• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
3
شرکت گوگل از وجود یک نقص امنیتی فوق العاده خطرناک در مرورگر گوگل کروم خبر داد.

وجود نقص امنیتی فوق العاده خطرناک در گوگل کروم

  • کد خبر : 29010
  • 31 خرداد 1400 - 9:40
وجود نقص امنیتی فوق العاده خطرناک در گوگل کروم
شرکت گوگل از وجود یک نقص امنیتی فوق العاده خطرناک در مرورگر گوگل کروم خبر داد.

 مرورگر شرکت گوگل یعنی گوگل کروم با بیش از دو میلیارد کاربر فعال بخش عمده‌ای از بازار مرورگر را در اختیار خود قرار داده است. اما به تازگی شرکت گوگل اعلام کرده است که یک مشکل بسیار امنیتی ناشناخته در مرورگر کروم پیدا شده است. این مشکل امنیتی مانند مشکلات امنیتی عادی موجود در مرورگرها که به وسیله یک وصله امنیتی بر طرف می‌شود نبوده و از آنجایی که بسیاری از هکرها از این مشکل مطلع بوده‌اند و از آن سوء استفاده می‌کردند در دسته بندی ایرادات روز صفر قرار گرفته است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،طبق معمول شرکت گوگل اطلاعات مربوط به این ایراد امنیتی را برای خود محفوظ نگه داشته است تا زمان کافی برای عرضه وصله امنیتی مربوط به آن را داشته باشد و تنها جزئیات در دسترس از این آسیب پذیری به وجود جاوا اسکریپت ای پی آی برای رندرینگ مربوط می‌شود.

شرکت گوگل برای در امان ماندن از این حفره امنیتی اعلام کرده است که باید از نسخه ۹۱.۰.۴۴۷۲.۱۱۴ به بعد مرورگر کروم استفاده کنند و در صورتی که نسخه آن‌ها جدیدتر از نسخه اعلام شده باشد، مرورگر آن‌ها ایمن است. برای مشاهده نسخه مرورگر نیز کافی است افراد به بخش تنظیمات مرورگر خود مراجعه و وارد بخش درباره کروم شوند.

این نقص امنیتی هفتمین ایراد امنیتی شناسایی شده در مرورگر کروم از آغاز امسال و دومین نقص امنیتی پیدا شده در هفته گذشته است. شرکت گوگل در رابطه با نسخه اخیر کروم نیز اعلام کرده است که در این بروزرسانی سه نقص امنیتی بسیار خطرناک موجود در کروم برطرف شده است. شرکت گوگل معمولا به سرعت بروزرسانی‌های امنیتی کروم را عرضه می‌کند و عرضه بروزسانی برطرف کننده این حفره امنیتی نیز به سرعت انجام گرفت.

مطالب خواندنی:  طرح مفهومی خودروی SUV جدید کیا منتشر شد

شرکت گوگل و بسیاری از شرکت‌های امنیتی اعلام کردند که بهتر است کاربران برای حفظ امنیت اطلاعات خود از آخرین نسخه کروم استفاده کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.