• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

شایعه: جزئیات تراشه‌های جدید ۵ و ۶ نانومتری کوالکام

  • کد خبر : 26132
  • 04 مهر 1399 - 16:43
شایعه: جزئیات تراشه‌های جدید ۵ و ۶ نانومتری کوالکام

مجله زیبایی سبز:به گفته یکی از افشاگران حوزه تکنولوژی پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ با اسم رمز SM8350 که با نام Lahania نیز شناخته می‌شود دارای نسخه پلاس خواهد بود. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم با توجه به رزرو بودن تمام ظرفیت شرکت TSMC برای تولید تراشه‌های A14 Bionic […]

مجله زیبایی سبز:به گفته یکی از افشاگران حوزه تکنولوژی پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ با اسم رمز SM8350 که با نام Lahania نیز شناخته می‌شود دارای نسخه پلاس خواهد بود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم با توجه به رزرو بودن تمام ظرفیت شرکت TSMC برای تولید تراشه‌های A14 Bionic اپل، تولید اسنپدراگون ۸۷۵ با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری EUV سامسونگ انجام می‌شود. انتظار می‌رود پردازنده‌های ۵ نانومتری علاوه بر عملکرد بهتر، ۲۵ درصد کوچک‌تر و ۲۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری داشته باشند. اسنپدراگون ۸۷۵ احتمالا دارای یک هسته Arm CortEx-X1، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 باشد. ضمن اینکه انتظار می‌رود مودم X60 5G نیز درون آن تعبیه شده باشد. اگر همه چیز مانند روال سال‌های قبل پیش برود، پردازنده جدید کوالکام در ماه آذر یا دی معرفی شود. احتمالا در مرداد سال آینده نیز از نسخه اورکلاک شده این پردازنده با عنوان پلاس رونمایی خواهد شد.

اولین تراشه ۶ نانومتری کوالکام نیز در راه است

شایعه شده که اسنپدراگون ۷۷۵ جانشین اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد شد که در گوشی‌های ۵G میان‌رده مانند Velvet ال‌جی و Nord وان‌پلاس به‌کار رفته است. گفته می‌شود زمان معرفی این تراشه با اسنپدراگون ۸۷۵ متفاوت خواهد بود و احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد. همچنین به گفته فعالان حوزه تکنولوژی اسنپدراگون ۷۷۵ یک بروزرسانی بزرگ به‌شمار خواهد رفت و نسبت به سایر نمونه‌های سری ۷ اشتراک‌های زیادی با اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد داشت. با توجه به جدیدترین شایعه‌ها این تراشه از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز، ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با استاندارد UFS 3.1 پشتیبانی خواهد کرد. این پردازنده ۶ نانومتری ۴۰ درصد سریع‌تر و ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد داشت و با این شرایط عملکرد آن از نظر مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتر بهتر از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود.

مطالب خواندنی:  کوالکام در نیمه اول سال آینده یک تراشه جدید از سری ۷ معرفی می‌کند
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.