• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

مصرف روزانه قهوه خطر کاهش شنوایی مردان را از بین می‌برد

  • کد خبر : 27575
  • 17 بهمن 1399 - 22:41
مصرف روزانه قهوه خطر کاهش شنوایی مردان را از بین می‌برد

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه حداقل یک فنجان قهوه می‌نوشند، ۱۵ درصد کمتر دچار کاهش شنوایی می‌شوند. به گزارش مجله زیبایی سبز  به نقل از سلامت نیوز، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه مادرید در اسپانیا و روی بیش از ۳۹ هزار نفر انجام شد، نشان می دهد مردانی که قهوه […]

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه حداقل یک فنجان قهوه می‌نوشند، ۱۵ درصد کمتر دچار کاهش شنوایی می‌شوند.

به گزارش مجله زیبایی سبز  به نقل از سلامت نیوز، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه مادرید در اسپانیا و روی بیش از ۳۹ هزار نفر انجام شد، نشان می دهد مردانی که قهوه می نوشند به صورت ناآگاهانه خطر ابتلای خود به کاهش شنوایی را کاهش می دهند.

محققان می گویند: قهوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ممکن است اثرات مفیدی بر شنوایی داشته باشد اما در این مطالعه هیچ ارتباطی میان مصرف قهوه و عملکرد شنوایی در بین زنان یافت نشد که به گفته محققان این موضوع می تواند به دلیل تفاوت در فیزیولوژی بدن مردان و زنان باشد.

آنها گفتند که سطح بالای هورمون استروژن در گردش خون که در زنان بیشتر است، از کاهش شنوایی مرتبط با سن محافظت می کند، بنابراین تأثیر رژیم غذایی زنان بر شنوایی آنها «کمتر مرتبط» است.

محققان در این مطالعه متوجه شدند مردانی که حداقل یک فنجان قهوه در روز می نوشند، ۱۵ درصد کمتر احتمال دارد که به کاهش شنوایی مبتلا شوند.

آنها تاکید کردند: آسیب به میتوکندری – مولد انرژی در سلول های ما – می تواند در بیماری های تحلیل برنده مانند کاهش شنوایی نقش داشته باشد؛ قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان ها بر روی میتوکندری اثر محافظتی دارند.

پیش از این نتایج یک مطالعه نشان داده بود که نوشیدن چند فنجان قهوه در روز ممکن است با کاهش خطر ابتلاء به سرطان پروستات نیز مرتبط است.

مطالب خواندنی:  مصرف بیش از اندازه قهوه برای سلامت مضر است

نتایج این مطالعه نشان داد که بالاترین میزان مصرف قهوه با کاهش ۹ درصدی خطر ابتلاء به سرطان پروستات همراه بود و هر فنجان اضافی در روز با کاهش خطر یک درصدی مرتبط است.

مصرف قهوه با کاهش نسبی خطر ابتلاء به سرطان‌های کبد، روده، پوست و سینه نیز ارتباط دارد.

بسیاری از محققان در سراسر جهان تلاش می‌کنند با بررسی ترکیبات موجود در قهوه، اثرات آنها را بر بدن انسان درک کنند. اگرچه کافئین، شناخته‌شده‌ترین ترکیب قهوه است و مشخص شده که مزایای بسیاری برای سلامت قلب دارد اما قهوه، هزاران ترکیب دیگر را نیز شامل می‌شود که شناختن آنها بی‌فایده نیست.

منبع:ایرنا ا،روزنامه دیلی میل
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.