• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ناسا تاکسی هوایی جابی را تست می‌کند

  • کد خبر : 30119
  • 15 شهریور 1400 - 18:15
ناسا تاکسی هوایی جابی را تست می‌کند

رویای تاکسی هوایی یکی از جذاب‌ترین ایده‌های بشر بوده و تا امروز شرکت‌های مختلفی به‌دنبال عرضه‌ی یک تاکسی پرنده بوده‌اند. اخیرا ناسا تاکسی پرنده‌ی شرکت جابی را مورد آزمایش قرار داده است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اخیرا ناسا یک گام مهم در راستای عملی ساختن تاکسی‌های پرنده برداشته است. ناسا این […]

رویای تاکسی هوایی یکی از جذاب‌ترین ایده‌های بشر بوده و تا امروز شرکت‌های مختلفی به‌دنبال عرضه‌ی یک تاکسی پرنده بوده‌اند. اخیرا ناسا تاکسی پرنده‌ی شرکت جابی را مورد آزمایش قرار داده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اخیرا ناسا یک گام مهم در راستای عملی ساختن تاکسی‌های پرنده برداشته است. ناسا این تست را با هواپیمای برقی موسوم به وی‌تول (VTOL) که توسط شرکت جابی اِوِیشن (Joby Aviation) تولید شده، انجام داده است تا به این محصول کمک کند در آینده به‌عنوان تاکسی هوایی به مسافران خدمت کند.

تست این وسیله‌ی نقلیه از ۳۰ آگوست آغاز شده و تا ۱۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت. در این آزمایش با استفاده از ۵۰ عدد میکروفون، صدای تولید شده توسط وی‌تول در طی هر پرواز اندازه‌گیری می‌شود .

این اولین آزمایش تاکسی هوایِ برقی وی‌تول  است که به‌عنوان بخشی از کمپین حمل‌ونقل‌ هوایی پیشرفته انجام شده است. هدف از انجام آزمایش مورد بحث کشف مشکلات موجود در قوانین اداره‌ی هوانوردی فدرال و اطمینان از آمادگی ناسا برای استفاده‌ی تجاری از تاکسی‌های پرنده در کنار هواپیماهای بدون سرنشین تحویل‌ دهنده‌ی کالا و سایر هواپیماهای غیرمعمولی است.

داده‌های به‌دست آمده از آزمایش مورد بحث به انجام مجموعه‌ی کامل‌تری آزمایش‌های سال ۲۰۲۲ کمک می‌کند؛ در این آزمایش‌ها تاکسی‌های دیگر و شرایط پیچیده‌ی پرواز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این برنامه به‌طور کلی به آمریکا کمک خواهد کرد تا زمانی که تاکسی‌های پرنده به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، آمادگی بهتری برای مدیریت ترافیک هوایی مدار پایین داشته باشد. این آزمایش اولیه برای شرکت جابی نیز یک مرحله‌ی مهم محسوب می‌شود.

مطالب خواندنی:  مارک زاکربرگ از برنامه‌های رویاپردازنه فیس بوک پرده برداشت

تست مورد اشاره درحالی انجام شده که شرکت جابی اخیرا واحد تاکسی‌های هوایی اوبر را خریداری کرده و همچنین مبلغ قابل توجه ۳۹۴ میلیون دلار در تویوتا سرمایه‌گذاری کرده است. اینکه شرکت مورد بحث همچنان به فعالیت قابل توجه خود در این حوزه ادامه خواهد داد یا نه هنوز مشخص نیست، اما به‌وضوح می‌توان گفت این همکاری همان چیزی است که جابی امیدوار بود روزی اتفاق بیفند.

منبع: Engadget

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.