• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 1
0
3

رادار جدید خودرو موانع پشت پیچ را می بیند

  • کد خبر : 21014
  • 08 تیر 1399 - 1:30
رادار جدید خودرو موانع پشت پیچ را می بیند

رادارهای امروزی خودروها در زمینه شناسایی موانع پیش رو پیشرفت کرده‌اند، اما قادر به شناسایی موانع پشت پیچ‌ها نیستند. یک رادار جدید می‌تواند این مشکل را حل کند.  راداری که توسط محققان دانشگاه پرینستون ابداع شده می‌تواند قبل از گردش ماشین در پیچ‌ها موانع و خطرات احتمالی را شناسایی کند و در این زمینه به […]

رادارهای امروزی خودروها در زمینه شناسایی موانع پیش رو پیشرفت کرده‌اند، اما قادر به شناسایی موانع پشت پیچ‌ها نیستند. یک رادار جدید می‌تواند این مشکل را حل کند.

 راداری که توسط محققان دانشگاه پرینستون ابداع شده می‌تواند قبل از گردش ماشین در پیچ‌ها موانع و خطرات احتمالی را شناسایی کند و در این زمینه به رانندگان هشدار دهد.

رادار یادشده که با استفاده از امکانات رادار ارزان قیمت داپلر طراحی شده و ارتقا یافته، در قسمت جلوی خودرو نصب می‌شود و با ارسال پالس های رادیویی به کناره‌ها و مسیر پیش رو به طور جداگانه می‌تواند دیواره‌ها و موانع موجود در کناره‌های آنها را شناسایی کند.

امواج این رادار می‌توانند پس از برخورد با دیواره‌ها و موانع کماکان به حرکت خود ادامه دهند و پس از برخورد با آنها در نهایت به سمت خودرو منعکس می‌شوند و حسگر ویژه نصب شده بر روی خودرو این امواج را شناسایی کرده و با تحلیل آنها از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی فاصله و محل موانع مختلف را شناسایی می‌کند.

سیستم یادشده در جریان استفاده آزمایشی با موفقیت دوچرخه سواران و عابران پیاده را شناسایی کرده و محققان می‌گویند با ارتقای بیشتر برای تشخیص موانع کوچک و خطرناک هم قابل استفاده خواهد بود.

منبع:مهر، نیواطلس،

مطالب خواندنی:  آنر در آینده‌ای نزدیک از دو گوشی آنر X10 مکس و آنر X10 پرو رونمایی خواهد کرد
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=21014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.