• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

باید و نبایدهای اسباب‌کشی در مبتلایان به آسم

  • کد خبر : 24514
  • 19 مرداد 1399 - 23:54
باید و نبایدهای اسباب‌کشی در مبتلایان به آسم

آسم یک بیماری التهابی مزمن با حملات انسدادی مجاری تنفسی است که ممکن است در هر سنی بروز کند و اغلب در خانواده‌هایی با سابقه فامیلیرخ می‌دهد. این بیماری مسری نیست و حملات ناگهانی ناشی از آن با شدت‌های متفاوت، ممکن است رخ دهد. آسم درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان از پیشرفت و شروع […]

آسم یک بیماری التهابی مزمن با حملات انسدادی مجاری تنفسی است که ممکن است در هر سنی بروز کند و اغلب در خانواده‌هایی با سابقه فامیلیرخ می‌دهد. این بیماری مسری نیست و حملات ناگهانی ناشی از آن با شدت‌های متفاوت، ممکن است رخ دهد. آسم درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان از پیشرفت و شروع حملات آن جلوگیری کرد.

از این رو لازم است یکسری تمهیداتی برای کنترل آن به‌کار برد که رعایت این نکات در مورد محل سکونت و منزل افراد مبتلا به آسم از مهم‌ترین بخش‌های کنترل این بیماری است.در فصل تابستان با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان معمولا دوره اسباب‌کشی و تغییر واحدهای مسکونی شروع می‌شود.

برای جلوگیری از آلودگی به کرونا و در عین حال کنترل و ممانعت از حملات آسم یک‌سری تمهیداتی قبل از سکونت در منزل جدید مورد نیاز است.بهتر است بخش‌هایی از خانه که مستعد آلودگی با کروناویروس است، از جمله آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی قبل از سکونت با مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده‌های مناسب تمیز شود تا بقایای مواد آلوده از محیط حذف گردد.

از طرف دیگر باید فرصت کافی داده شود تا مواد محرک و شوینده‌های شیمیایی استفاده‌شده از محیط پاک شوند تا افراد مبتلا به آسم دچار تحریک مجاری هوایی نشوند.اگر از افشانه‌های خوشبوکننده، بوگیر، حشره‌کش، سفیدکننده، جرم‌گیر، پودرهای لباسشویی آنزیم‌دار و براق‌کننده‌ها استفاده شده حتما تهویه مناسب به‌کار برده‌شده و بقایای این مواد از محیط حذف شود.در مکان‌های مرطوب منزل از جمله سرویس‌های بهداشتی و پشت کابینت‌های آشپزخانه و نیز گلدان‌ها احتمال رشد قارچ و کپک وجود دارد که از محرک‌های مهم آسم بوده و قبل از سکونت افراد حتما بایدبه رفع آن پرداخته شود.

مطالب خواندنی:  ۶ راهکار طبیعی برای پاکسازی ریه‌ها

اگر آثار نگهداری حیوانات خانگی مثل گربه و سگ در منزل وجود دارد باید به‌دقت تمیز شود تا با حذف این باقیمانده‌ها، مو و پشم حیوانات باعث تشدید حملات آسم نشود.همچنین اگر رنگ‌کاری جدیدی صورت گرفته یا نقاشی داخل ساختمان انجام شده، لازم است حتما با تهویه مناسب، بو و مواد شیمیایی موجوددر هوا خارج شده و پس از خشک‌ شدن کامل سکونت صورت گیرد.در نهایت در صورت مشاهده هرگونه آثار تشدید علائم آسم حتما با پزشک مشورت شود.

منبع:سلامت نیوز ،روزنامه جام جم ،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.