• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

اینتل پردازنده های نسل ۱۲ آلدر لیک سری P و U را معرفی کرد

  • کد خبر : 33876
  • 05 اسفند 1400 - 18:06
اینتل پردازنده های نسل ۱۲ آلدر لیک سری P و U را معرفی کرد

اینتل پردازنده های نسل ۱۲ آلدر لیک سری P و U را معرفی کرد به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اینتل امروز از پردازنده های نسل ۱۲ سری P و U آلدر لیک رونمایی کرد. این پردازنده‌ها از فناوری Thread Director اینتل بهره می‌برند و مجهز به هسته‌های عملکردی و کارآمد هستند و […]

اینتل پردازنده های نسل ۱۲ آلدر لیک سری P و U را معرفی کرد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اینتل امروز از پردازنده های نسل ۱۲ سری P و U آلدر لیک رونمایی کرد. این پردازنده‌ها از فناوری Thread Director اینتل بهره می‌برند و مجهز به هسته‌های عملکردی و کارآمد هستند و از طرف دیگر به‌صورت یکپارچه با پردازنده گرافیکی Xe اینتل ارائه شده‌اند و قابلیت پشتیبانی از تاندربولت ۴ و PCIe 4.0 برای آن‌ها فراهم شده است.

همانطور که می‌دانید اینتل اولین سری نسل ۱۲ آلدر لیک را به نام سری H چند وقت پیش معرفی کرد که عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای نسبت به نسل قبلی خود داشتند.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Intel-launches-12th-gen-Alder-Lake-P-series-and-U-series-CPUs-for-thin-laptop1s.jpg.webp

حالا پردازنده‌های سری P و U در حالی برای لپ تاپ‌های نازک و سبک معرفی می‌شوند که با استفاده از فناوری ۷ نانومتری اینتل ساخته شده‌اند و ترکیبی از هسته‌های عملکردی (هسته‌های P) و هسته‌های کارآمد (هسته‌های E) هستند. این پیکره‌بندی باعث شده پردازنده‌های فوق نسبت به نسل قبلی خود (تایگر لیک) تعداد هسته‌های بیشتری داشته باشند.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Intel-launches-12th-gen-Alder-Lake-P-series-and-U-series-CPUs-for-thin-laptop11s.jpg.webp

در مورد سری U باید بگوییم که این سری به دو زیرمجموعه ۱۵ و ۹ واتی تقسیم شده است و هر دو دارای ۲ هسته عملکردی هستند و بین ۴ تا ۸ هسته کارآمد دارند. در مقابل، سری P دارای ظرفیت ۲۸ وات هستند و در حالت توربو تا ۶۴ وات نیز قابل پیکره‌بندی هستند. سری P در واقع نسخه کندتر سری H است که دارای ۸ هسته کارآمد و بین ۲ تا ۶ هسته عملکردی است.

همانطور که گفته شد هر دو سری فوق مجهز به پردازنده گرافیکی یکپارچه Xe با قابلیت پشتیبانی از فناوری تاندربولت ۴، حافظه PCIe 4.0 و استاندارد وای فای ۶E هستند. بنابراین نباید انتظار داشت که این پردازنده‌ها در کنار کارت‌های گرافیکی آرک الکمیست اینتل به کار گرفته شوند.

مطالب خواندنی:  نظریه مربوط به انرژی سیاهچاله ثابت شد

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Intel-launches-12th-gen-Alder-Lake-P-series-and-U-series-CPUs-for-thin-laptop111s.jpg.webp

ایسر امروز خبر از معرفی اولین لپ تاپ‌های مجهز به سری P آلدر لیک به نام Swift 5 و Swift 3 داد. این لپ تاپ‌های بسیار سبک دارای نمایشگرهای ۱۶:۱۰ خواهند بود و تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و تا ۲ ترابایت حافظه PCIe 4.0 خواهند داشت. قیمت پایه آنها برای Swift 3 و Swift 5 به ترتیب ۸۴۹ و ۱۴۹۹ دلار تعیین شده است. این لپ تاپ‌ها ابتدا در اروپا و سپس در سایر کشورهای دنیا عرضه خواهند شد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبلی‌شان چگونه خواهد بود.

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.