• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

آیا می‌دانید ۲۷ نوع احساس عاشقانه در بدن شما وجود دارد؟

  • کد خبر : 42684
  • 30 مهر 1402 - 20:03
آیا می‌دانید ۲۷ نوع احساس عاشقانه در بدن شما وجود دارد؟
مطالعه روی افراد نشان می‌دهد انواع مختلفی از احساس عاشقانه در بدن وجو دارد که زنجیره‌ای از احساسات قوی و ضعیف را شکل می‌دهند.

آیا می‌دانید ۲۷ نوع احساس عاشقانه در بدن شما وجود دارد؟

مطالعه روی افراد نشان می‌دهد انواع مختلفی از احساس عاشقانه در بدن وجو دارد که زنجیره‌ای از احساسات قوی و ضعیف را شکل می‌دهند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز، فیلسوفان از دیرباز بین انواع مختلف عشق از جمله عشق به خود، عشق رمانتیک و عشق افلاطونی تمایز قائل بوده اند. نقشه‌های ثبت شده از بدن انسان نیز نشان می‌دهد انواع مختلفی از عشق در بدن انسان وجود دارد که جنس آن‌ها تفاوت دارد. روانشناسان و عصب شناسان به دنبال درک بیشتر احساسات و همچنین مکانیسم‌های رفتاری و سیگنال عصبی در بدن هستند که با عشق رمانتیک و عشق والدین مرتبط است.

در مطالعه جدید که اخیراً در مجله Philosophical Psychology منتشر شده است، محققان تلاش کردند تا با ارزیابی چگونگی تجربه آن‌ها به عنوان احساسات تجسم یافته و ارتباط این تجربیات با یکدیگر، بین ۲۷ نوع مختلف عشق تمایز قائل شوند.

پارتلی رین، استاد دانشگاه آلتو و سرپست این تحقیقات می‌گوید: اگرچه خیلی تعجب آور نیست، که انواع عشق مرتبط با روابط نزدیک مشابه هستند ولی مطالعه روی افراد نشان می‌دهد انواع مختلفی از احساس عاشقانه در بدن وجود دارد.

در این مطالعه صدها نفر از داوطلبان در مورد چگونگی تجربه ۲۷ نوع مختلف عشق، مانند عشق رمانتیک، عشق جنسی، عشق والدین، و عشق به دوستان، غریبه‌ها، طبیعت، خدا یا خودشان مورد بررسی قرار گرفتند.

از شرکت کنندگان پرسیده شد که آن‌ها انواع مختلف عشق را در بدن خود احساس می‌کنند و این احساس از نظر جسمی و ذهنی چقدر شدید است؟ همچنین از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا نزدیکی انواع عشقی را که احساس می‌کنند، ارزیابی کنند. محققان این مطالعه اعتقاد دارند یافته‌ها حاکی از آن است که انواع مختلف عشق، زنجیره‌ای از احساسات قوی و ضعیف را شکل می‌دهند.

مطالب خواندنی:  تقویت اسپرم با رعایت 3 نکته

به گفته محققان این دانشگاه عشق و احساسات تنها در سر احساس نمی‌شود و در تمام اجزای بدن نیز وجود دارد. آن‌ها می‌گویند که برخی از انواع عشق تنها به سینه سرایت می‌کند، در حالی که برخی دیگر در سراسر بدن احساس می‌شوند.

بر اساس این مطالعه، قوی‌ترین شکل‌های عشق بیشتر در سراسر بدن احساس می‌شد. البته انواع عشقی که به طور خاص به یکدیگر نزدیک هستند، آن‌هایی هستند که بعد جنسی یا عاشقانه دارند.

محققان همچنین دریافتند که هر چه نوع عشقی قوی‌تر در بدن و قوی‌تر در ذهن احساس می‌شود و خوشایندتر گزارش شده است.

با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است تفاوت‌های فرهنگی بین جمعیت شناسی نیز در انواع این عشق‌ها وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.