• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
6
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد؛

عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد

  • کد خبر : 40855
  • 26 بهمن 1401 - 22:34
عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد
یک مطالعه جدید نشان می دهد برخی از کودکان نوپا که با والدین خود ارتباط برقرار نمی کنند ممکن است علائم اولیه اوتیسم را داشته باشند.

عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، محققان به کودکان ۱۲ تا ۴۸ ماهه تصاویر متحرک را نشان دادند و سپس از ردیابی چشم برای ارزیابی توجه آنها استفاده کردند. برخی از کودکان نوپا که بیشتر به صحنه‌های بدون افراد توجه می‌کردند تا اینکه به کسی توجه کنند که عبارات با زبان بچگانه را که ممکن است مادر استفاده کند، بگوید، بعداً مبتلا به اوتیسم با دقت و درستی ۹۴ درصد تشخیص داده شدند.

«کارن پیرس»، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «اوتیسم را می‌توان در زیرمجموعه‌ای از کودکان با استفاده از فناوری جدید ردیابی چشم تنها در چند دقیقه تشخیص داد.»

مطالعات نشان داده است که گفتار به اصطلاح “بچگانه” توجه و یادگیری را تحریک می‌کند و به رشد مهارت‌های زبانی و واکنش عاطفی کودکان کمک می‌کند. محققان خاطرنشان کردند کودکان نوپا مبتلا به اوتیسم که به این سبک گفتار توجه چندانی نمی‌کنند ممکن است در آینده مهارت‌های اجتماعی ضعیف‌تری داشته باشند.

پیرس گفت: «به نظر می‌رسد این آزمایش ویژه ردیابی چشم در یافتن زیرمجموعه‌ای از کودکان مبتلا به اوتیسم که مشکلاتی در پردازش گفتار یا عدم علاقه به گفتار دارند، بسیار خوب باشد. این یک نوع تشخیص منحصربه‌فرد است، زیرا تنها حدود ۱۸ درصد از کودکانی که در نهایت به اوتیسم مبتلا شدند، در تست‌های ردیابی چشم مردود شدند.»

برای این مطالعه، تیم تحقیق ۶۵۳ کودک نوپا را از ۱ تا ۴ سالگی مورد مطالعه قرار داد.

به کودکان نوپا دو ویدئو نشان داده شد: یک فیلم زنی بود که به زبان بچگانه صحبت می‌کرد و دیگری یک بزرگراه شلوغ یا فیلمی از اشکال و اعداد انتزاعی همراه با موسیقی الکترونیک. بچه‌ها از چشمان خود برای کنترل اینکه کدام ویدئو در یک زمان معین پخش می‌شود استفاده می‌کردند.

مطالب خواندنی:  هلیکوباکتر پیلوری چیست و چگونه درمان می‌شود؟

کودکان نوپا بدون اوتیسم حدود ۸۰ درصد از زمان خود را صرف تماشای ویدئو با زبان بچگانه می‌کنند. کودکان نوپایی که کمتر از ۳۰ درصد به ویدئو حرف‌های با لحن بچگانه توجه می‌کردند، به اوتیسم مبتلا بودند.

این کودکان همچنین در آزمون‌های زبان و مهارت‌های اجتماعی نمرات پایین‌تری داشتند.

این آزمایش خاص هنوز در دسترس نیست، اما پیرس امیدوار است که در آینده از آن برای کمک به تشخیص زودهنگام اوتیسم استفاده شود تا درمان شروع شود.

منبع:مدیسن نت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.