• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

اگر آناناس بخوریم بهتر می خوابیم؟

  • کد خبر : 46007
  • 10 فروردین 1403 - 15:36
اگر آناناس بخوریم بهتر می خوابیم؟
آناناس مجموعه ای از مواد مغذی حمایت کننده از خواب، از جمله مقداری ملاتونین و همچنین ویتامین C، منیزیم و فیبر را ارائه می دهد. این مواد مغذی می‌توانند به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما، تقویت آرامش و جلوگیری از هوس‌های شبانه کمک کنند.

اگر آناناس بخوریم بهتر می خوابیم؟

آناناس مجموعه ای از مواد مغذی حمایت کننده از خواب، از جمله مقداری ملاتونین و همچنین ویتامین C، منیزیم و فیبر را ارائه می دهد. این مواد مغذی می‌توانند به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما، تقویت آرامش و جلوگیری از هوس‌های شبانه کمک کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز به نقل از ایتینگ ول، آیا برای داشتن خوابی با کیفیت مشکل دارید؟ اگر چنین احساسی دارید، شما تنها نیستید. به گفته مؤسسه ملی بهداشت، ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگسال آمریکایی دارای اختلالات خواب مداوم هستند. اگر قبلاً از داروهای طبیعی مانند نوشیدن چای بابونه قبل از خواب یا استفاده از مکمل های ملاتونین برای کمک به خوابیدن استفاده کرده اید، راه حل دیگر فقط خوردن آناناس است.

چرا آناناس خواب را بهبود می بخشد؟

آناناس به حمایت از تولید ملاتونین کمک می کند

ملاتونین که اغلب «هورمون خواب» نامیده می شود، نقشی اساسی در تنظیم چرخه خواب و بیداری شما ایفا می کند. کلسی کونیک، متخصص تغذیه می گوید: «شواهدی وجود دارد که خوردن میوه های استوایی مانند آناناس می تواند به افزایش سطح ملاتونین بدن شما کمک کند. در واقع، تحقیقات قبلی منتشر شده در ژورنال شیمی کشاورزی و مواد غذایی نشان داد که خوردن آناناس سطح ملاتونین شرکت کنندگان در مطالعه را تا ۲۶۶ درصد افزایش می دهد.» آناناس همچنین سروتونین و تریپتوفان نیز دارد؛ این مواد از تولید ملاتونین در بدن حمایت می کنند.

آناناس سرشار از ویتامین C است

آناناس مملو از ویتامین C است و طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا ۷۹ میلی گرم از این ماده مغذی ضروری را در هر فنجان تامین می کند که تقریباً ۹۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده است.

مطالب خواندنی:  آب آناناس؛نوشیدنی خوشمزه و مفیدی برای فصل تابستان است (خواص آب آناناس)

تحقیقات ۲۰۲۲ در مجله اروپایی تغذیه اشاره می کند که ویتامین C می تواند تولید سروتونین را افزایش دهد. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خلق و خو و کیفیت خواب شما کمک می کند.

آناناس حاوی منیزیم است

آناناس حاوی مقداری منیزیم به میزان ۲۰ میلی گرم در هر فنجان، به ازای USDA است که تقریباً ۵ درصد DV است.

منیزیم به دلیل خاصیت آرامش بخشی عضلانی خود شناخته شده است، همچنین به طور بالقوه به آرامش سیستم عصبی شما کمک می کند و باعث می شود راحت تر به خواب بروید. یک بررسی در سال ۲۰۲۳ در تحقیقات عناصر ردیابی بیولوژیکی به این نتیجه رسید که بین سطح منیزیم و کیفیت خواب بهتر ارتباط وجود دارد.

آناناس منبع خوبی از فیبر است

فیبر ممکن است مستقیماً خواب را تحریک نکند، اما می تواند هوس های شبانه شما را کنترل کند. به گفته USDA، آناناس منبع خوبی از فیبر غذایی است و ۱ فنجان تکه های آناناس تازه حاوی حدود ۲ گرم است. از آنجایی که غذاهای غنی از فیبر دیر هضم می شوند، می توانید برای مدت طولانی تری احساس سیری و سیری کنید.

سوالات متداول

۱٫ آیا خوردن آناناس قبل از خواب خوب است؟

آناناس قبل از خواب به دلیل داشتن مواد مغذی بالقوه حمایت کننده از خواب مانند ویتامین C و منیزیم می تواند انتخاب خوبی باشد. در حالی که آناناس بهبود فوری کیفیت خواب را تضمین نمی کند، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی مناسب برای خواب باشد.

مطالب خواندنی:  5 شگرد نگهداری لیموی تازه

۲٫ بهترین زمان خوردن آناناس در شب چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن آناناس در شب به عنوان بخشی از یک وعده غذایی عصرانه یا میان وعده متعادل است. محتوای فیبر موجود در آن می تواند به رفع گرسنگی شما کمک کند و از هوس های شبانه که ممکن است خواب شما را مختل کند، جلوگیری می کند.

۳٫ آیا خوردن آب آناناس قبل از خواب اشکالی ندارد؟

کونیک می گوید: «نوشیدن آب آناناس یک تا دو ساعت قبل از خواب ممکن است به افزایش سطح ملاتونین بدن شما در هنگام خواب کمک کند. با این حال، آناناس حاوی قند طبیعی است که ممکن است سطح قند خون شما را افزایش دهد که در واقع می تواند خواب شما را مختل کند.»

او توصیه می کند: «آب آناناس را درست بعد از غذا یا همراه با یک میان وعده غنی از پروتئین و چربی بنوشید تا به کند شدن هضم قندهای موجود در آب آناناس کمک کند.»

۴٫ چه میوه هایی به خواب خوب کمک می کنند؟

بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۲۲، چندین میوه هایی مانند مانند گیلاس، کیوی و موز می توانند به خواب بهتر شما کمک کنند. این میوه ها حاوی ملاتونین یا مواد مغذی حمایت کننده از خواب هستند که می توانند استراحت شبانه شما را تضمین کنند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.