• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

برخی از تراشه های سری آلدر لیک اینتل بدون هسته های قدرتمند P عرضه خواهند شد

  • کد خبر : 33544
  • 25 بهمن 1400 - 19:46
برخی از تراشه های سری آلدر لیک اینتل بدون هسته های قدرتمند P عرضه خواهند شد

برخی از تراشه های سری آلدر لیک اینتل بدون هسته های قدرتمند P عرضه خواهند شد به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تراشه‌های سری آلدر لیک اینتل از هشت هسته‌ی قدرتمند و پرمصرف (P) و هشت هسته‌ی کم‌مصرف (E) تشکیل شده‌اند. تراشه‌های ارزان‌تر آلدر لیک معمولاً از هسته‌های کم‌مصرف کمتری برخوردارند تا جایی […]

برخی از تراشه های سری آلدر لیک اینتل بدون هسته های قدرتمند P عرضه خواهند شد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تراشه‌های سری آلدر لیک اینتل از هشت هسته‌ی قدرتمند و پرمصرف (P) و هشت هسته‌ی کم‌مصرف (E) تشکیل شده‌اند. تراشه‌های ارزان‌تر آلدر لیک معمولاً از هسته‌های کم‌مصرف کمتری برخوردارند تا جایی که پردازنده‌ی i5-12600 به‌طور کلی از هسته‌های E استفاده نمی‌کند. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد تراشه‌های سری اتم (Atom) این رویکرد را تغییر داده و ارزان‌ترین آن‌ها از هسته‌های P استفاده نخواهند کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ژاپنی Coelacanth Dream، تراشه‌های سری اتم از دو بخش چهارهسته‌‌ای کم‌مصرف با ۲ مگابایت کش L2 و سایز نامشخصی از کش L3 بهره خواهند برد. این تراشه‌ها همچنین همانند i5-12600 به ۳۲ واحد پردازش گرافیکی مجهز شده‌اند و به احتمال زیاد، در سیستم‌هایی مانند کروم بوک‌ها و یا مصارف تجاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

Alder Lake-N* Celeron G6900
هسته‌های P / رشته‌ها ۲ / ۴
هسته‌های E / رشته‌ها ۸ / ۸
کش L2 ۲ + ۲ مگابایت ۲.۵ مگابایت
کش L3 ؟ ۴ مگابایت
تراشه گرافیکی ۳۲ EU ۱۶ EU
توان طراحی حراراتی ؟ ۴۶ وات
جدول بالا توسط اینتل تایید نشده است

به‌گفته‌ی اینتل، هسته‌های E عملکردی مشابه هسته‌های اسکای‌لیک (Skylake) خواهند داشت اما آزمایش‌‌های مختلف نشان داده که این ادعا چندان درست نیست. برای مثال، هسته‌های کم‌مصرف E در برخی از بازی‌ها عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌ی اسکای‌لیک ثبت کردند اما در اکثر مواقع برعکس این موضوع اتفاق افتاد. با این وجود، ادعای اینتل در اپلیکیشن‌هایی مانند بلندر (Blender) درست بوده است. به‌طور کلی، در مقایسه‌ی تراشه‌ی اتم با هشت هسته‌ی E و تراشه‌ی سلرون با تنها دو هسته‌ی P، تراشه‌ی اتم عملکرد نسبتاً مناسبی داشته و مصرف انرژی آن نیز پایین‌تر است.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت: بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰H2 می‌باشد

نظر شما در مورد تراشه‌های سری اتم اینتل چیست؟ به‌نظر شما آیا این تراشه‌ها با استقبال مناسبی از سوی کاربران روبه‌رو خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.