• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
3

اجداد تمساح‌ها دندان‌هایی به بزرگی یک موز داشته‌اند

  • کد خبر : 25113
  • 30 مرداد 1399 - 19:45
اجداد تمساح‌ها دندان‌هایی به بزرگی یک موز داشته‌اند

بیایید زمان را به میلیون‌ها سال پیش برگردانیم، جایی که تمساح‌هایی به بزرگی یک اتوبوس در قاره آمریکا زندگی می‌کردند. یک مطالعه جدید روی فسیل‌های دینوسوکِس‌ها (Deinosuchus) جزئیات جدیدی را درباره شکل ظاهری این شکارچیان و طرز رفتار آنها آشکار کرده است. با استناد به مطلبی که در اواخر ماه جولای در مجله ورتِبریت پلیانتالژی […]

بیایید زمان را به میلیون‌ها سال پیش برگردانیم، جایی که تمساح‌هایی به بزرگی یک اتوبوس در قاره آمریکا زندگی می‌کردند. یک مطالعه جدید روی فسیل‌های دینوسوکِس‌ها (Deinosuchus) جزئیات جدیدی را درباره شکل ظاهری این شکارچیان و طرز رفتار آنها آشکار کرده است.

با استناد به مطلبی که در اواخر ماه جولای در مجله ورتِبریت پلیانتالژی (Vertebrate Paleontology) منتشر شده است، دینوسوکس که آن را تمساح وحشتناک و یا تمساح ترس‌آور معنی می‌کنند از دایناسورها تغذیه می‌کرده است. این حیوان بزرگ جثه در زمانی بین ۷۵ تا ۸۲ میلیون سال پیش می‌زیسته و به احتمال زیاد در بالاترین سطح زنجیره غذایی جای داشته است.

ادام کاست (Adam Cossette) به‌عنوان نویسنده مطلبی که در سایت تیلور اَند فرانسیس (Taylor & Francis) منتشر شده است می‌گوید:

تا این زمان، کلیت حیوان ناشناخته مانده بود. نمونه‌های جدید، خبر از حیوانی عجیب و هیولاوار می‌دهد که دندان‌هایی به بزرگی موز داشته است.

ادام کاست یک دیرینه‌شناس در بخش مهره‌داران در مؤسسه فناوری (Institute of Technology) نیویورک است.

کاست به همراه یک دیرینه‌شناس دیگر به نام کریستوفر براکو (Christopher Brochu) در دانشگاه آیووا (Iowa) یک سری از فسیل‌های جمجمه و آثار گاز گرفتن را مورد مطالعه قرار داده‌اند تا بتوانند تصویر کامل‌تری از دینوسوکس به‌دست آورند. این اطلاعات مشخص کرد که این حیوان بیشتر به خانواده ‌الیگیتورها تعلق دارد تا به خانواده تمساح‌ها.

مطالعه یادشده کمک می‌کند تا دینوسوکس‌ها را به سه نوع تقسیم کرد: هاچری دینوسوکس (Deinosuchus Hatcheri)، ریوگرندنسیس دینوسوکس (Riograndensis) که در محدوده مونتانا تا مکزیکوسیتی شمالی حضور داشته و سویمری دینوسوکس (Schwimmeri) که در محدوده نیوجرسی تا میسی‌سیپی می‌زیسته است.

مطالب خواندنی:  نتایج عملکرد سونی اکسپریا 1 IV در گیک بنچ منتشر شد

اگرچه در حال حاضر در شهرت دینوسوکس به‌عنوان یک شکارچی رعب‌آور شکی وجود ندارد، اما وجوه دیگر این حیوان هنوز ناشناخته و اسرارآمیز باقی می‌ماند. تحقیقات انجام شده خبر از وجود دو حفره در پوزه حیوان می‌دهد که عملکردشان هنوز کشف نشده است.

کریستوفر براکو می‌گوید:

این موجود حیوان عجیبی است. دینوسوکس نشان می‌دهد که خانواده تمساح‌ها فسیل‌هایی زنده از زمان دایناسورها نبود‌ه‌ و آنها هم مانند دیگر گروه‌‌های حیوانات به‌صورت پویا تکامل یافته‌اند.

اطلاعات جدید به دست آمده از دینوسوکس‌ها کاملا با تحقیقات اخیر دانشمندان درباره خویشاوندان منقرض‌شده تمساح‌ها و الیگیتورها مطابقت دارد. محققان یک تمساح دیرینه را کشف کرده‌اند که روی دو پا راه می‌رفته است و با خود نشانه‌هایی از تمساح‌های بزرگ استرالیایی را به همراه داشته است که بر اثر آتش‌سوزی و از دست دادن محل سکونت ناپدید شده‌اند.

اگر شما تمساح‌های امروزی را ترسناک می‌دانید، باید از دانستن این نکته آرامش خاطر پیدا کنید که دینوسوکس‌ها در آب‌های دنیای مدرن پرسه نمی‌زنند.

ادام کاست می‌افزاید:

دینوسوکس‌ها غول‌های ترس‌‌آوری بوده‌اند که دیناسور‌هایی را که برای نوشیدن آب به لبه رودخانه‌ها می‌آمدند را به وحشت می‌انداختند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.