• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
2

پالی نتورک هکر معروف به آقای کلاه سفید را استخدام کرد

  • کد خبر : 29835
  • 29 مرداد 1400 - 18:35
پالی نتورک هکر معروف به آقای کلاه سفید را استخدام کرد
هفته‌ی گذشته هکری که بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز را به سرقت برده بود، تصمیم گرفت تا تمام مبلغ سرقت‌شده را بازگرداند.

هفته‌ی گذشته هکری که بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز را به سرقت برده بود، تصمیم گرفت تا تمام مبلغ سرقت‌شده را بازگرداند. این هکر از آسیبب‌پذیری پلتفرم پالی نتورک (Poly Network) برای سرقت این مبلغ استفاده کرده بود. حالا پالی نتورک از بازگشت تمام مبلغ سرقت‌شده خبر داد اما این نکته‌ی عجیب این خبر نیست. پالی نتورک این هکر را، که با نام مستعار آقای کلاه سفید شناخته‌ می‌شود، به عنوان مشاور امنیتی ارشد خود استخدام کرده و همچنین مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را به عنوان پاداش یافتن آسیب‌پذیری قبلی در اختیار او قرار داده است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،پالی نتورک اعلام کرده که در جریان بازگشت مبلق سرقت‌شده دائماً با آقای کلاه سفید در ارتباط بوده و این هکر نسبت به امنیت و استراتژی پیشرفت این پلتفرم احساس نگرانی کرده است. این شرکت به‌قدری نسبت به توانایی‌های این هکر اطمینان داشته که به او پیشنهاد کاری داده است. پالی نتورک در این خصوص اعلام کرد:

امیداواریم که در آینده متخصصین بیشتری مانند آقای کلاه سفید در توسعه‌ی پلتفرم پالی نتورک شرکت داشته باشند چرا که ما به‌دنبال سیستمی قدرتمند و با امنیت بالا می‌باشیم.  همچنین برای تشکر و ترغیب بیشتر آقای کلاه سفید برای کمک به پیشرفت امنیت پلتفرم، ما از او درخواست کرده‌ایم تا به عنوان مشاور امنیتی ارشد در شرکت ما به فعالیت بپردازد.

در نگاه اول شاید این‌طور به‌نظر برسد که آقای کلاه سفید در تلاش بوده تا اشتباه خود را جبران کند چرا که هیچ راهی برای فروش رمزارزهای سرقت‌شده وجود نداشته است. اما زمانی که پالی نتورک مبللغ ۵۰۰ هزار دلار را برای او ارسال کرد، او از دریافت این مبلغ اجتناب کرد. با این حال، پالی نتورک این مبلغ را در اختیار او قرار داده و به‌نظر می‌رسد این هکر قصد دارد تا از آن در توسعه‌ی امنیت پلترفم پالی نتورک استفاده کند.

مطالب خواندنی:  گوگل شرکت امنیت سایبری مندینت را خریداری می کند

نظر شما در مورد این اقدام پالی نتورک چیست؟ آیا استخدام شخصی که آسیب‌پذیری سیستم را شناسایی و سپس از آن سواستفاده کرده است، تصمیم درستی از سوی پالی نتورک بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.