. به هر حال همیشه در حین ارائه نسخه‌های بتای سیستم عامل چنین مواردی بررسی می‌شوند. بنابراین اصلاً عجیب نیست که در آینده نیز شاهد بروز چنین تغییراتی باشیم.

مدتی پیش بتای سوم اندروید ۱۲ نیز در اختیار کاربران قرار گرفته بود. مسلماً مهم‌ترین ویژگی بتای سوم اندروید ۱۲، چرخش خودکار بهتر و سریع‌تر آن بود. گوگل در نسخه مذکور از دوربین جلو و ویژگی تشخیص چهره برای درک موقعیت دستگاه و نحوه نگه داشتن آن در دست استفاده کرد. این عملکرد پیش‌تر تنها از طریق شتاب‌سنج گوشی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

قابلیت چرخش صفحه در دستگاه‌های اندروید حقیقتاً مشکلات زیادی دارد و تولید کنندگان مختلف گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل نیز نمی‌توانند در این زمینه چندان دقیق عمل کنند. بنابراین باید امیدوار بود که این توجه و ویژگی‌های جدید گوگل بتواند در افزایش دقت آن تاثیرگذار باشد.

تحول در چرخش صفحه مطمئناً اقدامی جذاب و قابل توجه است اما احتمالاً چیزی که می‌تواند همه کاربران اندروید را خوش‌حال‌تر کند، وجود یک ویژگی پیمایش اسکرین شات‌های پیش‌فرض در سیستم عامل است. این ویژگی کاربر را قادر می‌سازد که در عوض ثبت تنها یک تصویر از صفحه، با پیمایش به قسمت‌های دیگر نیز دسترسی پیدا کرده و همزمان به ثبت تصاویر آن‌ها نیز بپردازد.

نسخه‌ی جدید بتای این سیستم‌عامل (نسخه چهارم) نیز مدتی پیش به‌طور مشخص برای توسعه‌دهندگان اندروید عرضه شد. حالا با پایداری رابط کاربری اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌ها و طرح کلی اندروید، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با این سیستم‌عامل جدید هماهنگ کنند. در حال حاضر احتمال وجود مشکلات مختلف برای اپلیکیشن‌های اندروید ۱۲ بسیار بالاست چرا که این سیستم‌عامل بزرگ‌ترین بازطراحی در چندین سال اخیر را دریافت کرده است.

مطالب خواندنی:  گوگل در سال ۲۰۱۹ گوشی‌های هوشمند بیشتری را نسبت به وان‌پلاس عرضه کرده است

رویکرد جدید اندروید ۱۲ در رابطه با بخش‌های امنیتی نیز یکی از دیگر از موانعی است که اپلیکیشن‌هایی که تا به‌ حال به‌روزرسانی نشده‌اند، با آن مواجه هستند. بخش تنظیمات نیز در اندروید ۱۲ منسجم‌تر شده و سیستم زمانی که اپلیکیشن‌ها به کپی/پیست نیاز داشته باشند به شما هشدار می‌دهد.

منبع: GSM Arena

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.