• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

پردازنده Apple A16 برای مدل‌های آیفون ۱۴ در دست توسعه است

  • کد خبر : 19290
  • 23 خرداد 1399 - 17:39
پردازنده Apple A16 برای مدل‌های آیفون ۱۴ در دست توسعه است

پردازنده‌های گوشی کمپانی اپل که در آیفون‌ها و آیپدهای این کمپانی استفاده می‌شوند، مبتنی بر تکنولوژی کمپانی ARM هستند و از هسته‌های اصلی و گرافیک سفارشی برخوردارند. همچنین این پردازنده‌ها به طور ویژه بهینه‌سازی می‌شوند تا با سیستم‌عامل iOS به بهترین شکل ممکن تعامل داشته باشند. این چیزی است که هیچ تولید‌کننده دیگری تاکنون نتوانسته […]

پردازنده‌های گوشی کمپانی اپل که در آیفون‌ها و آیپدهای این کمپانی استفاده می‌شوند، مبتنی بر تکنولوژی کمپانی ARM هستند و از هسته‌های اصلی و گرافیک سفارشی برخوردارند. همچنین این پردازنده‌ها به طور ویژه بهینه‌سازی می‌شوند تا با سیستم‌عامل iOS به بهترین شکل ممکن تعامل داشته باشند. این چیزی است که هیچ تولید‌کننده دیگری تاکنون نتوانسته است انجام دهد.

برای مثال می‌توانیم به هسته‌های تراشه A13 Bionic در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ اشاره کنیم؛ این هسته‌های سفارشی هم به لحاظ قدرت پردازشی و هم به لحاظ کم مصرف بودن به مراتب بهتر از هسته‌های ARM Cortex هستند. لازم به ذکر است که سایر طراحان تراشه گوشی نظیر کوالکام، هواوی و سامسونگ از هسته‌های ARM Cortex در پردازنده‌های خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که گوشی‌های آیفون در عین حال که به باتری‌های کوچکتری مجهز می‌شوند، در مقایسه با پرچمداران اندرویدی شارژدهی بهتری دارند.

انتظار داریم که همین اتفاق برای تراشه A14 Bionic هم بیفتد. به تازگی نتایج بنچمارک گیگ‌بنچ یک تراشه ۵ نانومتری افشا شده است که اعداد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهند و مهمتر از همه این است که تراشه مذکور اولین نمونه‌ای است که با فرکانس کاری ۳ گیگاهرتز کار می‌کند. البته انتظار نداشته باشید که آیفون ۱۲ تمام مدت از حداکثر قدرت پردازشی این تراشه (۳.۱ گیگاهرتز) استفاده کند، اما به هر حال دستیابی به چنین چیزی قطعاً شگفت‌انگیز است. اما شگفتی‌های تراشه‌های اپل به همین جا ختم نمی‌شود.

d9bed8b1d8afd8a7d8b2d986d8afd987 apple a16 d8a8d8b1d8a7db8c d985d8afd984e2808cd987d8a7db8c d8a2db8cd981d988d986 dbb1dbb4 d8afd8b1 d8afd8b3 5ee37c0658d6b

پردازنده آیفون ۱۴ مرزهای قدرت پردازشی و کم مصرف بودن را جابه‌جا خواهد کرد

همانطور که می‌دانید گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اولین محصولاتی خواهند بود که به یک تراشه ۵ نانومتری مجهز خواهند شد و انتظار داریم که پردازنده آیفون ۱۳ یعنی A15 نیز از نسل دوم معماری ۵ نانومتری استفاده کند. با این اوصاف قدرت پردازشی و بهینگی تراشه A15 نسبت به تراشه A14 پیشرفت چشمگیری نخواهند داشت. اما به گزارش نشریه DigiTimes، کمپانی TSMC که پردازنده‌های اپل را تولید می‌کند، مراحل توسعه اولین پردازنده‌های ۳ نانومتری خود را آغاز کرده است.

مطالب خواندنی:  آیفون 14 پرو و پرو مکس از درگاه USB-C استفاده نخواهند کرد

می‌دانیم که کمپانی TSMC پروسه تولید انبوه تراشه A14 Bionic را آغاز کرده است و همچنین در حال کار بر روی تراشه ۵ نانومتری برای آیفون‌های سال بعد است. این در حالی است که انتظار می‌رود نمونه‌های آزمایشی تراشه ۳ نانومتری در سال ۲۰۲۱ تولید شوند و در سال ۲۰۲۲ وارد فاز تولید انبوه شوند. این یعنی تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC برای گوشی‌های سری آیفون ۱۴ آماده خواهند بود. از آنجایی که تولیدکنندگان تراشه با معماری ۳ نانومتری می‌توانند محدودیت های زیادی را کنار بزنند، باید انتظار قدرت پردازشی دیوانه کننده و مصرف انرژی بسیار کم را از تراشه‌های ۳ نانومتری داشته باشیم.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.