• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مأموریت مشترک “اسپیس‌ایکس” و ناسا ​​برای بررسی تاریخ کیهان

  • کد خبر : 27592
  • 18 بهمن 1399 - 19:43
مأموریت مشترک “اسپیس‌ایکس” و ناسا ​​برای بررسی تاریخ کیهان

قرار است طی چند سال آینده شرکت “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) ماموریتی به نام “SPHEREx” را برای ناسا انجام دهد. به گزارش  مجله زیبایی سبز  به نقل از ایسنا،یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های علمی ناسا آغاز شده است. این آژانس قراردادی را برای پرتاب و راه‌اندازی پروژه اخترفیزیک “SPHEREx” به شرکت فضایی خصوصی “اسپیس‌ایکس” اعطا کرده است. این ماموریت […]

قرار است طی چند سال آینده شرکت “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) ماموریتی به نام “SPHEREx” را برای ناسا انجام دهد.

به گزارش  مجله زیبایی سبز  به نقل از ایسنا،یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های علمی ناسا آغاز شده است. این آژانس قراردادی را برای پرتاب و راه‌اندازی پروژه اخترفیزیک “SPHEREx” به شرکت فضایی خصوصی “اسپیس‌ایکس” اعطا کرده است.

این ماموریت که یکی از مأموریت‌های معتبر “اسپیس‌ایکس” خواهد بود، قرار است با استفاده از موشک “فالکون ۹” انجام شود، اما حداقل تا ماه ژوئن ۲۰۲۴ به فضا پرتاب نخواهد شد.

ماموریت “SPHEREx” که مخفف “طیف‌سنج-فوتومتر برای تاریخ کیهان، عصر باز یونیزه شدن(Reionization) و کاوشگر یخی” است، یک مأموریت دو ساله است که باید به چندین پرسش اساسی در مورد تاریخ جهان هستی پاسخ دهد. این ماموریت یک نقشه سه‌بعدی از نور نزدیک به مادون قرمز ایجاد می‌کند که می‌تواند شواهدی از انبساط کیهانی از یک میلیاردیم ثانیه پس از انفجار بزرگ و تشکیل ستارگان در اولین کهکشان‌ها فراهم کند.

این ماموریت همچنین به جستجوی آب و مولکول‌های آلی در مهدهای ستاره‌سازی می‌پردازد تا مشخص کند که آنها چگونه مواد اولیه حیات را پرورش داده‌اند.

این قرارداد تنها چند ماه پس از تأیید ناسا در مورد پروازهای منظم ارسال فضانوردان توسط “اسپیس‌ایکس” منعقد شده است. خیال دولت ایالات متحده به وضوح از سپردن پروژه‌های مهم به این شرکت فضایی خصوصی از جمله پروژه‌هایی که هنوز سال‌ها با آن فاصله دارد، راحت است.

منبع:انگجت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.