• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

طرز تهیه کاچی؛ یک دسر مقوی

  • کد خبر : 25070
  • 29 مرداد 1399 - 20:09
طرز تهیه کاچی؛ یک دسر مقوی

کاچی دسری است که در سنت ما عموما برای زنانی پخته می‌شود که به تازگی زایمان کرده‌اند. اما این دسر می‌تواند برای همه جذاب باشد. دسر «کاچی» همیشه یادآور زنانی است که تازه زایمان می‌کنند و برای تقویت خود از این دسر می‌خورند. دسری سرشار از ویتامین که می‌تواند جایگزین یکی از وعده‌های اصلی شود. […]

کاچی دسری است که در سنت ما عموما برای زنانی پخته می‌شود که به تازگی زایمان کرده‌اند. اما این دسر می‌تواند برای همه جذاب باشد.

دسر «کاچی» همیشه یادآور زنانی است که تازه زایمان می‌کنند و برای تقویت خود از این دسر می‌خورند. دسری سرشار از ویتامین که می‌تواند جایگزین یکی از وعده‌های اصلی شود. این دسر در شهرهای مختلف نام‌های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارند. به عنوان مثال در تبریز و مناطق غربی کشور به آن قیماق می‌گویند و یا در مردم ارومیه آن را دوشاب می‌نامند و کرمانی‌ها هم برای افزایش انرژی و قوای بیشتر به آن چهار مغز اضافه می‌کنند.

مواد لازم:

آرد گندم: ۱ پیمانه

کره: ۲۰۰ گرم

آب: ۳ پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

زعفران: ۱ قاشق چای خوری

خلال بادام: ۱ قاشق غذا خوری

خلال پسته: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه را انتخاب کنید و آب در آن بریزید، سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شکر آب شود و محلولی غلیظ به‌دست آید. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و گلاب به آن اضافه کنید. به دو نکته در اینجا توجه کنید، یکی اینکه وقتی گلاب را اضافه کنید که قابلمه روی حرارت نباشد تا عطر گلاب نپرد و دومی اینکه غلظت مایع شما باید به اندازه غلظت شهد مربا باشد.

۲. در مرحله بعدی در قابلمه‌ای آرد را بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا خام بودن آرد از بین برود و رنگ آن کمی به قهوه ای سوخته متمایل شود.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه شربت بیدمشک

۳. در گام بعدی شیره‌ای را که در مرحله اول درست کردید را به ظرف آرد اضافه کنید و آن را حدود ۱۵ دقیقه به طور مرتب و با دقت و سریع هم بزنید، تا آرد حالت گوله گوله به خود نگیرد. سپس خلال‌های پسته و بادام را که از قبل تهیه کرده‌اید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

۴. در مرحله آخر بر روی در قابلمه یک دم کنی قرار دهید و قابلمه را بر روی شعله پخش‌کن با حرارت پایین به مدت زمان حدود ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کاچی کاملاً جا بیفتد و پخته شود. پس از آماده شدن کاچی آن را در یک کاسه کوچک بکشید و با کمی خلال پسته و پودر دارچین تزیین کنید.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.