• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

ایلان ماسک: هزینه سفر به مریخ بیش از ۱ تریلیون دلار خواهد بود

  • کد خبر : 33244
  • 14 بهمن 1400 - 19:26
ایلان ماسک: هزینه سفر به مریخ بیش از ۱ تریلیون دلار خواهد بود
ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، اخیراً در مصاحبه‌‌ای با پادکست لکس فریدمن اعلام کرده است که تا سفر به سیاره‌ی مریخ در بهترین حالت ۵ سال و در بدترین حالت ۱۰ سال فاصله داریم.

ایلان ماسک: هزینه سفر به مریخ بیش از ۱ تریلیون دلار خواهد بود

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، اخیراً در مصاحبه‌‌ای با پادکست لکس فریدمن اعلام کرده است که تا سفر به سیاره‌ی مریخ در بهترین حالت ۵ سال و در بدترین حالت ۱۰ سال فاصله داریم. در حال حاضر هزینه‌ی ساخت راکت‌های استارشیپ بسیار بالا بوده و اسپیس ایکس برای کاهش این هزینه دائماً در حال ایجاد تغییراتی در آن است. به‌گفته‌ی ماسک، سفر به سیاره‌ی مریخ با توجه به شرایط کنونی چیزی بیش از ۱ تریلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،با این وجود، تیم اسپیس ایکس در حال حاضر با مشکلات مهم‌تری از کاهش قیمت هزینه‌ی ساخت راکت استارشیپ دست و پنجه نرم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، ایلان‌ ماسک قصد دارد تا در آینده چندین شهر خودکفا را در سیاره‌ی سرخ ایجاد کند و این موضوع بدون شک به سرمایه‌‌ی فوق‌العاده‌ زیادی نیاز خواهد داشت. ماسک برای رفع این مشکل در نظر دارد تا مجموعه‌ای از مزارع هیدروپونیک را در زیر سطح مریخ برپا کند که با استفاده از انرژی خورشیدی به تولید مواد غذایی خواهند پرداخت. در صورتی که برنامه‌های ایلان ماسک عملی شوند، اسپیس ایکس تعداد ۱۰۰۰ راکت استارشیپ را تولید خواهد کرد و روزانه یک میلیون انسان را با استفاده از سه راکت روی سطح مریخ فورد خواهد آورد.

نظر شما در مورد طرح سفر به مریخ ایلان ماسک چیست؟ به‌نظر شما آیا این طرح با موفقیت به سرانجام خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب خواندنی:  واتساپ به کاربران اجازه می دهد تا تصاویرشان را با «بهترین کیفیت ممکن» ارسال کنند

منبع: Gizchina

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.