• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
6

تصاویر خورشیدگرفتگی در مریخ ثبت شد

  • کد خبر : 24932
  • 25 مرداد 1399 - 19:58
تصاویر خورشیدگرفتگی در مریخ ثبت شد

مریخ نورد کنجکاوی ناسا تصاویری از ۲ قمر سیاره مریخ به ثبت رسانده که در حال گذر از جلوی خورشید بوده و موجب خورشیدگرفتگی شده اند. در این تصاویر دو قمر سیاره مریخ یعنی فوبوس و دیموس بین سیاره مریخ و خورشید قرار گرفته‌اند. همانطور که برای مشاهده تصاویر خورشیدگرفتگی از زمین نیازمند استفاده از […]

مریخ نورد کنجکاوی ناسا تصاویری از ۲ قمر سیاره مریخ به ثبت رسانده که در حال گذر از جلوی خورشید بوده و موجب خورشیدگرفتگی شده اند.

در این تصاویر دو قمر سیاره مریخ یعنی فوبوس و دیموس بین سیاره مریخ و خورشید قرار گرفته‌اند.

همانطور که برای مشاهده تصاویر خورشیدگرفتگی از زمین نیازمند استفاده از عینک‌هایی خاص هستیم، مریخ نورد کنجکاوی هم برای این کار از دوربینی ویژه بهره گرفته که ماستکم نام دارد. دوربین یادشده مجهز به فیلترهای خاصی است که تصویربرداری از خورشید را در زمان عبور قمرهای مریخ از برابر آن ممکن کرده است.

در این تصاویر که در تاریخ ۱۷ مارس تهیه شده، از یک سو دیموس در حال عبور از برابر خورشید دیده می‌شود. با توجه به اینکه این قمر مریخ تنها ۲.۳ کیلومتر قطر دارد، مانند یک نقطه سیاه کوچک به نظر می‌رسد. در تصویر دیگری که مربوط به فوبوس است، فضای بیشتری در برابر خورشید سیاه شده است. علت این مساله آن است که قطر فوبوس در حدود ۱۱.۵ کیلومتر است.

3091075

در یکی دیگر از این تصاویر مشاهده می‌شود که سایه فوبوس به طور مختصری باعث تاریک شدن آسمان شده است. البته این تصویر در تاریخ ۲۵ مارس گرفته شده است.

منبع:نیواطلس، پ

مطالب خواندنی:  وقتی باکتری‌ها به کارخانه تولید تار عنکبوت تبدیل می‌شوند!
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.