• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

  • کد خبر : 41158
  • 17 فروردین 1402 - 14:11
با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید
کوله دوچرخه سواری یکی از لوازم و تجهیزات مهم در فعالیت های دوچرخه سواری به صورت حرفه ای است. این وسیله به ورزشکاران این امکان را می دهد که به راحتی بتوانند وسایل مورد نیاز خود را در آن قرار دهند و حمل نمایند. همه دوچرخه سوارانی که قصد دارند مسافت طولانی را طی کنند ، به یک کوله پشتی احتیاج دارند.

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

نحوه انتخاب کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری 

کوله پشتی دوچرخه سواری چیست؟

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،کوله پشتی دوچرخه سواری، یکی از وسایل مهمی است که همیشه همراه دوچرخه سواران می باشد. این کوله پشتی بهتر است دارای سایز و گنجایش متوسطی باشد. این کوله پشتی باید دارای بندهای شانه ای مناسب و استانداردی باشد تا از ایجاد فشار به کمر و شانه جلوگیری کند.

همچنین باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. برخی از این کوله ها دارای محفظه ای برای نگهداری کلاه دوچرخه‌سواری هستند و برخی دیگر مجهز به نصب دوربین  مخصوص فیلمبرداری ورزشی می باشند. این کوله ها در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند.

ویژگی های مهم کوله پشتی دوچرخه سواری

دوپرخه سواری یکی از هیجان انگیزترین ورزش در فضای باز است. اما برای اینکه دوچرخه سواران بتوانند در مسافت های طولانی مانند دوچرخه سواری در کوهستان ، جاده و… وسایل ضروری با خود حمل نمایند نیاز به کوله پشتی دارند.  به خاطر همین کوله های مخصوصی برای این ورزش طراحی شده است.در ادامه برخی از ویژگی های کوله پشتی دوچرخه سواری را بیان می کنیم.

۱٫ ظرفیت مناسب داشته باشد.

۲٫ کوله پشتی دوچرخه سواری در اندازه های مختلفی برای برآورده کردن نیاز ورزشکاران این رشته تولید می گردد. ولی قاعده کلی  مدت زمان دوچرخه سواری می تواند شما را در انتخاب کوله مناسب کمک کند. از این رو موارد زیر را درهنگام انتخاب در نظر بگیرید.

• ۱۰-۱۵ لیتر: کوله پشتی جمع و جور، ایده آل برای سفرهای دوچرخه سواری که چند ساعت طول می کشد

• ۱۵-۲۰ لیتر: کوله پشتی متوسط، ایده آل برای سفرهای ۱-۲ روزه

• ۲۰-۳۰ لیتر: کوله پشتی بزرگ، ایده آل برای سفرهای ۲-۴ روزه

• ۳۰ لیتر به بالا: خیلی بزرگ است

مطالب خواندنی:  تمریناتی برای کاهش وزن

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری باید مقاوم باشد

۳٫ سبک وزن باشد

دوچرخه سوارارن تا جایی که می توانند باید کوله سبکی را با خود حمل نمایند از این ر و انتخاب یک کوله پشتی سبک ضروری است. توجه داشته باشید که فقط لوازم ضروری را در سفر همراه خود ببرید. مرکز ثقل کم برای تعادل در دوچرخه شما ایده آل است، بنابر این بهتر است وسایل سنگین را در سمت پایین کوله خود قرار دهید.

۴٫ سازمان دادن به وسایل داخل کوله پشتی

معمولا اگر مدت زمان دوچرخه سواری زیاد باشد بهتر است برخی از ابزارها مانند اهرم تایر، پمپ باد، آچار و… به علاوه میان وعده همراه خود ببرید و یا اگر در روز بارانی قصد دوچرخه سواری دارید بهتر است وسایل محافظت از باران همراهتان باشد. به خاطر همین انتخاب یک کوله هیدراتاسیون که به چندین جیب داخلی مجهز شده باشد، می تواند شما را در دسترسی آسان به وسایل مختلفی که در کوله قرار داده اید کمک نماید.

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

کوله پشتی دوچرخه سواری باید اندازه مناسبی داشته باشد

۵٫ سیستم هیدراتاسیون یا بطری آب

یک سیستم هیدراتاسیون در کوله پشتی به دوچرخه سواران کمک می کند که در راه احساس کمبود آب نکنند.سیستم هیدراتاسیون و بطری آب دو روش معروف برای استفاده در سفر هستند. در ادامه به بررسی این دو روش می پردازیم.

کوله پشتی هیدراتاسیون: این کوله دارای مخزن آبی می باشد که دوچرخه سوار براحتی می تواند در حین دوچرخه سواری به وسیله لوله ای که به آن متصل است ، آب بنوشد. اما لازم است بدانید که بسته های هیدراتاسیون گران می باشند و تمیز کردن آنها مشکل است.برخی از بسته های هیدراتاسیون فضای زیادی برای چیز دیگری غیر از آب ندارند. ظرفیت مخزن آب این بسته ها ۵/۱ لیتری، ۲ لیتری و ۳ لیتری است.

کوله پشتی بطری آب: محفظه بطری آب برای زمانی که چند دوچرخه سوار با یکدیگر سفر می کنند ف گزینه مناسب است. دوچرخه سواران باتجربه و هماهنگ می توانند بدون توقف از یک بطری آب بنوشند. این بطری های مقرون به صرفه هستند، راحت تر تمیز می شوند و در طرح های متنوعی تولید می شوند.

مطالب خواندنی:  تخته شنا چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

۶٫ کوله پشتی دوچرخه سواری باید راحت باشد

در انتخاب کوله دوچرخه سواری باید دقت نمایید که متناسب با بدنتان باشد تا هم در هنگام حمل با آن راحت باشید و هم حواس دوچرخه سوار را پرت نکند.

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

کوله پشتی دوچرخه سواری باید بندهای محکمی داشته باشد

خصوصیات کوله پشتی راحت کدامند؟

• تهویه کافی: تهویه مناسب کوله پشتی برای جلوگیری از عرق کردن و تجمع گرما در ناحیه پشت مفید است. اگر کوله پشتی دارای تهویه مناسب باشد حتی در هوای گرم شما خنک و راحت خواهید بود. اکثر تولید کنندگان این وسیله، برای مقابله با عرق کمر دوچرخه سوار، کانال هوایی در قسمت پشت کوله تعبیه می کنند.

• بندهای محکم: کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری دارای بندهای متفاوتی است. این کوله ها حداقل دارای دوبند در دو نقطه ثابت در پایین شکم و قفسه سینه برای نگه داشتن کوله هستند. برخی از انواع کوله ها به بندهای خارجی مجهز هستند تا وسایل محافظتی مانند کلاه ایمنی، تکیه گاه زانو و آرنج در جای خود قرار بگیرند. بهتر است دوچرخه سواران خانم ، از کوله هایی که متناسب با بدن آنها طراحی شده اند استفاده نمایند.

• عدم تحرک زیاد:  یکی از نکات مهم در انتخاب کوله پشتی این است که پشت و بازوها در هنگام استفاده از کوله باید کاملا آزاد باشند و هنگام دوچرخه سواری نباید کوله حرکت نماید. دوچرخه سواری در مسیرهای ناهمواری مانند کوهستان، در حالی که کوله پشتی شما حرکت کند بسیار سخت می باشد.

• پوشش ضد آب : اگر درهوای بارانی و مرطوب دوچرخه سواری می کنید برای حفاظت از لوازم داخل کوله، باید از کوله پشتی های ضد آب استفاده نمایید. برخی از کوله هها داریا یک پوشش باران مخفی هستند که در صورت ریزش باران می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید وسایلی مانند دوربین و یا موبایل را در کوله بگذارید حتما به این مورد توجه نمایید.

مطالب خواندنی:  تولید دوچرخه برقی بادی که در کوله جا می‌شود

• شبرنگ یا چراغ: اگر قصد دارید پس از غروب آفتاب دوچرخه سواری نمایید و یا در شرایط آب و هوای غیرمنتظرنه دوچرخه می رانید، استفاده از کوله هایی که شبرنگ می باشند باعث می شود رانندگان متوجه شما شوند.

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

کوله پشتی دوچرخه سواری بهتر است شبرنگ باشد

معرفی بهترین کوله پشتی های دوچرخه سواری 

۱٫ کوله پشتی دوچرخه سواری Ortlieb Commuter

در تهیه این کوله از بافت نایلونی استفاده شده اما ضدآب نیست. کوله پشتی اورتلیب دارای بندهای قابل تنظیم می باشند و از بلوک های TPU برای انتقال جریان هوا به قسمت پشتی کوله استفاده شده است.

۲٫ کوله پشتی Osprey Radial 26

این کوله دارای ظرفیت ۲۶ لیتری می باشد. جیب های زیادی دارد و می توان از آن برای حمل لپ تاپ استفاده نمود. این کیف دارای پوشش ضد آب است. همچنین در تهیه آن از ویژگی AirSpeed برای خنک شدن قسمت پشتی استفاده شده است.

با انتخاب صحیح یک کوله دوچرخه؛ سواری لذت بخش تر از همیشه داشته باشید

کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری مارک osprey

۳٫ کوله پشتی دوچرخه سواری Proviz REFLECT360

روکش این کیف از جنس پروویز است ، این پارچه دارای میلیون ها مهره دارای انعکاس نور می باشد که در هنگام برخورد چراغ خودروها ، تور را منعکس می کند و در نتیجه دوچرخه سوار قابل دیدن می شود. دارای پارچه مقاوم است اما ضد آب نیست.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=41158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.