• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ایلان ماسک خبر از تولید خودروهای آینده‌نگرانه روبوتاکسی از سال آینده داد

  • کد خبر : 35210
  • 21 فروردین 1401 - 17:57
ایلان ماسک خبر از تولید خودروهای آینده‌نگرانه روبوتاکسی از سال آینده داد
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در جریان مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری خود در ایالت تگزاس آمریکا گفت که این شرکت به‌دنبال توسعه خودروهای آینده‌نگرانه روبوتاکسی است.

ایلان ماسک خبر از تولید خودروهای آینده‌نگرانه روبوتاکسی از سال آینده داد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در جریان مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری خود در ایالت تگزاس آمریکا گفت که این شرکت به‌دنبال توسعه خودروهای آینده‌نگرانه روبوتاکسی است. تسلا قصد دارد این تاکسی‌های برقی را که کاملاً خودران خواهند بود در حجم انبوه تولید بکند و به شرکت‌هایی مثل Uber و Lyft بفروشد. شاید هم تسلا بخواهد کسب‌وکار اختصاصی خودش را برای رقابت با این دو شرکت راه‌اندازی کند.

ایلان ماسک قبلاً گفته بود که تسلا اولین روبوتاکسی خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد اما شیوع ویروس کرونا باعث تاخیر در عرضه آن شد. حالا او گفته است که سال آینده شاهد عرضه اولین مدل آن‌ خواهیم بود. در هر حال، واکسیناسیون کرونا باعث شده تا کارگران به سر کار خود باز گردند و بنابراین انتظار می‌رود که تسلا نیز با تمام ظرفیت کار کند.

ماسک در مراسم افتتاح گیگافکتوری، در مورد تولید خودروهای Model Y نیز صحبت کرد و گفت که تسلا قصد دارد ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را هر سال در این کارخانه تولید بکند. این خودروها بسیار ارزان خواهند بود و برای رقابت با سایر شرکت‌ها عرضه خواهد شد. تسلا از سال ۲۰۱۳ تولید انبوه خودروی سایبرتراک را نیز در کارخانه گیگافکتوری شروع خواهد کرد.

منبع: Neowin

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.