• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های هوشمند گوگل در راه هستند

  • کد خبر : 13611
  • 04 آبان 1398 - 10:27
مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های هوشمند گوگل در راه هستند

چه احساسی به شما دست خواهد داد زمانی که گوشی شما تعداد دفعاتی که قفل صفحه‌نمایش را باز می‌کنید، نشان دهد؟ آیا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت خواهید بود یا برای شما اهمیت زیادی دارد؟ از این پس اگز از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید، با چنین موضوعی روبرو خواهید شد. ابتکارات جالب دیگری نیز گوگل […]

چه احساسی به شما دست خواهد داد زمانی که گوشی شما تعداد دفعاتی که قفل صفحه‌نمایش را باز می‌کنید، نشان دهد؟ آیا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت خواهید بود یا برای شما اهمیت زیادی دارد؟ از این پس اگز از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید، با چنین موضوعی روبرو خواهید شد. ابتکارات جالب دیگری نیز گوگل به منظور بهسازی فضای دیجیتال برای کاربران خود فراهم نموده است.

بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی Android Police، کمپانی گوگل چندین قابلیت جدید را به منظور بهسازی استفاده از فضای مجازی در گوگل‌پلی ارائه نموده است. قابلیتی که در بالا به آن اشاره کردیم Unlock Clock نام دارد. در توضیحات این برنامه آمده است که Unlock Clock به شما کمک می‌کند تا با شمارش و نمایش تعداد دفعات باز و بست قفل صفحه‌نمایش در طول یک روز، میزان ارتباط خود با دنیای دیجیتال و استفاده از گوشی را بدانید. پس از نصب این برنامه، می‌توانید Unlock Clock را در لیست تصاویر پس زمینه‌ی گوگل مشاهده کرده و از آن به عنوان تصویر زمینه‌ی زنده در گوشی اندرویدی خود استفاده نمایید.

مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های هوشمند گوگل در راه هستند

قابلیت دیگری که گوگل برای کاربران اندروید به صورت آزمایشی ارائه نموده است، Post Box نام دارد. این ویژگی در مورد نحوه‌ی دریافت نوتیفیکیشن‌ها به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این ویژگی به جای آنکه به دفعات در طول روز بر روی گوشی خود نوتیفیکیشن از اپلیکیشن‌های مختلف دریافت کنید، می‌توانید ساعت مشخصی را تعیین کرده و دقیقا در همان زمان مشخص برای شما اعلان‌ها ارسال گردد. شما تنها می‌توانید یک‌بار در روز، حداکثر به مدت ۴ ساعت زمانی را تعیین کنید که برای شما نوتیفیکیشن نمایش داده شود. از طرفی دیگر گزینه‌ای به نام “I need to see my notifications now” در این ویژگی برای شما نهادینه شده است که هر زمان خواستید می‌تواند از آن استفاده کنید. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که منتظر هستید تا از شخص خاصی پیامی را دریافت کنید و تا بازه‌ی زمانی تعیین شده نمی‌توانید صبر کنید؛ استفاده از گزینه‌ی مذکور سبب می‌شود تا اعلان برای شما ارسال گردد.

مطالب خواندنی:  نتفلیکس اعلام کرد که اپلیکیشن iOS خود را به macOS منتقل نمی‌کند

ویژگی بعدی Morph نام دارد که به عنوان یک لانچر اندرویدی در دستگاه شما فعالیت می‌کند. این لانچر بر اساس زمان‌های مشخص از روز و یا موقعیت مکانی شما اپلیکیشن‌های مختلفی را برایتان نمایش می‌دهد. در این لانچر اندرویدی می‌توانید محیط‌‌های مشخصی مانند محل کار و یا خانه را تعیین کنید تا برای شما اپلیکیشن‌های خاصی به صورت پیشنهادی نمایش داده شود. همچنین می‌توانید زمانی مانند “holiday” تعیین کنید که در این مواقع هیچ پیشنهادی برای شما نمایش داده نشود تا بتوانید مدت زمان بیشتری به خانواده و دوستان خود اختصاص دهید. هم‌اکنون لانچرهای بسیاری برای دسته‌بندی زمان کاربران در گوشی‌های اندرویدی ارائه شده است ولی این اپلیکیشن گوگل فوق‌العاده ساده‌تر و در عین‌ حال کاربردی‌تر می‌باشد.

مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های هوشمند گوگل در راه هستند

قابلیت دیگری که گوگل برای کاربران اندروید ارائه داده است We Flip نام دارد. این ویژگی به کاربران یادآوری می‌کند که اکنون زمان آن فرا رسیده تا در دنیای واقعی با سایر افراد صحبت کنند. زمانی که این قابلیت را بر روی گوشی خود فعال کنید، به صورت خودکار در گروه افرادی قرار می‌گیرید که در طول یک روز سعی داشته‌اند تا قفل صفحه‌نمایش خود را باز نکرده و با دنیای واقعی در ارتباط باشند. بنابراین در انتهای هر روز آمار افراد عضو شده در این گروه برای شما نمایش داده می‌شود تا رقابت‌ در میان شما جاودانه بماند. این ویژگی به طور خاص برای افرادی ایجاد شده است که سعی دارند شرایط ذهنی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بیشتر با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانند تا دنیای دیجیتال!.

اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه به شرایط نگاه کنیم، قطعا افرادی هستند که سعی دارند تا قوانین را به نحوی بشکنند. اما اپلیکیشن We Flip در انتهای هر روز نمودارهایی برای کاربران نمایش می‌دهد که حتی مدت زمان روشن شدن صفحه‌نمایش (بدون باز شدن قفل) را اعلام می‌دارد. با مشاهده‌ی این اعلان قطعا شخص کمی به فکر فرو خواهد رفت.

مطالب خواندنی:  گوگل مپس راهنمایی صوتی را برای کمک به افراد نابینا به منظور مسیریابی ارائه می‌دهد

آخرین قابلیت سلامت دیجیتال که توسط گوگل ارائه شده است، Desert Island نام دارد. همانطور که از نام این قابلیت پیداست، Desert Island به شما کمک می‌کند تا در طول یک روز و در یک زمان مشخص از اپلیکیشن‌هایی خاص و ضروری استفاده کنید و تمرکز شما بیشتر بر روی این دسته از اپلیکیشن‌ها باشد. در آغاز شما می‌توانید ۷ اپلیکیشن مهم را در گوشی خود انتخاب کنید و در یک چالش ۲۴ ساعته امتحان کنید ببینید آیا می‌توانید در این مدت تنها از اپلیکیشن‌های تعیین شده استفاده نمایید؟

شما می‌توانید تمامی برنامه‌ها را در زمان فعال‌سازی Desert Island بر روی گوشی خود باز کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ولی در انتهای هر روز پس از نمایش یک گزارش خواهید دید که مدت زمان استفاده از گوشی برای شما بسیار بالا رفته است. همانند قابلیت Morph، این ویژگی نیز یک لانچر کامل محسوب می‌شود که سعی دارد تا کاربران گوشی‌های اندرویدی را از دستگاهشان دور نماید و سلامت آن‌ها را تضمین نماید.

مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های هوشمند گوگل در راه هستند

گوگل با ارائه‌ی این قابلیت‌ها سعی دارد تا افراد را بیشتر به ارتباط با دنیای واقعی ترغیب نماید و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان گوگل، این تجربه زمانی شکل گرفت که افراد در طول یک روز سعی داشتند تا وقت بیشتری را با گوشی‌های خود در دنیای دیجیتال بگذرانند.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=13611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.