• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

اتومبیل خودران Waymo از حرکات دست پلیس تبعیت می‌کند

  • کد خبر : 6980
  • 05 اسفند 1397 - 19:57
اتومبیل خودران Waymo از حرکات دست پلیس تبعیت می‌کند

قبل از اینکه اتومبیل‌های خودران بتوانند به جریان اصلی تبدیل شوند، باید یاد بگیرند که چگونه به صورت ایمن و یکپارچه در شرایط مختلف نسبتا دشوار که رانندگان با آن مواجه می‌شوند،..

d8a7d8aad988d985d988d8a8db8cd984 d8aed988d8afd8b1d8a7d986 waymo d8a7d8b2 d8add8b1daa9d8a7d8aa d8afd8b3d8aa d9bed984db8cd8b3 d8aad8a8d8b9 5c71ac563c067

قبل از اینکه اتومبیل‌های خودران بتوانند به جریان اصلی تبدیل شوند، باید یاد بگیرند که چگونه به صورت ایمن و یکپارچه در شرایط مختلف نسبتا دشوار که رانندگان با آن مواجه می‌شوند، به طور عادی به حرکت خود ادامه دهند. باران، برف، جاده‌های نامشخص و مناطق در دست ساخت و ساز از جمله چالش‌های بزرگ در این زمینه هستند. یکی از مدل‌های اولیه‌ی اتوموبیل خودران  Waymo، آزمایشی را به صورت موفقیت آمیز پشت سر گذاشت که حتی برخی از راننده‌های انسانی نیز در چنین موقعیتی سردرگم می‌شوند: عبور از تقاطع‌هایی که چراغ راهنمایی به طور کامل خاموش است.

Waymo یک ویدیو را در کانال یوتیوبش منتشر کرد تا نشان دهد که چگونه مولفه‌ها مورد آزمایش خود را کنترل می‌کند. این خودرو در تقاطع در Tempe، آریزونا دقیقا در جایی که باید، توقف نمود. این اتوموبیل موفق به شناخت موقعیتی شود که در آن هیچ چراغی وجود نداشت و همچنین یک افسر پلیس هدایت ترافیک را در وسط تقاطع با یک مستطیل زرد شناسایی کرد. این جایی است که بعضی از رانندگان دچار سردرگمی‌ می‌شوند؛ آنها می‌روند، متوقف می‌شوند، و در نهایت به طور همزمان با یک خودروی دیگر وارد تقاطع می‌شوند اما Pacifica Waymo به شکل صحیح با این موقعیت برخورد می‌کند.

این خودور مجهز به تکنولوژی است که می‌تواند علامت‌های دست را شناسایی کند. این تکنولوژی علامت توقف پلیس راهنمایی را درک می‌کند و زمانی که به آن دستور حرکت داده شد و بر این اساس عمل می‌کند. همچنین می‌داند که باید از افسر پلیس اطاعت کند، زیرا قبلا متوجه شده که چراغ راهنمایی در تقاطع وجود ندارد.

مطالب خواندنی:  تاثیرات منفی خواب کمتر از ۸ ساعت

Waymo  در سال ۲۰۱۶ شروع به آموزش خودروهای خود کرد تا بتوانند حرکات دست را تشخیص دهند و تفسیر کنند. Waymo در پستی ​​اعلام کرد که می‌خواهد اتومبیل‌های این شرکت با خیال راحت جاده‌ها را با دوچرخه سواران به اشتراک بگذارد. این خودروها برخی از علامت‌های دست را که معمولا دوچرخه سواران در حین چرخش، توقف یا تغییر مسیر مورد استفاده قرار می‌دهند را یاد می‌گیرند. این همان تکنولوژی است که به لطف هوش مصنوعی، در حین عبور از تقاطع به اتوموبیل‌های این شرکت کمک می‌کند.

Waymo امنیت را اولویت اصلی خود می‌داند، اما می‌تواند از تکنولوژی تشخیص علامت‌های دست در سایر زمینه‌های کاربردی استفاده کند. در حال حاضر افراد برای استفاده از سرویس شاتل این شرکت نیاز به درخواست اتوموبیل از طریق اپلیکیشنی در گوشی‌های هوشمند دارند. امیدواریم که در آینده خودروهای این شرکت بتوانند مسافران را تنها با علامت دست سوار کند و دیگر نیازی به هیچ اپلیکشنی نداشته باشد.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.