• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مایکروسافت از ویژگی LAMBDA برای اکسل رونمایی کرد

  • کد خبر : 26675
  • 18 آذر 1399 - 9:27
مایکروسافت از ویژگی LAMBDA برای اکسل رونمایی کرد

مایکروسافت به تازگی از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که نحوه ساخت فرمول‌های اکسل را به کلی تغییر می‌دهد. ویژگی‌ ساخت فرمول‌ها یک قابلیت کاملاً محبوب در اکسل محسوب می‌شود ولی متاسفانه شما نمی‌توانید با استفاده از این قابلیت، تابع‌هایی را بنویسید که بعداً قابل استفاده باشند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از […]

مایکروسافت به تازگی از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که نحوه ساخت فرمول‌های اکسل را به کلی تغییر می‌دهد. ویژگی‌ ساخت فرمول‌ها یک قابلیت کاملاً محبوب در اکسل محسوب می‌شود ولی متاسفانه شما نمی‌توانید با استفاده از این قابلیت، تابع‌هایی را بنویسید که بعداً قابل استفاده باشند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اکنون به نظر می‌رسد که به لطف ویژگی جدید LAMBDA از این پس قادر خواهید بود تا از طریق قسمت فرمول‌های اکسل، به تعریف کردن تابع‌های موردنظر خود بپردازید. شما همچنین می‌توانید هر فرمول را از دیگری تشخیص دهید و در هنگام نیاز، فرمول مورد نظر را درخواست کنید.

مایکروسافت به صورت زیر جزئیات قابلیت جدید LAMBDA را توضیح داده است:

تابع‌های شخصی‌سازی‌شده چندبار مصرف

به کمک ویژگی LAMBDA شما می‌توانید هر فرمولی را که پیشتر داخل اکسل ساخته‌اید به یک تابع LAMBDA تبدیل کنید و یک نام مخصوص برای آن در نظر بگیرید. بنابراین در هرجایی از صفحه، شما می‌توانید به وسیله نام انحصاری مذکور، تابع موردنظر را فرا بخوانید و به این وسیله دوباره از آن استفاده کنید. در پایین یک نمونه از ویژگی مورد بحث را به شما نشان خواهم داد.

ارجاع

تابع‌های چندبار مصرف به تنهایی دلیل خوبی است تا از مزایای LAMBDA بهره برد اما به جز این،‌ قابلیت دیگری هم وجود دارد؛ در حقیقت شما می‌توانید از ارجاع استفاده کنید. اگر شما یک تابع LAMBDA بسازید و برای مثال آن را MYFUNCTION نام‌گذاری کنید، می‌توانید به وسیله نام بردن از این اسم به خصوص، تابع MYFUNCTION را فرا بخوانید. این قابلیتی است که پیش از این تنها در بخش کدنویسی اکسل در دسترس بود (به کمک زبان‌های نظیر JavaScript یا VBA). من در پایین یک نمونه را مثال خواهم زد تا شما متوجه شوید که چطور می‌توان با استفاده از این قابلیت، دست به کاری بزنید که پیش از این تنها به وسیله کدنویسی ممکن بود.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/LAMBDA-example.jpg

قابلیت جدید LAMBDA اکنون در اختیار کاربران سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز اپلیکیشن اکسل در دسترس قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.