• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

آشنایی با روستای چرم کهنه در خراسان رضوی

  • کد خبر : 24401
  • 18 مرداد 1399 - 20:36
آشنایی با روستای چرم کهنه در خراسان رضوی

تفرجگاه و آبشار چرم در بیست کیلومتری غرب کلات نادری واقع است که زیبایی های خاص خود را دارد. از کلات و چرم در شاهنامه فردوسی بارها نام برده شده است. شهرستان کلات شهرستان کلات وسعتی در حدود ۳۲۷۶ کیلومتر مربع دارد که از شرق به سرخس، از غرب به درگز، از شمال به کشور […]

تفرجگاه و آبشار چرم در بیست کیلومتری غرب کلات نادری واقع است که زیبایی های خاص خود را دارد. از کلات و چرم در شاهنامه فردوسی بارها نام برده شده است.

شهرستان کلات
شهرستان کلات وسعتی در حدود ۳۲۷۶ کیلومتر مربع دارد که از شرق به سرخس، از غرب به درگز، از شمال به کشور ترکمنستان و از جنوب به مشهد و چناران محدود شده است.
کلات در بین رشته کوه هزار مسجد قرار گرفته و این رشته کوه از جانب جنوب غربی حائلی طبیعی است که این شهر را از مشهد و چناران جدا ساخته است. آب و هوای کلات معتدل کوهستانی است و شامل دهستانهای لایین، کبود گنبد، پساکوه و زاوین است که مجموعا دارای ۱۴۰ پارچه روستا می باشد.

village charam kohan 02

عکس های روستای چرم کهنه

روستای چرم کهنه
روستای چرم کهنه ۱۸ کیلومتر بعداز شهر کلات نادر و در جاده درگز واقع شده است. در سمت چپ راه درگز جاده ای است به طول ۵ کیلومتر که به روستای چرم کهنه می رود.

چرم کهنه در ۳ کیلومتری چرم نو می باشد و ۲۰۰ خانوار کرد زبان( کرد شـــادیلو) دارد. در مسیر چرم نو تا چرم کهنه اطراف مسیر رودخانه، باغ های میوه پیوسته ای قرار گرفته اند. دره چرم کهنه به دلیل عرض تقریباً کم، جای زیادی برای کشت و باغات ندارد و باغات آن اکثرا در محدوده ابتدای دره قرار دارند و زیباترین مکان دیدنی آن آبشار زیبای چرم( قور کن) در ابتدای دره می باشد.

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=24401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.