• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

یک ایمیل نشان می‌دهد استیو جابز به فکر معرفی یک آیفون نانو بوده است

  • کد خبر : 29825
  • 29 مرداد 1400 - 18:15
یک ایمیل نشان می‌دهد استیو جابز به فکر معرفی یک آیفون نانو بوده است
به نظر می‌رسد اپل در زمان معرفی آیفون ۱۲ مینی در سال گذشته رویاهای بزرگی برای این گوشی داشته است.

به نظر می‌رسد اپل در زمان معرفی آیفون ۱۲ مینی در سال گذشته رویاهای بزرگی برای این گوشی داشته است. آیفون ۱۲ مینی علیرغم اینکه مجهز به یک نمایشگر ۵.۴ اینچی و تراشه قدرتمند ۵ نانومتری A14 بایونیک اپل است، اما پاشنه آشیل آن باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپرساعتی‌اش است که نیاز به استفاده از یک پاوربانک یا یک کیس باتری را برای آن ضروری می‌کند.

استیو جایز زمانی به فکر تولید یک گوشی آیفون نانو بوده است

به گزارش مجله زیبایی سبز بهنقل از تکفارس،اپل ظاهراً در ماه ژوئن امسال تولید آیفون ۱۲ مینی را متوقف کرده است و به نظر می‌رسد امسال آیفون ۱۳ مینی آخرین مدل سری مینی خواهد بود. ما انتظار داریم که اپل در سال آینده مدل مینی را با یک مدل غیر پرو جایگزین کند. به عبارت دیگر ما انتظار معرفی مدل‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را در سال ۲۰۲۲ داریم.

اما بد نیست بدانید براساس ایمیلی که به‌تازگی و در جریان دادگاه اپل و اپیک گیمز منتشر شده است، استیو جایز، مدیر اجرایی سابق و از موسسان اپل، ایمیلی را در سال ۲۰۱۰ ارسال کرده است که نشان می‌دهد او به فکر ساخت یک آیفون نانو بوده است. این ایفون ظاهراً قرار بود نسخه کوچکتر اما پیشرفته‌تر آیپاد باشد.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/08/Email-from-2010-shows-that-Steve-Jobs-considered-producing-an-iPhone-nano1.jpg

در این ایمیل، جابز از عبارت‌هایی مانند «برنامه آیفون نانو» و «اهداف قیمتی» استفاده کرده است که به‌وضوح نشان‌دهنده وجود ایده‌ای ساخت چنین دستگاهی در سر استیو جابز است. این ایمیل همچنین نشان می‌دهد که اپل قصد داشته است در سال ۲۰۱۱ یک نسخه «پلاس» آیفون ۴ معرفی کند که دارای آنتن، پردازنده، دوربین و نرم‌افزار بهتری نسبت به آیفون ۴ بوده و توانایی رقابت بهتری در بازار داشته است.

مطالب خواندنی:  رندرهای جدیدی از آیفون SE 3 منتشر شد

البته آیفون ۴ پلاس هرگز معرفی نشد و  اپل پسوند «پلاس» را برای اولین بار در گوشی آیفون ۶ پلاس استفاده کرد که آن را در سپتامبر سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. ظاهراً معرفی یک مدل «پلاس» برای آیفون چیزی بوده که جابز از تاریخ ۲۴ اکتیر ۲۰۱۰ یعنی همان موقع که ایمیل خود را می‌نوشته است در سر داشته است.

همانطور که گفته شد، ایمیل جابز نشان می‌دهد که او قصد طراحی یک آیفون ارزان‌قیمت مبتنی بر آیپاد و برای جایگزینی آیفون ۳GS داشته است. اینکه این دستگاه، همان مدل آیفون نانو بوده است یا نه دقیقا مشخص نیست، اما جابز در ایمیل خود نوشته است که او می‌خواهد این دستگاه را به‌عنوان رقیب گوشی‌های اقتصادی موتورولا و بلک‌بری طراحی کند.

در زمانی که جابز ایمیل خود را می‌نوشت، آیفون در حال خارج شدن از انحصار اپراتور AT&T بود

جابز در حالی در سال ۲۰۱۰ ایمیل خود را می‌نوشت که فقط چهار ماه تا عرضه اولین  نسخه ورایزن آیفون فاصله وجود داشت و انحصار گوشی‌های آیفون توسط AT&T رو به پایان بوده است. اما ظاهراً‌ آیفونی که قرار بود تحت نام اپراتور ورایزن به بازار عرضه شود آیفون ۵ با یک طراحی آنتن جدید و دوربین جدید بود.

آیفون ۴ که برای اولین بار در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۱۰ توسط اپراتور AT&T عرضه شد دارای مشکلاتی در بخش آنتن‌دهی بود، بطوریکه لمس کردن گوشه سمت چپ پایین این گوشی منجر به از دست رفتن سیگنال و اختلال در تماس‌های تلفنی می‌شد. هرچند اپل این مشکل را با عرضه بامپرهای لاستیکی رایگان به دارندگان آیفون ۴ برطرف کرد، اما جابز کاربران آیفون را مقصر می‌دانست که نمی‌توانند هندست‌هایشان را به‌درستی در دست‌شان بگیرند.

مطالب خواندنی:  اپل سیستم‌ عامل مک او اس مانتری را برای دسکتاپ معرفی کرد

استیو جابز حدود یک سال بعد از ارسال این ایمیل به خاطر بیماری سرطان فوت کرد و تیم کوک جایگزین او به‌عنوان مدیر اجرایی اپل گردید. اپل همچنین مدتی بعد از مرگ جابز، آیفون ۴s را معرفی کرد که برای اولین بار دستیار هوشمند سیری را ارائه می‌کرد. طبق ایمیل مذکور، استیو جابز ظاهراً روی برخی از جنبه‌های سری آیفون ۶ نیز ایده‌هایی داشته است.

منبع: Phone Arena

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.