• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

چین بزرگ ترین آنتن دنیا را می سازد

  • کد خبر : 31700
  • 16 آذر 1400 - 18:11
چین بزرگ ترین آنتن دنیا را می سازد
چین همواره آرام آرام ولی به طور پیوسته در حال صعود به بالا بوده است. این کشور که اخیرا نیز با پروژه‌های فضایی خود سرتیتر خبرها شده است، ادعا می‌کند درحال ساخت بزرگ‌ترین آنتن دنیا برای عملیات‌های زیردریایی‌اش است.

چین بزرگ ترین آنتن دنیا را می سازد

چین همواره آرام آرام ولی به طور پیوسته در حال صعود به بالا بوده است. این کشور که اخیرا نیز با پروژه‌های فضایی خود سرتیتر خبرها شده است، ادعا می‌کند درحال ساخت بزرگ‌ترین آنتن دنیا برای عملیات‌های زیردریایی‌اش است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،چیزی که راجع به این آنتن جذاب است، این امر است که برای برقرار ساختن مکالمات زیردریایی در فاصله بیش از ۱۹۰۰ مایلی (۳۰۰ کیلومتری) ساخته شده است، ‌ که به گفته مهندس ارشد این پروژه، ‌ ژا مینگ و همکارانش از موسسه تحقیقاتی ووهان ماریتایم،  این مقدار برای رسیدن به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا به نام گوام، ‌که در غرب اقیانوس آرام قرار دارد، کافی است.

با اینکه فعلا مکان دقیق این آنتن غول پیکر نامشخص است، این تیم گفته است که این آنتن جایی در حدود ۶۲۰ مایلی (۱۰۰۰ کیلومتری) بیجنگ، ‌ و در ۱۲۴۲ مایلی (۲۰۰۰ کیلومتری) جنوب شرقی دانهوانگ در شمال غربی چین، و در ۶۲۰ مایلی (۱۰۰۰ کیلومتری) شرق میانیانگ در جنوب غرب استان سیچوان قرار دارد.

در یک مقاله منتشر شده در ژورنال تحقیقات کشتیرانی چینی، نوشته شده است که دستگاه‌های دریافت کننده کاشته شده در ۲۰۰ متری زیر سطح بستر دریا، ‌می‌توانند سیگنال‌های منتشر شده توسط آنتن بزرگ را از ۱۳۰۰ کیلومتری دریافت کنند.

این آنتن با استفاده از شکبه بزرگی از کابل‌ها و مشابه خطوط نیروی سنتی ساخته شده است. این سیستم از طریق دو انتقال دهنده که با جریان الکتریکی شارژ می‌شوند ساخته شده است، پس در واقع کره زمین را به یک ایستگاه رادیویی بزرگ تبدیل می‌کند. با استناد به تیم تحقیقاتی، این آنتن چینی اولین تاسیسات در مقیاس بزرگ با فرکانس فوق‌‌العاده پایین که برای کاربری غیر نظامی و تولید موج‌های الکترو مغناطیسی از ۰. ۱ تا ۳۰۰ هرتزی استفاده می‌شوند. این امواج می‌توانند فواصل زیادی را هم زیر آب و هم زیر سطح به راحتی طی کنند.

مطالب خواندنی:  تسلا تراشه خودروی مدل Y خود را تغییر می دهد

اما تنظیم کردن این آنتن آسان نخواهد بود. اگر جریان الکتریکی زیادی نیرومند شود، ‌ می‌تواند میدان مغناطیسی‌ای ایجاد کند که قابلیت اثر گذاشتن بر رفتار کابل‌ها را داشته باشد. درحالی که این سیگنال‌ها عمدتا برای ارسال و دریافت پیام‌های مهم در فواصل زیاد استفاده می‌شود، ‌دانشمندان می‌گویند که از آنها می‌توان برای کنترل کردن خطرات احتمالی زلزله برای شهرهای چین استفاده کرد.

منبع: Interesting Engineering

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.