• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E

  • کد خبر : 24847
  • 24 مرداد 1399 - 18:33
عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E

ویتامین E نوعی ویتامین محلول در چربی با عملکرد آنتی‌اکسیدانی است و احتمال می‌رود در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان‌های خاص، مشکلات بینایی و اختلالات مغزی مؤثر باشد. ویتامین‌های محلول در چربی، چنانچه بیش از حد مصرف شوند، در چربی‌های بدن انباشته‌شده و به مسمومیت منجر خواهند شد. تنها افرادی به مصرف مکمل […]

ویتامین E نوعی ویتامین محلول در چربی با عملکرد آنتی‌اکسیدانی است و احتمال می‌رود در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان‌های خاص، مشکلات بینایی و اختلالات مغزی مؤثر باشد. ویتامین‌های محلول در چربی، چنانچه بیش از حد مصرف شوند، در چربی‌های بدن انباشته‌شده و به مسمومیت منجر خواهند شد.

تنها افرادی به مصرف مکمل ویتامین E نیاز دارند که به کمبود این ویتامین ضروری مبتلا باشند؛ مصرف‌کنندگان رژیم‌های غذایی کم‌چرب و همچنین مبتلایان به اختلالاتی که روی هضم و جذب چربی تأثیر می‌گذارند (مانند بیماری کرون یا فیبروز سیستیک) ممکن است بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به کمبود ویتامین E باشند.

اما لازم است بدانید با مصرف خودسرانه و بیش از حد ویتامین E امکان دارد به رقیق‌شدگی خون و خونریزی مرگبار دچار شوید؛ بیش‌مصرفی ویتامین E می‌تواند در قابلیت لخته‌شدن خون تداخل ایجاد کند، قابلیتی که مکانیسم دفاعی بدن در برابر خونریزی و جراحت به‌‌شمار می‌رود.از دیگر عوارض احتمالی بیش‌‌مصرفی ویتامین E می‌توان به افزایش خطر بروز سکته هموراژیک اشاره‌ کرد؛ یعنی سکته‌ای که بر اثر خونریزی در مغز بروز می‌کند.

مصرف ویتامین E در مقادیر مجاز به نظر نمی‌رسد که تداخل دارویی خاصی ایجاد کند، اما مصرف مکمل‌های ویتامین E با دوز بالا و کنترل‌نشده ممکن است با برخی داروها از جمله داروهای رقیق‌کننده خون تداخل داشته باشد. با این اوصاف، آیا منطقی است که بدون دستور پزشک و با دوز بالا به مصرف خودسرانه مکمل ویتامین E روی بیاوریم؟!

منبع:سلامت نیوز،روزنامه جام جم ،

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.