• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

مهم ترین گام برای داشتن یک رابطه سالم

  • کد خبر : 46558
  • 04 اردیبهشت 1403 - 10:57
مهم ترین گام برای داشتن یک رابطه سالم
اهمیت عشق به خود در روابط را نمی توان نادیده گرفت. دوست داشتن دیگران زمانی امکان پذیر و آسان تر می شود که شما به عنوان یک شخص عاشق خود باشید، از خود قدردانی کنید و عمیقاً محبت و عشق به خودتان را جشن بگیرید.

مهم ترین گام برای داشتن یک رابطه سالم

اهمیت عشق به خود در روابط را نمی توان نادیده گرفت. دوست داشتن دیگران زمانی امکان پذیر و آسان تر می شود که شما به عنوان یک شخص عاشق خود باشید، از خود قدردانی کنید و عمیقاً محبت و عشق به خودتان را جشن بگیرید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از marriage، اهمیت عشق به خود در درون و بیرون روابط عاشقانه را نمی توان نادیده گرفت. اگر تا به حال در یکی از این روابط بوده اید، ممکن است بدانید که ارتباط مستقیمی بین عشق به خود و داشتن روابط سالم وجود دارد.

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: «آدم های آسیب دیده معمولاً به مردم صدمه می زنند». این حتی در روابط نیز صادق است. اگر می خواهید از یک رابطه پایدار و سالم لذت ببرید، قبل از دوست داشتن دیگران، خود را دوست بدارید.

اگر این سوالات را دارید، مطمئن باشید که در این مقاله پاسخ آن را خواهید یافت. بیایید اهمیت عشق به خود در روابط را به شما نشان دهیم.

عشق به خود دقیقاً چیست؟

بسیاری از مردم مفهوم عشق به خود را با خودخواهی اشتباه گرفته اند. آنها فکر می کنند که از عشق به خود باید اجتناب کرد زیرا هرکسی که آن را انجام می دهد باید منحرفی خود شیفته باشد و قصد ندارد جایی برای دیگران بگذارد. خوشبختانه اینطور نیست.

عشق به خود یک تمرین سالم است که هر کس اگر می خواهد از زندگی خود نهایت لذت را ببرد باید آگاهانه در آن شرکت کند و ارتباط آن با روابط سالم را بداند.

سوال بعدی که ممکن است بپرسید این است که “من دقیقا چگونه عشق به خود را تمرین کنم؟”

۱٫ به شما کمک می کند آنچه را که همسرتان در شما می بیند در خودتان ببینید

برخی از افراد روابط خود را کنار می گذارند و به شریک خود فشار می آورند، به این دلیل که آنچه را که شریک زندگی خود در آنها می بیند نمی بینند. برخی از آنها ممکن است دوران کودکی وحشتناکی را پشت سر گذاشته باشند یا تجربیات آسیب زا در گذشته داشته باشند. آنها با این فشاری که به آنها وارد شده است وارد رابطه می شوند و به نظر می رسد همه چیز رو به سقوط می رود.

یکی از اولین چیزهایی که با شروع تمرین عشق به خود اتفاق می افتد این است که احساس ارزشمندی بیشتری خواهید داشت. هنگامی که عشق به خود را تمرین می کنید، متوجه خواهید شد که شریک زندگی شما با بودن در کنار شما به شما لطفی نمی کند.

عشق به خود به شما خواهد آموخت که بله آنها را به عنوان یک بله در نظر بگیرید. بنابراین، وقتی آنها می گویند که شما را دوست دارند، دیگر بدبین نخواهید شد یا به دنبال نشانه هایی نخواهید بود که معنی آنها دقیقاً برعکس چیزی است که گفته اند. وقتی خودت را دوست داشته باشید، می فهمی که آنها بخاطر ارزشمند بودن شما، شما را دوست دارند.

مطالب خواندنی:  راههای درمان افسردگی پس از زایمان

شما همیشه به یاد خواهید داشت که شریک زندگیتان شما را دوست دارد زیرا شما فوق العاده هستید و لیاقت دوست داشته شدن را دارید.

آیا همیشه وقتی شریک زندگی خود را دوست دارید احساس بدبینی می کنید یا ناباور هستید؟ ممکن است بخواهید شروع به تمرین عشق به خود در رابطه خود کنید.

۲٫ عشق به خود شما را مستقل می کند

این یکی دیگر از اهمیت های قدرتمند عشق به خود است، به ویژه در روابط سالم.

آمارها نشان داده است که خشونت خانگی یک مشکل رایج در آمریکا است و سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. می توان فکر کرد که با حجم خشونت و آزاری که در برخی از روابط وجود دارد، افراد مورد آزار و اذیت باید چمدان های خود را ببندند و بروند. با این حال، همیشه اینطور نیست زیرا بسیاری از افراد مورد آزار و اذیت تمایل دارند در آن روابط سمی باقی بمانند.

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است شخصی در رابطه ای که در آن مورد قلدری، ضرب و شتم و آزار قرار می گیرد، بمانند، عدم عشق به خود نیز می تواند دلیل اصلی آن باشد.

تمرین عشق به خود باعث ایجاد اعتماد به نفس لازم برای کمک به شما در ایجاد مرزها در زندگیتان می شود. وقتی خودتان را دوست داشته باشید، از فضای ذهنی و فیزیکی خود محافظت می کنید و از افراد سمی دوری می کنید.

وقتی در یک رابطه خود را دوست داشته باشید، مستقل می شوید. با این استقلال، می‌دانید چه زمانی باید کنار شریک زندگی خود بمانید و به بهبودی او کمک کنید. شما همچنین شهامت این را خواهید داشت که از فضای فیزیکی آنها فاصله بگیرید و به آنها اجازه دهید تا خودشان مسائل را کشف کنند.

وقتی عشق به خود وجود داشته باشد، سلامتی خود را در اولویت قرار می دهید. از این رو، خود را تحت الشعاع شریک زندگی خود قرار نخواهید داد. این استقلال برای داشتن یک رابطه شاد، طولانی و سالم لازم و ضروری است.

۳٫ عشق به خود باعث می شود که شما از طرف شریک زندگی خود احترام بیشتری دریافت کنید

احترام متقابل جزء کلیدی روابط موفق است. هنگامی که دو نفر در یک رابطه یکدیگر را به عنوان انسان هایی می بینند که سزاوار احترامی هستند که می توانند برایشان قائل شوند، سرعت یک رابطه سالم و شاد را تنظیم می کنند.

مطالب خواندنی:  افسردگی کودکان را جدی بگیرید

برای مثال فرض کنید شریک زندگی شما اخیراً در مورد چیزی که تقصیر شما نیست، با شما بحث کرده اند. روز اول به این دلیل که از کار خسته شده اند و استرس گرفته اند، چیزی نگفتید و با آنها کنار آمدید با این حال اگر روز بعد هم همین کار را کردند چه می شود؟

در این زمان با تمام آرامش و عشقی که می‌توانستید به خود داشته باشید، آنها را در مسیرشان متوقف می کنید و آنها را وادار می کنید تا ببینند چرا نباید با شما طوری رفتار کنند که انگار شما شریک زندگی آنها نیستید. فکر می کنید اینجا چه اتفاقی می افتد؟

با ایستادن در کنار خود به شریک زندگیتان یادآوری می کنید که شما نیز انسان هستید. شما به آنها یادآوری می کنید که سزاوار احترامی هستید که می توانید در رابطهبه دست آورید و اینکه خدمتکار آنها نیستید، بلکه شریک زندگی آنها هستید.

یه ثانیه بهش فکر کنید آیا می دانید که توانایی شما در دفاع از خود به این دلیل است که اعتماد به نفس دارید؟ اعتماد به نفس شما ناشی از اعمال عمدی عشق به خود است که باعث افزایش عزت نفس شما شده است.

۴٫ این اولین مسئولیت شماست که خودتان را خوشحال کنید

بسیاری از افراد با انتظارات بیش از حد از شریک زندگی خود وارد روابط می شوند. آن‌ها فکر می‌کنند که شریک زندگی‌شان باعث می‌شود که بدون کمک آن‌ها احساس کنند که مورد علاقه، قدردانی و احترام قرار می گیرند. سپس، بسیاری از آنها وقتی وارد روابط می شوند با شوک وحشتناکی مواجه می شوند. در واقع آنها در روابط دنبال فردی هستند که بتواند حتما آنها را خوشحال کند.سپس، هر دو شریک در وضعیتی قرار می‌گیرند که هیچ‌کس حاضر نیست به طرف مقابل برسد و از دیگری مراقبت کند.

لطفا گوش کنید. در گام اول، شما مسئول دوست داشتن، قدردانی، محبت کردن و شاد کردن خود هستید. وارد شدن به یک رابطه با این امید که شریک زندگی شما باید همه اینها را برای شما انجام دهد ممکن است فاجعه باشد.

شما کسی هستید که واقعا خود را درک می کنید. شما می دانید چه چیزی شما را خوشحال می کند. شما منحصر به فرد بودن خود را درک می کنید.

بنابراین، چرا سعی کنید تمام مسئولیت را روی سر شریک زندگی خود قرار دهید؟ لطفاً به یاد داشته باشید که شما هستید که شادی خود را کنترل می کنید. قبل از روابط، عشق به خود را تمرین کنید. اجازه دهید همسرتان بیاید و شما را ملاقات کند، فردی شاد، راضی و آرام باشید.

مطالب خواندنی:  در مواجهه با دعوای کودکان چه واکنشی نشان دهیم؟

برای آنها راحت تر خواهد بود که شما را دوست داشته باشند و از شما تجلیل کنند وقتی ببینند شما همین کار را برای خودتان انجام می دهید.

۵. عشق به خود شما را سالم نگه می دارد تا از رابطه خود لذت ببرید

آیا تا به حال به تأثیرات افسردگی و ضربه روحی بر افراد فکر کرده اید؟ برخی از افراد به نقاطی در زندگی خود می رسند که احساس می کنند می خواهند همه چیز را به پایان برسانند. بنابراین، آنها شروع به خود تخریبی می کنند، به دیگران حمله می کنند و عمداً به دلیل دردی که در درون خود دارند دچار مشکل می شوند.

با این حال، یکی از اهمیت های اصلی عشق به خود در روابط این است که شما سلامت خود را در اولویت قرار دهید. وقتی خودتان را دوست داشته باشید، درست غذا می خورید، مطمئن می شوید که همیشه در یک چارچوب ذهنی سازنده هستید و هرگز عمداً خود را تخریب نمی کنید.

شما می خواهید زنده و خوب باشید تا از اوقات خود با شریک زندگی خود لذت ببرید. دوست دارید ورزش کنید و تناسب اندام داشته باشید، به طوری که شریک زندگی شما هرگز مجبور نیست در حالی که سعی می کند از شما مراقبت کند برای سلامت جسمی و روحی شما هم تلاش کند

بهترین قسمت زمانی است که این عشق به خود یک مسیر دو طرفه بشود. هنگامی که شریک زندگی شما همان کارهایی را که شما انجام می دهید (مانند سالم ماندن، داشتن تناسب اندام و فعال ماندن از نظر ذهنی) انجام می دهد، رابطه شما برای مدت طولانی در مسیر درست قرار می گیرد.

اهمیت عشق به خود در روابط را نمی توان نادیده گرفت. دوست داشتن دیگران زمانی امکان پذیر و آسان تر می شود که شما به عنوان یک شخص عاشق خود باشید، از خود قدردانی کنید و عمیقاً محبت و عشق به خودتان را جشن بگیرید.

گاهی اوقات، گفتن عشق به خود آسان تر از انجام دادن آن است. در این شرایط، ممکن است به یک متخصص برای کمک به شما نیاز داشته باشید.

اگر با تجربیات آسیب زا مواجه شده اید که باعث شده شمادوست داشتن و قدردانی از خود را کنار گذاشته باشید، لطفاً برای کمک به یک درمانگر واجد شرایط مراجعه کنید. آنها شما را از طریق روند بهبودی راهنمایی می کنند تا بتوانید آنطور که باید خودتان را دوست بدارید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46558

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.